Inlägg från: Jenny står brud 090801 |Visa alla inlägg
  • Jenny står brud 090801

I vått och torrt och väntan

Om vi får en pojk skall han heta Jesper, och om vi får flicka Irma enligt generatorn. Kanske inga namn jag tänkt mig innan, men flicknamnet var ganska gulligt.

Fick precis veta att jag skall vara med på en höstmarknad här i byn en helg i oktober och sälja mina tovade produkter. Ska bli så roligt!! Nu tänker jag sikta in mig på det ett tag och försöka att inte tänka så mycket på att min kropp spökar med mig.

• Jenny står brud 090801

Nu är det städning som gäller, mamma kommer imorgon och då måste vi ju ha fint!!

• Jenny står brud 090801

Härligt Blomman, då slipper man vara orolig för din lilla katt nu då!! Vi skulle vilja ha en katt, men jag är allergisk. Får kanske bli utekatt sen, men det passar väl inte dina till?

• Jenny står brud 090801

Skall prata med mannen om det Blomman... men hoppas inte för mycket, då vi pratat om att vänta ett tag med katt...

passionsblomman skrev 2009-09-23 18:31:55 följande:
    Jodå, jag tror mina kissar skulle passa alldeles utomordentligt bra som tex stall- eller ladugårdsväktare, baraa de får bra kattfoder och inte enbart förväntas leva på råttor och möss. De har verkligen levt det glada utelivet nu i sommar så de är mer vana vid det än att vara inne faktiskt.
  • Jenny står brud 090801

God morgon tjejer! Och här är faktiskt en ganska god morgon, vädret är helt ok, jag känner mig pigg och i eftermiddag kommer min mamma. Skall bli kul att umgås lite med henne.

Ang vilka tovade produkter jag gör så blir det mest innetofflor och stolsdynor/sittunderlägg. Tycker att det är mkt roligt och sen är det ju ett ypperligt tillfälle att stå på höstmarknad här i byn när man är ny, då borde jag ju lära känna lite nytt folk.

Blomman: Vi diksutterade katt igår hemma, tyvärr kom vi fram till att vi får vänta lite med katt. Är ju så mycket annat nu när vi precis flyttat. (det behöver jag ju inte förklara för dig, det VET ju du ) Sen har vi en ganska trafikerat väg i närheten, det har varit ganska stor åtgång på grannens katter så det känns ju inte heller så roligt. Hoppas ni hittar något annat hem till dem.

Dags att springa bort till personalrummet och ta en kopp te innan det är dags att ha lektion. Hörs troligen senare.

• Jenny står brud 090801

God morgon tjejer! Och här är faktiskt en ganska god morgon, vädret är helt ok, jag känner mig pigg och i eftermiddag kommer min mamma. Skall bli kul att umgås lite med henne.

Ang vilka tovade produkter jag gör så blir det mest innetofflor och stolsdynor/sittunderlägg. Tycker att det är mkt roligt och sen är det ju ett ypperligt tillfälle att stå på höstmarknad här i byn när man är ny, då borde jag ju lära känna lite nytt folk.

Blomman: Vi diksutterade katt igår hemma, tyvärr kom vi fram till att vi får vänta lite med katt. Är ju så mycket annat nu när vi precis flyttat. (det behöver jag ju inte förklara för dig, det VET ju du ) Sen har vi en ganska trafikerat väg i närheten, det har varit ganska stor åtgång på grannens katter så det känns ju inte heller så roligt. Hoppas ni hittar något annat hem till dem.

Dags att springa bort till personalrummet och ta en kopp te innan det är dags att ha lektion. Hörs troligen senare.

• Jenny står brud 090801

Det var precis likadant för oss. Vi småpratade det lite först med våra föräldrar och då fick vi inte mycket positivt i frågan. Då bestämde vi oss för att inte berätta våra planer riktigt förren vi köpt och fått hem valpen Så våra föräldrar fick mejl och mms där det var bild på vår lilla vovve och så stod det "nu utökar vi familjen..." Eftersom alla tyckte hon var underbart söt blev det bara positivt! Bör kanske tillägga att jag tidigare hade riktig hundfobi, bytte sida på gatan när det kom en kopplad hund... så att vi skulle skaffa hund var ganska oväntat ändå Men nu älskar alla vår lilla vovve, hon är typ som våra föräldrars barnbarn och min hundfobi är helt borta!!
    lanovia 08 skrev 2009-09-25 07:33:42 följande:

Igår diskuterade vi att våra 4 föräldrar var helt emot när vi skulle skaffa hund. Vi som var så unga och tänk er för ni kommer bli uppbundna och man är inte välkommen hem till folk på samma vis när man har med sig en hund. etc etc (kan ha varit för att ialla fall 2 av dem hellre vill ha 2-benta barnbarn)Och visst blir man uppbunden, som idag när jag får åka tidigare till jobbet för att få ihop eftermiddagen. Men OJ vad det är värt det. Räcker ju att titta på den lilla söta 4 bentingen.
  • Jenny står brud 090801

Enligt en annan artikel är rekordet tydligen 10,2 kg. Vilken jättebebis

• Jenny står brud 090801

God middag alla härliga tjejer.
    Har varit innen här och läst i helgen, men är något strul med vårt internet hemma så det har inte funkat att kommentera.
    Annars har jag haft en kanon helg! Men har ont i magen idag, är så jobbigt att inte veta vad det är. Känns lite som indianverk men som vanligt händer det inget... helt plötsligt gör det bara ont på höger sidan, men både på magen och ryggen. Då slog det mig att det kanske är blindtarmen någon av er som haft ont i den? Så nu väntar jag och ser hur det blir... hoppas hoppas att det är indianerna på intågande

Svar på tråden I vått och torrt och väntan