Inlägg från: emertin |Visa alla inlägg
  • emertin

September 2009 del. 5

thildamy skrev 2009-08-21 22:52:15 följande:
    vad har ni för words???97 eller nyare?
    Vi har open office, så det heter inte word hos oss.....
  • emertin
    Sjuttiosexan skrev 2009-08-21 22:55:48 följande:
    Nu känner jag mig helt tappad bakom en vagn :/ Är det inte bara mannen som ska köpa morgongåva till kvinnan? Ska man köpa åt varandra? Jag ooorkar inte tänka på en sak till! Desssutom fyller han 35 på måndagen. Räcker att fixa present till det åt mannen som har allt ;P
    Jag säger som du, gammalmodig ska man vara För förr i tiden var det faktiskt så att det var mannen som skulle handla till kvinnan, det var hennes "försäkring" liksom....
  • emertin
    carolaj83 skrev 2009-08-22 08:13:43 följande:
    vi kommer inte ge varandra presenter, åker ju till paris 2 dagar efter så vi lägger alla pengar där.idag är det exakt 5 veckor kvar för oss som är sist
    Jösses, bara fem veckor......
  • emertin

Grattis ni nyhippade

Jag sitter och funderar på om jag vågar boka in en middag om två helger... kanske är fånigt om det är så att det finns planer för mig också.

• emertin
    Trudilutt skrev 2009-08-23 14:05:41 följande:
    Ja, visst har den gjort det!! Man börjar känna sig lite stressad nu. Som tur är har den blivande maken fått lite eld i röva, ÄNTLIGEN! Han har fixat tårta och bokat tid för att prova kläder...Annars är jag mest stressad över att vi inte har pratat med "vår" präst än? Någon mer som har det kvar?Kram
    Vi har inte heller pratat med prästen, hon ska tydligen ringa ungefär två veckor innan enligt pastorsexpeditionen... tycker att det känns lite väl tight
  • emertin
    Sjuttiosexan skrev 2009-08-23 18:19:41 följande:
    Jag vill bara vara lite "viktig" och påpeka att du kommer snubbla varenda steg du tar om du inte har lite "luft" framtill. Eftersom jag fick min klänning uppsydd till mig så fick jag testa längden (envisades också med att den skulle gå till marken) men det var stört omöjligt att gå och jag vill inte riskera snubbla uppför altargången ;)Det där med bröllopsnerver känner jag igen till 100%!
    Hur många cm har du? Fick du något tips från skräddaren om hur mycket "luft" det ska vara?
  • emertin

Sitter och funderar på in-utgångsmusik nu igen.... Min karl har fått för sig att han vill ha Mendelhson som ingång och jag hade inte tänkt det. Samtidigt är det ju inte så att jag kan bestämma allt själv...

• emertin
    MyochErlend skrev 2009-08-23 22:12:06 följande:
    vad hade du tänkt dig ??
    Jag skulle vilja ha Änglagård och Drottningholmsmusiken.....
    Fast jag tycker att det är jättesvårt
  • emertin
    Igia skrev 2009-08-24 11:37:05 följande:
    Vad roligt! Då måste du berätta hur den blev.Har fått lite bilder och godkänt men de har inte börjat med broderier än... Har ju sagt att jag gifter mig på lördag så jag vet inte hur de tror att de ska hinna till dess men men...
    Oj... men dom får väl sy som sjutton och sen går det ju att skicka med expressbud och det lär dom ju få göra då. Du ska se att det ordnar sig.
  • emertin
    Mirfak skrev 2009-08-24 08:56:33 följande:
    Det har vi med! Det är inga problem bara för att man har ubuntu/linux ;)På den här sidan kan du hitta typsnitt www.1001freefonts.com/ och sen öppnar du en terminal och converterar om dom till open office :)Spara ner typsnitten, skapa en katalog via terminalen genom att skriva "sudo mkdir -p /usr/share/fonts/truetype/font-install". Kopiera sedan filerna du sparat ner via att skriva "sudo cp "namnet på typsnittet" /usr/share/fonts/truetype/font-install"Sen skriver du i terminalen "sudo fc-cache -fv" (allt minus "")Sen ska det funka! Det finns hur många roliga typsnitt som helst, sen vill du ha fler är det bara att googla på free fonts och upprepa processen i terminalen. Vilket du gör enkelt med pil uppåt ;)
    Tack snälla.
Svar på tråden September 2009 del. 5