Inlägg från: Jenny står brud 090801 |Visa alla inlägg
  • Jenny står brud 090801

I vått och torrt och väntan

Trist blomman att man tar ner gamla fina eldstäder, men du får vara glad för de två du har där. Vi har bara delar av en som ligger nedmonterad på vinden...

passionsblomman skrev 2009-09-10 22:33:30 följande:
    Jenny, jo i köket är orginalinredningen kvar och de förra ägarna har också tagit fram trägolven i nästan alla rummen. Dörrarna finns kvar överallt, och två av kakelugnarna.Punschverandan är helt i orginal också. Det är ju en sorg och helt hemskt att man kastat ut så många fina eldstäder ur husen. Förmodligen har man använt dem som fyllnadsmaterial under nya hus dessutom.Ninnis, jag har inte testat, men nu skiter jag i det där i ett par dagar, här ska flyttas!Om det verkar för fjösigt med indianantalet, så har jag tester härhemma att kolla med på söndag isåfall.
  • Jenny står brud 090801

Vi har oxå ett "gå-in-i-skafferi". Min man har alltid drömt om det i "sitt hus" så när det var det här var han liksom såld...

passionsblomman skrev 2009-09-10 22:45:13 följande:
    Jag är överlycklig för de vi har! De är en stor bidragande orsak till att vi bjöd på huset! Och öppna spisen! och punschverandan......och tornrummen...och mitt gå-in-i-skafferi! Hurra! Jenny står brud 090801 skrev 2009-09-10 22:41:08 följande:
  • Jenny står brud 090801

Blomman: Ska ni ha något speciellt i tornrummet? Våra kompisar har ett hus med tornrum, och de har de rummet som musikrum... antingen spelar de lite musik där eller sitter med ett glas vin och lyssnar på musik. Så mysigt

• Jenny står brud 090801
    Ninnnis skrev 2009-09-10 22:51:56 följande:
    Eller, i vårt skafferi kan jag nog kliva in och stänga dörren bakom mig om jag drar in magen, men då får jag stå stilla
  • Jenny står brud 090801

God natt Ninnis! Jag borde oxå gå och lägga mig men eftersom jag typ har legat hela dagarna nu blir jag alltid lite piggare senare på kvällen.

Ninnnis skrev 2009-09-10 22:52:45 följande:
    Nä, nu ÄR det god natt!
  • Jenny står brud 090801

Är så härlig att höra era planer, eftersom vi är i precis samma sits känner jag igen mig så mycket i dina planer.
    Bäddsoffa ja, det måste vi också skaffa.

passionsblomman skrev 2009-09-10 22:55:48 följande:
    Jag vet hur han kände sig!Ninnis, du får komma och vara i mitt skafferi så mycket du vill! Tornrummet nere ska vara bibliotek. Det uppe ska en dag i framtiden vara min atljé. Men om vi får ett barn till så blir det först barnrum-guuuud vilket barnrum det blir! Och naturligtvis ska våra gäster sova där, så en bra bäddsoffa är ett absolut måste.
  • Jenny står brud 090801

Idag mår jag bättre, så istället för att ha tillbringat dagen i sängen (det kan ju oxå vara mysigt ) har jag suttit på altanen i solen. Åhh vad det är häligt med höst... när det är fint väder

lanovia: Ha det jättehärligt på semestern. Men vi kommer att sakna dig om det dröjer sååå länge tills du är här igen.

Daa: *Ger dig en stor kram*

Blomman: Hoppas att alla flyttlådor går in i flyttbilen som ni tänkt. Och NJUT verkligen imorgon när ni är i ERT hus!

Hvidis: Skönt att höra att allt är bra med er. Förstår hur du tänker över svärmor, jag hade garanterat kännt likadant. Men det kommer gå bra, tänk nu har ni ju er lilla prinsessa. Då kan det ju inte bli annat än underbart!!! Kul även att få en liten rapport över hur det är med Ingis...

Ninnis: Passa på och njut av maken nu när du har han hemma några dagar. LÅter mysigt, och så vovven såklart.

Och Såklart en stora kram till alla.

• Jenny står brud 090801

Skönt Daa att det känns bättre!

• Jenny står brud 090801

Förresten har vi inte hört något från Bruttan idag va? Undra hur det är med henne. Hoppas att hon mår lite bättre...

• Jenny står brud 090801

Välkommen hem Ingis! Härligt att vara hemma med er lilla prinsessa Skönt att du fått sova lite på förmiddagen, kanske på magen... som du längtat så efter? Eller kanske är för snart efter förlossningen

Ninnis: Låter som en kanon söndag!!

Själv är jag bättre, tom varit på loppis nu på eftermiddage. Alltid lika roligt. Och som vanligt kan jag inte gå därifrån utan att köpa något.
    Nu är det dags för lite städning...

Ha en riktigt bra söndagseftermiddag alla goa tjejer!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan