Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått och torrt och väntan

Hej!
    Störtar in med en ego-snabbrapport...
    Har läst men pallar inte att kommentera just nu, men Blomman, kul att se dig igen, har saknat dig

Två SMÅ tjejer har fötts, 1200g cirka och 38 långa... och ingen fixar att andas själv så de ligger i respirator...
    Att få veta nåt från syrrans sambo är som att dra info ur en död ko... och min "styvmamma" frågar heller aldrig nåt... enkelt va??
    Jo.. alltså, din syster mår rätt dåligt säger pappa,jag undrar om det är fysiskt eller psykiskt?? Vadå psykiskt?? Jamen hallå, hon lever i en mardröm just nu, allt som hon absolut INTE vill skulle hända har hänt, klart man mår för djävligt då!
    Jaha... ja det kan ju vara det, sambon sa inte var det var... AAAAHHRRGGGG

Hoppas jag får veta mer imorgon, just nu vill jag bara sova efter att ha grinat nästan hela dagen, allt känns skit just nu!
    Tack för att ni finns så jag får spy ur mig!

Kram till er alla
  • Fjällbruttan

Hallå... kräkbruttan här!

Har upptäckt att jag blir sjösjuk när jag läser mycket på datorn och scrollar... vidrigt!

Lägesrapport:
    Min pappa är totalt dum i huvudet och ett jäkla pucko!
    Ja, jag menar det, tom. mina barn tycker det för tillfället!
    Tvillingarna hamnade i KUVÖS, inte i respirator.... PUCKOFÖRBANNADEIDIOTMUPP!!!
    Vi höll ju på att oroa ihjäl oss!
    Hur som haver, alla böner, tummar och tår har mottagits tacksamt och behövdes verkligen! Tjejerna har fått blodtransfusioner, har glulsot ( ganska vanligt) och så har de c-pap (tror jag det heter) som hjälper dem att hålla igång andningen eftersom de glömmer att andas... Annars verkar de för tillfället rätt stabila, 3 ml ersättning har den ena mumsat i sig till middag en dag, det ni!

Systeryster mår för djävligt fysiskt... för hoppsan.. bedövningen tog visst inte riktigt vid snittet... dessutom har hon förlorat över en liter blod, och inte fått nån trasfusion själv än, vet inte om hon får det heller!
    Sen är hon ju lite svag sen hon legat i flera veckor, men hon har fått duscha själv, sittande visserligen , men det uppskattade hon mycket!
    Psykiskt är det tugnt också, hon har ju inte fått träffa sin dotter på 5 dagar nu.. det är inte så skoj...

Sen är det som vanligt, ingen får komma dit och hälsa på pga av svininfluensan så jag kan lika gärna sitta här och glo på regnet...

Jag har i alla fall hunnit läsa ikapp och skrattat och gråtit med er men jag minns inte längre åt vad, är för sjösjuk och trött för det, vill bara att detta illamående ska ge sig nån gång!

J, nu kom jag på det är nog släkt med Ninnis hund... och jag dreglar konstant av illamående, så jag kan dreggla lite extra för smörgåstårta lät skitgott!!!!
    För övrigt gillar jag coca-cola, vilket jag avskyr annars och äter nte choklad längre vilket får mig att fundera på om jag är riktigt klok?? Inte tycka om choklad??

• Fjällbruttan

Systerysters förstfödda är 1,5... en alldeles underbar liten tös

Lanovia, jag hatar verkligen cola i vanliga fall utom då jag är gravid.. men jag låter bli att dricka det ändå, är ju inte så nyttigt!
    Däremot missbrukar jag sura karameller.. supersura!!! Funkar bra mot illamående när man kör bil Annars funkar Schweppew russian emmelanåt.... men det är ju heller ingen hit sockermässigt:-/

• Fjällbruttan

Hej
    Upptäckte en sak till idag, när jag blir fruktansvärt upprörd så kräks jag!!
    Tog mig inte igenom sidorna i prästtråden utan en ordentlig spya!
    Tala om en människa (är han det förresten och inte en hamster som snurrar utan hjul)som är helt skruvad!

Stackars Kjell, som fått tråden så kapad, kan tänka mig att det skrämmer bort en del frågeställare... synd att S inte läste reglerna och fixar en egen tråd.. Å andra sidan kunde jag inte låta bli att svara på hans senaste totalförvirrade ilägg som man faktiskt inte vet vem det riktar sig till...
    Men jag tycker att Blomman och alla ni andra har klämt till f-nskapet riktigt bra, go girls!!!

Idag ska jag faktiskt fara på affären med min älskling och se om jag hittar nåt jag vill äta... och så ska jag köpa blåbär
    Ska bak blåbärspaj, vi ska har mamma barn träff imorgon, alla vi som fick barn för två år sen och nu är alla gravida igen

Hoppas ni har en underbar helg tjejer!!
    Återkommer med lite blåbärspaj senare

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2009-09-26 13:17:37 följande:
    far på affären du, som en sann fjällbrutta.. Den döda hamstern kommer härmed att ignoreras. Jag tror det är enda sättet. Om ens det funkar.

Tänker inte ens på att jag skriver så

Fast han är svår att ignorera, man vill ju inte att han ska tro att han har rätt.. fast det tror han ju i alla fall...

• Fjällbruttan

Hej!
    Bakar blåbärspajen imorgon Lämnar in lite då!

har haft måilladag hela dagen... suck! Men just nu är det hyfsat!

