Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått och torrt och väntan

">

En till
    Vill ha ett par prickiga brallor som Lejonel, då blir man modig

Dunderklumpen har vi sett c:1 miljon ggr.. kan de flesta repliker, favorit all time hos mina tjejer!
    För att inte tala om hur hysterikt rolig den kan bli på en efterfest när jag och killkompisen sitter och säger varenda replik i förskott ...tyckte vi i alla fall  

• Fjällbruttan

Dyker snabbt efter en bit äppelkaka
    Mums!!!

Nu ska jag försöka skramla ihop middag till familjen, kocken slår till idag och meckar potatisbullar

Recept:

Ta upp påshelvetet ur frysjäveln
    däng en stekpanna på spisen och klatta i smör,
    slå på den förbannade spisen!
    Stek skiten (potatisbullarna) när smöret smält, vrider du ner värmen slipper du äta svart potatisbullar men gör hur fan du vill.
    Kan med fördel serveras i stekpannan för att tänka på miljön, blir ju mindre disk  

• Fjällbruttan

Lägesrapport... just nu har jag slutat blöda.. håhåjajaj!
    Har jag ett + om två veckor har vi bestämt oss för att kontakta gyn så vi kan kolla om nåt knytt bor där eller om det är nåt annat som hänt...
    Vi har ju 23 mil till gyn.....

daa, du kommer säkert få det urtrevligt men förstår att det känns segt, men försök att känna attdu får komma ut och se nåt, kanske släppa tankarrna lite,
    kan vara skönt att byta horisont ibland.
    Fika, shoppa och äta god mat Balsam för själen!

Blommis, tänk om jag ndå kunde få praktik på manens företag, finns så mycket att utveckla och då skulle jag kunna fixa hela bokföringen själv
    Vill inte heller vara beroende av nån

• Fjällbruttan

Nä, inte för kärringdjävelshelvetet... jag är närstående... OCH???

Men vi kan skicka nån annan till er kläcker monstret ur sig!

Nä tack, vi har företaget hemma i vardagsrummet så jag vill inte ha nåt miffo som sitter vid MIN dator och ska sköta vårt företag... helst som det är jag som är "pappersnissen".

Ska jag vara arbetslös och förklara hur jag vill att vårt företag ska utvecklas.. NOT!

Hoppas det är en nidis..... men tar inte ut ett dugg i förskott!

passionsblomman skrev 2009-08-25 20:37:46 följande:
    Kan du inte få det då? Och vad skönt att det slutat blöda förresten!Kanske är det en nidis ändå???

• Fjällbruttan

Godmorgon.... inga prickar här inte!
    Dvs, det som dagispersonalen trodde var vattkoppor var... myggbett!!
    Som de aldrig sett de här förut....
    Men tack gode gud för fåret Shaun, Saga sitter klistrad framför Tv:n så jag har junnit vika tvätt och sen kasta i fler maskiner, tar det aldrig slut?? (dum fråga egentligen..)

Hvidis: håller tummarna allt vad jag kan för du ska bli av mad lokalen

Blomman, har det kommit några bud än? vet att det är omvisning men budgivningen kan ju ha startat... nyfiken

Lanovia, håller med dig om AF, det som framförallt retar mig till döds är min förmedlares inställning, hon bemöter mig som jag vore 3 år och när jag ställer frågor blir hon jätteirriterad! Men om jag inte varit Arbetslös på en massa år, då måste jag väl få ställa frågor så att jag gör allt rätt?? Eller??
    Sen tycker jag det är förnedrande att bli bemött på det viset när jag är nästan 40...och dessutom så om inte jag var Arbetslös.... då skulle hon inte ha jobb... kanske nåt att tänka på för surtanten! Hon har tom. sån där ihopsnörpt mun!
    Kollade om jag kunde byta med kundtjänst men då måste jag gå via chefen som givetvis ärpå semester... till 1:a september!

Pralinen Jessica, DELEGERA Sätt er ner och fundera på vad ni vill ha gjort till festen och vem ni kan lämna det till, och så lämna det! Så gjorde vi och det funkade jättebra!
    Håruppsättning och blommor kan ju vara lite knepigare, men finns det ingen på Lanzarote som fixar bröllop?Borde finnas nån svensk där som gör det, finns ju i Thailand Kolla i så fall med dem vad de rekomenderar.
    Kanske starta en tråd och kolla om nån annan gift sig där och vad de rekomenderar-
    Lycka till med allt, även bebisverkstan

Ingis, vad mysigt med ett buffbus
    Har du sett nån lite fot tryckas ut genom magen än?

