Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått och torrt och väntan

Fjällbruttan skrev 2009-10-18 18:49:14 följande:
    Men nu har vi gjort om våran maskinhall till ett öktält med ljusslingoroch vimplar och vitblå rutiga väggar... måste köpa alkoholfritt öl i veckan:-dPå lördag ska vi ha oktoberfest med ca 30 kompisar och en drös ungar som inte har barnvakt, ska bli skitkul

Tja... alltså... jag tänker ju inte vara kvar tills de andra är ök... jag är där när det är ett ÖLtält
    Men min man brukar jag kunna likna vid ett dumt ök när ölen blivit för många...
     Därav ÖKtält.. det var inte alls felstavat...*visslar och tittar mig ömkring och låtsas som det regnar*

Kram Blomman!!! Bara för att!

• Fjällbruttan

... tittar mig ömkring... nu ska jag nog gå och lägga mig, inte ens jag kan ljuga mig ur det..

Spammmm...............

• Fjällbruttan

Hej!

Förkyld och hängig idag.. surtanten har kommit fram igen.. igår rööt jag till alla när vi satte oss vid matbordet...
    -jag är skittött, hängig och sur så fan ta den som tjafsar med mig nu! Nu är ni varnade!
    Vi har aldrig haft så lugn och trevlig middag.. undra om jag ska göra det oftare?? 

Idag ville jag klappa till mannen när jag ringde honom på jobbet och talade om att på onsdag ska vi vaccineras (vi tillhör båda riskgrupper) och han inte frågade hur stackars jag mår utan förutsatte att JAG dkulle gå på utvecklingssamtal idag och snora på alla barn på dagis... tur han jobbar några kilometer bort!
    Jag är inte alls hormonelak.......

Lämnar av en hög kramar att ta av vid behov, en stooor äppelpaj och massor med glass och vaniljsås! Kaffe eller te efter önskemål...

je tyck om ji, ji e nalta go!

• Fjällbruttan

Daa... sitt still ryter surtant!!!
    Jag har faktiskt tränarutbildningar i bagaget, man sk INTE absolut INTE träna med infektion i kroppen!!! Då jävlas man med hjärtat!

Och så funderar jag på att köpa en sån där stor slägga och dunka på surtanten med, ni vet som finns på tivoli när man ska dunka ner grodor.... eller om det är mannen som är en groda som ska dunkas ner, kan inte riktigt bestämma mig....
    Tror det har med hormoner att göra
    Dessutom är jag ett nervvrak, på tosdag ska vi göra NUPP och jag inser att vi kanske får veta att allt inte är så bra som man vill.. fasar!

Hvidbrud, det är go i den lilla tösen Full fart minst sagt och växer så det måste knastra om det!

Blomman, skönt med bra samtal, hoppas det smittar hit....
    och härligt med mattorna
    Själv har jag just köpt en fåtölj och en fotpall...hrmm var därör jag möblerade om i helgen, för att överbevisa att det visst rymdes, bara hans äckelfula fåtölj försvinner

Ninnis, megakramar!!!!

• Fjällbruttan

Hallå!!

Surtanten försvinner med stora klubban också... men som mannen konstatera igår, jag är som en katt på hett plåttak nu, nerverna ligger utanpå och jag tål ingenting och inte fan är det bättre att jag är ensam hemma mycket, man hinner tänka för mycket, och för läskigt!

Jag är i v 13 nu (12+1 idag)enl beräkningar, får väl se vad de säger på torsdag...
    Lite stressad är jag också över att jag redan känner sammandragningar, så imorgon ska jag lämna prov i gen när jag ska ta vaccinationen, kan vara GBS som spökar.
    Men det oroar mig mindre, har jag det så har jag det, och då får jag medicin, är mer oroligt att inte veta....

Illamåendet kommer och går, men lite bättre är det ju.... ialla fall tills min svärfar kom i morse med enhel kasse döda fiskar..UÄCK!!! nyfångad röding och öring, visserligen rensad, men du får packa den själv!! Jamen det är ju så ÄCKLIGT!!!!!! Den är slemmig och luktar BLÄÄÄ! Har ställt ut den i kylan, mannen få ta det när han kommer hem...

Kramen till alla!

• Fjällbruttan

Lanovia, hoppas du får en underbar shopping!!
    Fnissar när jag ser farmför mig hur du hoppar på datorn

• Fjällbruttan

Vassego´Blomman... klarar inte ens att tänka på att äta fisken, rätt udda eftersom jag älskar fisk och skaldjur just nu.... men detta var för äckligt

Skönt att du fått sova ut, man brukar vara tok-matt efter en sån rensning, kanske det släpper ännu mer i dina muskler nu!
    Kramar om lite extra!

• Fjällbruttan

Godmorning ladies!
    Här är en som snart ska sova en stund....
    Min man slog mig tre gånger i natt... och knuffade ut mig på kanten av sängen.. snart köper jag en egen säng, mannen är helt vild på nätterna, dock inte så där roligt vild.. Mest bara till besvär.......

Har tagit vaccinet idag på morgonen, så nu är det gjort!
    i eftermiddag lämnar vi lilla byn för att bege oss till Umeå och spec.mödra, vi ska ju göra NUPP i morgon, vilket just nu känns superläskigt!

Hoppas att alla får en fin dag!

Kram

• Fjällbruttan

HURRA FÖR ALLA härinne!!

Har lite trassel... minst sagt med svärisarne, och första jag tänker på att berätta det för är er!
    Jag är så himla glad att ni finns!!
    Champange till alla... så att ni orkar höra min klagan...*aaaooouuuuuu..ylar som en varg!*

Hade just krupit fram ur den goa filten som Daa svept om mig när svärmor ringer!! För första gången sen hon fick veta att vi väntar barn igen... alltså typ 6 veckor...
    ( DÅ har jag dessutom varit där och tvättat alla deras fönster tillsammans med en kompis eftersom jag inte orkade själv när svärisarna var borta och fiskade! Gjorde det gärna eftersom svärmor har cancer som ni vet och helt ok att hon gör nåt kul då hon orkar, fönstren kan jag ta... men inte ens ett tack per telefon, jag har nu slutat gå dit, och det är 100 m emellan oss.....)
    Hon kvittrar glatt och undrar vad jag gör, Inget speciellt sa jag, packar lite och kräks däremellan (nä, hon har aldrig frågat hur jag mår heller...) 
    Nämen ohhh, är du i kräkstadiet nu??
    -Nja, det håller ju på att gå över..
    Jaha, ja du förstår jag har besök av min syster och hennes dotter och barnbarn...
    Så jag undrar om Saga är hemma, för då kan ju hon kmma ner och träffa dem
    -Nä, hon är på dagis...
    -Jaha, jamen då hörs vi en annan gång...

Hon VET att vi åker till Umeå idag, Saga ska sova där, men inte ett ord om det, tydligen inte intressant...
    Men att det bara var Saga som fick hälsa på släkten var...intressant... 
    Jag har nämligen firat jul med dessa människor... men är det bara jag hemma så behöver jag inte komma ner alltså...
    Jag ger upp! Jag kan hoppa och skita tills jag får randiga ben, jag är i alla fall inget annat än en eländig avelskossa med två bastarder som deras arma son fått på halsen... ack och ve!
    Tur att mannen alltisstår på min sida i alla fall

Ska bli mysigt att åka iväg bara vi två även om jag är jättenervig!
    Tack för alla uppmuntande ord!

jag har förresten inte ont i armen , men halva är lite bortdomnad

HURRA igen för allt här inne, plockar fram jordgubbar till skumpan!
    Skål brudar

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2009-10-21 15:42:05 följande:
    Men Guuuud! Jag la mina patetiska inlägg utan att se att du komit in där Bruttan! De passade liksom bättre efter Villemoas......svärisar är ett kapitel helt för sig och vilka slags ben man än har kan det vara svårt att veta vilket av dem man ska stå på och hur man ska ädda för att ligga någorlunda bekvämt i händelse av att man helt struntar i att stå utan lägger sig....VET du vad hörru, jag tycker det är läge för dig att göra något helt eget som är roligt bara för DIG och inte ens bry dig om hur det går för alla andra under tiden. De kan sitta där och äta brända falukorvar och vad de vill under tiden! Döa fiskar också för den delen. Och ha skitiga fönster!

Tack blomman!!

Nu ska jag pallra mig iväg till Umeå med brustet hjärta... trodde jag skulle dö när jg sa hejdå till lilla vild!
    Vet att det går över snart och att jag får äta middag med med älskling

Kramen

Svar på tråden I vått och torrt och väntan