I vått och torrt och väntan
De är guld värda men försvinner som oljade blixtar då lilla vild förvandlas till Stinky...
Märkligt...
Måste nog lära mig den tekniken!!
De är guld värda men försvinner som oljade blixtar då lilla vild förvandlas till Stinky...
Märkligt...
Måste nog lära mig den tekniken!!
Hej....
Jag mår illa, jag mår illa, jag mår illa...
annars är det ...ok...
Igår var jag och hjälpte gubbens jatlag att slakta... UÄCK!!!!
De är så totalt lost på vad som är vad på en älg så jag gickom kring och pekade och visade... knaprade morot, drack te´ur en termosmugg och efter två timmar for jag hem (skyllde på Saga) och kräktes....
Sen tog jag alla barnen när stora tjejerna kommit från skolan och så for vi ner till ån och eldade och grillade med min illamåendekompis
Det var skönt.
Vi gjorde pizza hemma till hela familjen, åt så jag sprack och somnade kl 22....
vaknade inatt vi 4 av at jag var helt säker på att jag fick MF, så fruktansvärt ont i magen, kunde knappt andas!
Fick gå på toa och efter en halvtimme bajsade ... sen lättade det efter en timme och så somnade jag om...Men jag var helt säker på att jag skulle hitta blod på toapappret!! Men inget än så länge... och jag mår illa......igen
Nu har vi berättat det för våra föräldrar, pappa undrade när vi skulle bygga ut huset
mattias pappa tittade bara på Saga och sa-Ska du få en lillasyster??
Mattias mamma blev glad och sa grattis... jag orkade inte vara med och berätta det, känner att jag klarar inga motgångar just nu och svärfar är ju ... lite surelak minst sagt..!
Hoppas ni får ne underbar lördag, själv ska jag försöka byta gardiner i ett rum i alla fall
Kram till er alla och ursäkta egoinlägg, tänker på er i alla fall!
hvidis, det är din bebis, känn vad du vill! Du behöver inte tycka om svärmors besök!
Jag tyckte en timme i taget var lagom att börja med, inte fem dagar! Kram
Hej.....
Tittar ut från badrummet en kort stund.... mår illa..... som vanligt
har träningsvärk också! Tog in ved igår för hela vintern och planterade 150 lökar i rabatter och runt rosor.. PHU!
Ingis, Grattis till prinsessan igen, skönt att ni är hemma och allt är bra
Passa på att sova när hon sover, du kommer att behöva det!
Och glöm inte att dricka, man blir ju lätt lite uttorkad nr man har en liten som duger musten ur en
Blommn, vad gullig av din sons kompis, förstår att du grinade, kunde inte låta bli jag heller! Skönt att ha såna vänner!
Nu ska jag iväg och putsa fönster, en beställning... hoppas jag slipper kräkas under tiden, får ju friskluft, då brukar det gå bättre
Kram till er alla och hoppas ni får en bra dag!
Världensjättebamsesuperkram till Blomman!!!
Snälla du, det är inte konstigt att du är HELT slut på!
Förutom allt fysiskt som ska göras så tar det ju också psykiskt!
Hoppas det är liiiite bättre idag.
Spisen hoppas jag bara behöver torka upp lite! Blås med en hårtork vid alla kablar och byt proppar! Jag brukar dränka spisen på jobbet emellanåt och då blir den sådär... lite tjurig men ren Enda nya spis ni ska köpa är till prinsessslottet! Behöver ni en ny till stugan, köp på blocket ( behöver ju bara motsvara den ni hade!)eller fråga nya ägarna om de vill ha mellanskillnaden om de ändå tänkt sig att byta spis!
Till er andra lämnar jag vanliga kramar
Nu ska jag putsa fönster igen.. bara 92 kvar, putsade 92 igår... less!!!
Grå katt, jättebamsekramen till dig! För jävligt när sånt händer, finns liksom inget man kan säga som tröstar... Kramar igen!
Ankan, klart du har en ankunge!! Och sluta bums att oroa dig! Jag hade GBS med saga och det gick jättebra trots komplikationer Och få INTE panik för att de säger att du ska ha dropp 4 timmar innan förlossning, det är det ultimata, men du hinner även om det bara blir en halvtimme
Menen sak, har du GBS i urinen SKA du ha antibiortika! Det räknas som en vanlig uvi och ska behandlas! Att det finns naturligt i underlivet stämmer men i urinen ska man inte ha det, jag fick gå på en tremånaderskur efter förlossningen för att bli av med eländet ur urinen, att jag har det i underlivet får jag leva med
Undrar du nåt kan du inboxa mig! Kram
Hoppas ni andra har det bra, själv är jag trött som en röd gris, lilllvild behagade vakna kvart över sex... jag är MORGONTRÖTT! Bläääää
Och så mår jag illa... som vanligt
Ingis, fina namn! Härligt att höra att allt funkar så bra!
Kramen till alla!
Hepp... läste just på toa i en barntidning... nä jag kräktes inte för en gångs skull
Efter v. 5 börjar fostret ta lite näring från moderkakan, så efter det är alkohol och rökning no-no... Sen kan så klart det påverka även innan.. Mannens spermiier blir inte direkt pigga av alkohol så om du inte "får" dricka Jenny bör inte mannen göra det heller
Å andra sidan kan ju ett glas vin få en att slappna av och vilja öva på bebismaking fler ggr.. så då är det väl positivt
GBS kan man ha konstant i musen eller hela underlivet, men det ska inte få var i urinen! Då SKA det behandlas! Det är nämligen detsamma som vanlig UVI och det behandlas ju, så där är det ingen skillnad.