Päronpaj med krossade polkagrisar i, kan skicka dig receptet blomman, är mums!
    Pärontosca.. dregglar!!

Lingonpäron med kanelglass... VILL HA!!!!
    Päronmmos.. bullar fyllda med päron... herregud, jag vill ha PÄRON!!!

Nu ska jag kolla lite på nåt skit på tv medans gubben lägger lilla vild.. stora tjejerna är hos sin pappa så sen kan jag och gubben mysa

Kramen till ALLA

• Fjällbruttan

Hej brudar!!
    Håll i er nu!!
    Min värld är VIT!!!!
    JA, det är sant, det har snöat, så mycket att det ligger kvar... ALLT är VITT
    Otrolig tur att fönstren är tvättade för annars hade man verkligen sett hur skitiga de var i detta ljus...
    Har proppfullt med fåglar i träden som äter rönnbär, ser jättefint ut!

Håller fullständigt med Blomman om dettta med små bebisar...
    Har ALDRIG besökt en nybliven mamma utan att ha haft med mig nåt, lunch eller fika.
    Till bästa kompisen har jag alltid bakat så hon har frysen full till galningar som inte har vett att ha med sig fika
    Är också så cool att när folk kommer it och vill fika och kolla på bebis, ja då får DE fixa fikat! -Kaffe finns där och te´hittar du i det skåpet, kan jag få ett glas vatten tack!
    Ingen har nånsin tagit illa upp, och skulle de ha gjort det skiter jag i det!
    Med två första barnen gjorde jag ingenting Förutom umgics med andra mammor när vi orkade och med lilla vild var jag på babysim 1 gång i månaden.. lagom tempo

För övrigt har alla mina tre barn legat på köksbordet på en stor filt när vi ätit, då har man kunna äta samtidigt som bebis har varit nöjd Blev det gny innan jag hunnit äta så tog maken bebis så jag hann äta, annars sinade ju mjölken...
    Kan vara ett tips att bestämma sånt innan hur ni ska göra, kan vara lite svårt med ett vrålande knyte och trötta föräldrar

Ställer in både blåbärs och äppelpajer, mumsa på nu

• Fjällbruttan

Hvidbrud skrev 2009-09-28 21:21:04 följande:
    LAgade mat, lasange och annat gott och lättuppvärmt att ha i frysen till amningstiden, när jag var gravid. Kanelbullarna köpte vi på ica... Allt har blivit uppätit nu och det var så praktiskt att ha. Fullständigt enig med blomman om besök. Särskilt 5dagars... det var f'mimig en pers! Ont i hjärtat gjorde det faktiskt och man kunde inte bara skicka hem na... Men låsa in oss i sovrummet gick jätte bra! Nu efter 6 veckor käns läget mer stabilt och vi börjar bjuda in vänner på besök. Ett par timmar eller 2- men kaka- det får de ta med själva (eller nöja sig med torra haverfras från ica...)(kanelbullarna har jag ätit upp själv )Mysigt med kort dag, hundmys och ridning. Härligt!Här är det bajs i blöjan och mjölköversvämning! Hi hi! Tänk att det kan vara så härligt!Måste bara dela med mig av detta som jag hittade på nätet!www.youtube.com/watch

Vad vi skrattade , både gubben och jag
    Älskar barn som dansar!!
    Lilla Vild var störtskön ikväll, hon somnar inte förrän vid 21, så klart att hon kollade idol med oss, och mammas favorit var förstås Highway to hell ( som jag har rockat till den... uj!) och så satt väl jag och viftade lite med ena armen och skråla... genast gjorde lilla vild samma sak... fast till alla låtar .. så nu sitter hon och vevar ena armen i skyn och gungar när vi ser idol
    Hårdrockpingla på en gång

• Fjällbruttan

Hejsan

Jenny, hoppas verkligen du får kontakt med VC, du måste ju kolla upp vad i jösse namn som pågår!

Ankan, måste erkänna att jag är så glad att jag är arbetslös just nu... mår så illa hela tiden, men vad skönt att du längtar till nya jobbet
    Hoppas det blir jätebra! Och förta dig inte i trädgården!

Min trädgård är fortfarande översnöad... även om det bröjat töa bort en hel del. men det blåser så det är iskallt ute... måste nog hitta några andra skor än foppatofflorna
    Vet ni, på söndag åker jag till Sundsvall i 3 dagar med min bästa kompis, ska shoppa och så bor vi på hotell
    Längtar, men fasar lite eftersom mitt illamående är så groteskt, ska till BM för inskrivning imorgon så jag ska kolla om det finns nåt annat än postafen mot illamående, det somnar jag av nämligen... svårt att shoppa sovandes
    Som tur var är väninnan också gravid ( ska ha i januari) och hon har foglossning så vi kommer nog att sega oss runt, jag tror det vi ser fram emot mest är att slippa laga mat och sen få sova UTAN barn som stör

Kram till er alla!

• Fjällbruttan

Hej!

Vill bara berätta att Blomman är avstängd för att hon argumenterat emot Stefan09 och inte kan höra av sig förrän i natt! Jag hoppas innerligt att Stefan är avstängd med tyvärr verkar det inte så! Han har nu klampat in i mer än en tråd och försökt förstöra, och med det han kallar "argument" men ingen vet vem han vänder sig till eller vad han menar... Tydligen får man inte prata skit om andra i trådarna så nu blir väl jag avstängd, men varsego!

Dessutom tycker jag att min svärfar är en jävla skitstövel, så nu har ni mer att stänga av mig för! 

Svar på tråden I vått och torrt och väntan