Inlägg från: Jenny står brud 090801 |Visa alla inlägg
  • Jenny står brud 090801

I vått och torrt och väntan

Självklart är det jättehäftigt oxå! Men känns ändå lite tom eftersom vi hade planerat och grejar med det så länge. Fast det kändes mer tomt precis dagarna efter, så det går väl åt att bara kännas helt underbart

Daa skrev 2009-09-01 20:51:14 följande:
    Det känns mest underbart. Tycker mig minnas att det faktiskt var så även bara en kort tid efter bröllopet, för det var så häftigt att vara man&hustru. Grattis till en månad som gifta!Jenny står brud 090801 skrev 2009-09-01 20:45:49 följande:
  • Jenny står brud 090801

Som ni ser på mina inlägg kan jag inte bestämma mig för om jag skall stava "också" på rätt sätt eller om jag skall köra den coolare varianten "oxå". Gillar egentligen sista varianten bättre men vet ju att det räknas som felstavning...

Hör väl inte hit egentligen, men men sånt som snurrar i mitt huvud just nu... de stunderna det inte är fullt av allt som har med bebistillverkning att göra. Får väl säga att mannen är ganska trött på att jag mitt i samtal byter ämne och helt plötsligt "tjatar om det" igen, (som han säger) Ja, ja sån är jag och det vet han, han visst det innan vi gifte oss oxå så det är ju inte nytt!

• Jenny står brud 090801

Nu skall jag hoppa in i duschen, sen hoppas jag att det blir lite upprepning av bröllopsnatten
    Hörs imorgon, sov gott

• Jenny står brud 090801

Hemma hos oss slaktar mannen det han drar hem. Men jag var med för första gången och hjälpte till lite för två veckor sedan. Var ju inte så äckligt som jag hade trott att det skulle vara. Och sen är det ju riktigt gott med viltkött oxå... hela frysboxen är full nu så det blir nog mycket av det i höst

Fjällbruttan skrev 2009-09-02 09:57:23 följande:

Jag tar inte ur inälvorna, och drar inte skinnet, det gör de på skogen men resten fixar jag Eller, jag fixar det med men gråter inte för att jag slipper Är bäst att jobba med hela kroppar, avskyr när "gamm-gubbarna" i Mattias jaktlag har hackat älgen i småbitar och han kommer hem med eländet i en hink... fam vet vad som är vad! Jo, man ser det ju ibland men gråter när de har hackat upp stekar i cm-bitar för att det ska bli rättvist!
  • Jenny står brud 090801

Grattis Ankan!! Både till ett nytt jobb och som det ser ut en fantastisk chef...

Ankan80 skrev 2009-09-02 09:27:16 följande:
    God morgon.Här är en som fått nytt jobb - igen Tom efter att jag berättat att jag är gravid Känns såååååå skönt!Denna kvinna var så förstående och sa att barn var ju det viktigaste i hela livet och att jag var ju i den åldern Tror inte den nuvarande varit så förstående....
  • Jenny står brud 090801

Åhh vad härligt att få titta på den lill*. Och att allt så bra ut.
    lanovia 08 skrev 2009-09-02 10:06:11 följande:

här spamar jag för full. Men har ju en rolig nyhet också!!vi har varit på UL nu. Var roligt att se den lill*, en livlig liten en. Allt var bara bra efter vad BM kunde se. BF är nu 27 januari och jag är i v 18+6 enl. UL, jag trodde 18+5 så skillnaden var ju inte så stor.
  • Jenny står brud 090801

Hej tjejer.

Skönt med helg igen. Jag slutar om en timme och då skall jag sätta mig på tåget till göteborg. Ska bli så roligt. Skall träffa syster och kompisar. Min ena kompis fick ju barn för knappt tre veckor sedan, så jag måste ju hälsa på henne och hennes lilla son också.

Så om ni undrar var jag är i helgen, så är jag i Götet och roar mig

Men kommer troligen inte kunna slita mig härifrån, måste ju kolla hur det går för ingis och blomman ikväll, ni andra oxå för den delen

• Jenny står brud 090801

Igår var det jobb hela dagen, med föräldramöte på kvällen. Var inte hemma förrens vid 22 tiden. Så idag var det en del att läsa ikapp... alltid lika roligt att höra hur det är med er.

Daa: trist med indianbesök. Men jag skulle faktiskt gärna vilja ha det nu, så att man kan börja om. Är på dag 49 idag... inte roligt

Ankan: Coolt att känna livmoderna...

Ninnis: hÅller tummarna för att indianerna inte skall komma till dig. *fortsätter vissla*

Bruttan: Vila mycket!!

• Jenny står brud 090801

God morgon tjejer.
    Jag hade en jättebra helg i Götet, va så roligt att träffa alla kompisar och min syster såklart! Fick ju träffat en liten 3 veckors pojk också, han va så söt och liten Nu kan jag absolut inte tänka på något annat.
    Dessvärre åkte jag på någon typ av inflensa igår, så jag är sängliggande Så trist, va ju massa roligt som skulle hända på jobbet denna vecka och här hemma ligger jag.

Läste igen allt jag missat här igår, men orkade inte kommentera, gör inte det nu heller. Men kanske lite senare... förhoppningsvis orkar jag hänga här inne lite de närmsta dagarna. Måste ju finnas något bra med att vara sjuk.

• Jenny står brud 090801

Ja, de har verkligen gått vilse. Är på dag 53 idag... så drygt. Tänker att cykeln nog hoppade över en månad, så att det blir bra nästa.
    Det var samma för dig va?

Ninnnis skrev 2009-09-08 09:40:06 följande:
    Jenny, förresten, hur blev det med dina indianer den här månaden? Hade de också gått vilse?
Svar på tråden I vått och torrt och väntan