Skillnaden är att du kan ha GBS i urinen utan symptom, det hade jag... och en dag blev jag vrålsjuk med hög feber. Trodde det var influensa, hade frossbrytningar och ont överallt.. Dagen efter hade jag inte känt några fosterrrörelser på länge, så då ringde vi bb och fick komma in på en gång.. fast det är ju 23 mil dit, 23 mils helvete den gången kan jag säga!
När vi kom in hade jag så frossa att de tryckte ner mig i en säng och la på 5 täcken och sa till mannen att krypa ner bredvid och värma mig. Han fick hålla fast sig för att inte skaka ur sängen
Proverna visade så småningom att mina GBS bakterier klättrat upp till njurarna så jag hade en njurbäckeninflammation.. som ledde till kraftiga värkar så jag hamnade på NEO i umeå med ambulans.. då var jag i v.24.3... lite svettigt!
Men mediciner lyckades häva infektionen och andra mediciner värkarna så allt gick jättebra!
Sen så blev jag igångsatt med Saga så vi skulle hinna få AB-dropp när jag var i v.37, fast det gick lite si och så!
Jag fick en TREDJEDELS tablett för att mjuka upp livmodertappen på förmiddagen, läkaren tyckte att vi skulle börja lugnt..Sen hann de inte med mig för det vart så mycket på förlossningen så jag och gubben la pussel och promenerade i stället
Fast på kvällen så sa det glurk i min mage, en mycket underligt ljud! Det var vattnet som gick och en luftbubbla som lät inne i magen
På en timme och 40 min var Saga ute och vi hann med droppet typ en halvtimme, men allt gick jättebra och hon mådde strålande
Jag vet att jag har GBS denna gång, har man en gång haft det, så finns det där, men jag oroar mig inte ett dugg, vi ska göra KUB/NUPP och då ska vi spec-mödra i Umeå, så jag ska få en läkartid där samtidigt som jag gör NUPP, så de komer att kolla mig hela grav.
Nä... nu ska jag gå och kolla in toastolen igen.. har börjat dreggla som en åksjuk hund... är nog dags att returnera frukosten...
Kram till er alla
Jag älskar min man lite extra idag! För en trekvart sen dök han upp med tre karlar, det var bara att pressa ner spyorna och slita blommorna ur fönstren, för nu är hela huset fönsterputsat
Kanske inte lika noga som jag själv skulle gjort det men det skiter jag i!
Tyvärr hann de inte ta svärmors hus, så nu ska jag kolla vad en annan firma tar här..
dessa var från Umeå och hade varit och putsat på hotellet...
Annars får vi väl ta svärmors hus nästa helg, bara det att jag inte har lust att kräkas där...
Hej igen...
Nykräkt och fräsch är jag tillbaka i rymden
Hvidis, sov så mycket du kan när lillmuffin sover, det bästa tips jag har till småbarnsföräldrar! Lovar att dammråttor och disk inte flyttar i första taget...
Ninnis, krya på dig och hoppas att det går över fort, även surheten, är så jobbigt då karlarna är dumma länge...
Jag är i v.9 nu... så det går framåt... har fått tid för inskrivning nästa vecka, hur jag ska klarar att köra vete fan när jag är så trött och mår illa.. får kanke tvinga med mig gubben.. fast det känns onödigt, misa en dag på jobbet för att se när BM skriver in pappren jag redan fyllt i...
I alla fall tas blodprov då för KUB och 22 okt blir det NUPP i Umeå
Tufft för Blomman, hoppas att sakta men säkert löser sig, men det är ju stor omvälvningar nu, och så har hon inte ens sambon där, tufft!!!
Hälsa hene om ni messar igen Ninnis!!
Kramar till er alla... nu ska jag gå ut och höststöka i trädgården så jag får friskluft och kanske mår lite bättre
Hej igen.middagen har jag returnerat så nu kan jag sitta här en stund..
Jag och "kräkan" som min käre make kallar magen för tillfället börjar bli dyra i drift...
Själv kallar jag den för träskis... Grönt träskmonster som förorsakar bäraren slemmiga dregglingar och äckliga spyor...
Nån som kan komma på ett snällare namn? Tror det behövs
Kul att du hittat hit fru Bygg Välkommen till dårarnas paradis, de kloka dårarna alltså
Lanovia, SJÄLVKLART ska du gå till en aurorabarnmorska! Det gjorde min kompis, hon var supernöjd och födde glad i hågen! Inte var det smärtfritt men åtminstone var hon inte rädd och visste vad som skulle hända, det upplevde hon som jättepositivt!
Kolla in Gudrun Abascal´s bok -Att föda. Fick jag bara välja en enda bok att läsa så är det den, tyckte den gav mig jättemycket. Självklart jättespännande att följa i andra böcker hur stort knyttet är osv, men den boken nådde mig så jag kunde slappna under förlossningen
Snälla snälla ni, kan ni hålla tummarna extra för min syrra idag!
Förlossningen har satti gång och hon ska snittas och allt känns jätteläskigt!
De är bara i v.29 och tvillingarna är ju lite mindre än normalt (alla tvillingar är det) så de är ju pluttsmå!
Blä!!
Skriver igen när jag vet nåt mer...