• Fjällbruttan

Idag har jag bara brunaktiga flytningar, precis som det var "över" med blödande...
    Vi har sagt att vi ska testa senare i veckan om det fortfarande är ett +...
    Är ju inte mycket at göra om det är ett MF... och är det en nidis är det ju inget att göra heller, känns mer som att om  det är + om 2 veckor, då vill jag kolla att lilla + lever så det inte är ett MA...
    Lycksele är närmst för oss och jag tycker att de är jättebra där

lanovia 08 skrev 2009-08-26 10:34:13 följande:
    Bruttan, glömde kommentera förut, skönt att det slutat blöta. Hoppas det var nid! Oj! Det var tålmodigt om ni klarar er 2v utan att höra av er till gyn. Fast jag kan ju förstå er om ni har 23 mil dit. Vilken stad är det då?Hade det varit jag hade jag nog redan stått och bankat på deras dörr, men så var det det där med tålamod...Ja AF är verkligen en historia för sig själv. Tråkigt att bli så dåligt bemött!! HOppas du får byta handläggare. vi har en granne på gatan som knappt hälsar på oss och mest ser sur o grinig ut, för nån månad sedan såg jag henne komma åkandes i en AF-bil. Ja vad skall man säga???Sedan skall ju inte glömmas att inte alla är likadana på detta ställe. Det måste ju finnas personer där som är guld också.

Ingis, måste  erkänna att ett myggbett skulle kunna vara nåt annat... vi får se vad som händer
    Mysigt med fötterna
    Saga låg hopkrupen åt ett håll hela tiden, men så en dag när vi åkte bil bestämde hon sig för att vända på sig.. den överhalningen magen gjorde var faktiskt läskig, och så hamnade hennes lilla rumpa på "fel" sida Hon snodde sig från vänster till höger och så fruktansvärt hon körde ner huvudet i bäckenet när hon gjorde det, var bara att stanna bilen och ut och kissa bums

Nu ska jag sjunka ner framför fåret Shanun en stund, han äger

• Fjällbruttan

Ninnis!! Så underbart söt!!! Han verkar jättego´
    Grattis till Hundbebis

Daa... sådär känns min ägglossningar! Strunt i att grubbla och kasta dig i säng med älsklingen

När jag hade blödningar då jag väntade Saga sa läkaren en grej som var bra att veta:

-Livmodern är dum i huvudet!
    ????????????????, sa vi!
    -Jo, det är en korkad muskel, spelar ingen roll vad den gör, fäster ett ägg, trasslar med en nid-blödning(som vi hade då, den gjorde jätteont!) eller ska ha mens eller föda barn, den skickar samma signal tll hjärnan så allt känns mer eller mindre likadant!

Så Daa, det som var ett MF förra gången kan vara nåt helt annat nu!
    Håller tummar och tår!

• Fjällbruttan

Kom förresten på att Saga såg vi i v. 5... koll efter alla blödningar som var nid-blödningar, man såg bara ett litet klutt och så sa läkaren att det som fladdrade var hjärtat, vi såg ingenting
    Men han hade rätt.. phu!

Men det var med VUL, vanligt Ul syns det nog inget på.

• Fjällbruttan

Hejhopp!!

Ikväll har jag varit effektiv, det ni!
    Har kokat vinbär som står på avrinning till gelé, hängt tvätt (2 maskiner)lagat go´middag och vattnat blommor....måste nog köra traktor mer ofta
    har dundrat runt i vår traktor och slagit ner hö på stora lägdor...
    Nästa år ska vi slå traditionellt, vi ska bli med häst och den ska visst matas...
    Äldsta dottern ska få en häst på foder i 1 år för att pröva, och vi se om vi har råd
    Praktiskt att slippa köpa!

Lille plutthunden verkar enortm gullig!! Saknar mina schäfrar nu!

Passion, vilken dag!! Och vilken tur att du kunde lite teckenspråk, vilket säljtrick
    Håller tummarna för inseminariumet ska ge strålande resultat denna gång!!
    Och vad mysigt att glida in på bio, liiiite avundsjuk!
    Åsså skriver jag upp 8,5 milj i önskeboken till Bloman med familj!

Jessica... tre klänningar är väl bra? en på mogonen, en till lunch och en till middagen

Daa....håller tummar och tår för dig nu så du får ett +

Själv har jg brunslaskiga flytningar men fortfarande ett +, kunde inte låta bli att kolla...å  andra sidan hänger ju hormonerna kvar ett tag.
    Fast gubben har hoppet igång, han påstår at jag är helförvirrad (vadå, bara för att jag hade balsamvinäger på spagettin i förrgår...pröva inte!!) och så trött och lättretlig..
    Jag påstår att de kan bero på oro

Ses imorgon, nu ska jag gå och brodera tomtar

• Fjällbruttan

Visst är de (ljuger hejdlöst)Bara jag kunde stava......
    Men det är nog allmän sinnesstörning för vare sig jag har + eller inte slåss jag med tangentbordet...

Jag är nog som en dum en.... jag är nog inte riktigt klok

Åhh.. nu hör jag reklam på tv:n för Ensam mamma söker, de har spelat in avsnitt här uppe... om de filmade altanen är det kvar dekorationer sen vi gifte oss
    De började inspelningen dagen efter vårt bröllop!
    Måste nog kolla det i år, har aldrig sett det annat än nåt avsnitt förut.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan