• shakynose

Vänta med sex

shakynose skrev 2009-09-28 17:48:49 följande:
    Om du skulle ta och backa upp ditt resonemang med argument så skulle det väl i allra högsta grad vara att återgå till ämnet?
    Eller varför inte svara på de frågor som ställts om ämnet?
  • shakynose
    Bobou skrev 2009-09-28 17:54:06 följande:
    Att det ska vara upp till en själv, det håller nog alla i tråden med om. Det är inte det diskussionen handlar om, utan snarare din åsikt att det är fint att vänta, och andras åsikt att det inte är det.Visst får man tycka vad man vill, men det är inte intressant att läsa om förrän man förklarar varför.
    Hear hear!
  • shakynose
    Stefan09 skrev 2009-09-28 18:07:05 följande:
    Precis man måste inte svara på allt bara för att verka smart, det blir oftast tvärtom när man ändå inte har vettiga argument. Satsa istället på kvalitet. Ska vi kanske avgöra om detta handlar om en debatt eller en diskussion? I en debatt säger man inte emot varandra utan klargör bara sina egna argument medan man i en diskussion försöker vinna till sin egen fördel.
    Har du någonsin tänkt såhär: Om du inte har några vettiga argument för din ståndpunkt, så är din ståndpunkt kanske inte rimlig?

Kvaliteten av dina uttalande kanske inte bara är upp till dig själv att avgöra, och jag tror att jag talar för fler än mig själv när jag anklagar dina argument (i den mån de alls förekommer) för att vara av en ganska diskutabel kvalitet.
  • shakynose

Den som kan avge ett trohetslöfte inför Gud, och samtidigt inte tro att detta löfte är rimligt att uppfylla, är i mina ögon en hycklare och tar varken Gud eller äktenskapslöftet på allvar.

• shakynose
    Stefan09 skrev 2009-09-29 00:32:36 följande:
    Är det mitt fel att ni är för många som snackar just nu, tagga ner. Igen så är detta ingen diskussion utan en debatt!
    Sedan när fick du i uppdrag att bestämma vad detta är? Du har inte varit aktiv här särskilt länge, och du verkar dessutom vara ganska ensam om att tycka att en debatt/diskussion ska föras så som du gör, så mitt tips är att du tar åt dig lite av kritiken som du fått och kollar in hur diskussionerna går till här innan du börjar polisa oss andra i argumentationsteknik.

Sorry för OT, men jag kan inte låta sådana här dunheter stå oemotsagda.
  • shakynose
    Stefan09 skrev 2009-10-02 00:19:37 följande:
    ... Men varje relation är ju unik och gammalt är glömt. ...
    Då har det ju ingen som helst betydelse att vänta med sex tills efter bröllopet!
  • shakynose
    Panzerfaust skrev 2009-10-02 12:12:53 följande:
    Muslimer har inte fler regler, det är bara det att protestanter har sållat bort mycket av den gamla kyrkans regler, skillnaden på en praktiserande katolik och en muslim är inte stor när det kommer till mängden regler och påbud.
    Jo det är rätt så stor skillnad, en katolik ger inte samma auktoritet till Bibeln som en muslim ger till Koranen. Det är snarare så att protestanterna är noggrannare med att hänvisa till bibelord för att legitimera seder och bruk än vad katolikerna är. Mängden regler och påbud är nog egentligen densamma, men de protestantiska sederna ter sig kanske inte lika märkliga som de katolska eller muslimska eftersom de inte skiljer sig så mycket från vår kulturs "sekulära" regler och påbud.
  • shakynose

Det börjar bli väldigt OT, men jag tycker att vi kan fortsätta att diskutera Gud, Koranen och allt det andra i religionstråden som Aleta startade häromdagen!

• shakynose
    Hammerman skrev 2009-10-03 09:51:26 följande:
    Absolut komparativ istället för superlativ, men ändrar det verkligen innebörden i någon egentlig mening?
    Hmmmm... Nej!
  • shakynose
    JustMeAndMyLove skrev 2009-10-04 20:23:01 följande:
    För oss lesbiska blir ju det verkligen ett problem för då är vi plötsligt förevigt oskuld, heheJag själv har väldigt svårt att deffinera sex, finns nog inget svar på när man har sex och när man inte har det om man är intim med varrandra. Det ä nog upp till var och än :)
    Ja nog är det upp till var och en att bestämma vad som är att ligga och inte. Och självklart skall ingen kunna berätta för någon annan när eller om den ska ligga heller.
  • shakynose
    Stefan09 skrev 2009-10-04 21:06:48 följande:
    Fast är det så självklart, inte när man läser forumet här.
    Ja det tycker jag. Du har nog fått en hel del om bakfoten om du läser ut nåt annat.
    Det är stor skillnad på att ha åsikter om andras syn på sex och att bestämma åt andra vad de ska tycka om sex.
  • shakynose
    Stefan09 skrev 2009-10-04 21:12:07 följande:
    Jag som tycker att folk verkar ganska eniga men jaha. Fast jag syftade ju på både åsikter och uttalade åsikter.
    Eh, ja? Jag kan ju faktiskt inte veta vad någon annan tycker om de inte uttalar sin åsikt. Som sagt: Det är skillnad på att ha åsikter om andras syn på sex och att faktiskt försöka bestämma åt andra vad de ska tycka om sex. Är det någon som har sagt åt dig: "Du borde tycka så här!" nej, just det...

Du råkar vara i minoritet, so what? Ska alla som inte tycker som du vara tysta så att du inte ska tro att vi försöker säga åt dig när du ska ligga eller inte? Dumheter! Säger någon något som jag tycker är skevt så kommer jag att säga det, oavsett om det handlar om sex eller inbjudningskort eller whatever.
  • shakynose
    Aleta skrev 2009-10-05 15:13:56 följande:
    Hon menar att om någon skriver en kommentar som hon uppfattar som skev eller felaktig så kommer hon att kommentera och förklara sin åsikt i frågan. Detta kommer hon att göra oavsett vilket ämne kommentaren än gäller. Dvs, det behöver inte vara i den här tråden och handla om sex. Det kan handla om t ex inbjudningskort, bordsplacering osv. osv.
    Vilken tur att det fortfarande finns någon annan än jag som förstår mig!
  • shakynose
    Villemoa skrev 2009-10-05 21:18:23 följande:
    Jag tyckte det var alldeles solklart vad du menade!
    Gutt!
Svar på tråden Vänta med sex