• Hvidbrud

I vått och torrt och väntan

Ninnis: Du fick 2800inlägget! Lanovia, du missade det med 1!

• Hvidbrud

Har beställt en Efterfödselspilatesdvd idag. Men kom på att vi inte har nån DVD mer, efter flytten. Smart. Discdrivern i datorn har pajjat också... det får bli att koppla jobbdatorn till tvn tror jag.

Nu hände det nått märkligt! Helt plötsligt började lite skrika högt, utan anledning, hon sov ju! En halv sekund senare ringer telefonen och det är hennes pappa! Han fick prata i högtalaren och då blev hon tyst på en gång. Hon gjorde ledsenläpp och allt. Lilla snuttan! Nu är hon lugn igen...
    Så var hon inne i magen också... började sparka innan han kom hem och innan han ringde...

• Hvidbrud

Hej hej! Nu får vi hålla tummarna att snuttan sover lite så jag kan få komentera lite här inne...
    Hon har inte bajsat sen i går kväll (hon brukar alltid ha en full blöja...) så jag är berädd på magknip... men nu är det tyst där inne i sovrummet.

Hade ju härliga Ingis och gullesnuttan Bellabus på besök i fredags. Jätte mysigt var det. Man har ju fått en helt ny hjärna, så det var skönt att prata med en som var i samma tilstånd. Ingis är så trevlig och det är så lätt att prata med henne och bellabus var så söt och gullig! Ingis: du glömde magdropparna här! Hoppas att ni klarade er utan dem. Sparar dem till nästa träff!

Grattis till lillprinsessan fru bygg! Visst är det ofattbart!? Tänk att du har skapat det lilla underverket! Vilken födsel det var! Surprise!

Ninnis: försökte se dig på tvn, men det var bara danskar de visade på´tv2... Hadde du pippiperuken på dig?

Sonja: Tycker att ni verkar ha det så härligt med körerna och allt mysigt ni hittar på, klart att det stressar när man ska hinna allt och du förtjänar verkligen att få lite skön massage. Yoga är bra både utanpå och innuti!

Lanovia: Åh, den tröttheten... *kramarom* Det resulterar i något underbart! Som man gladde sig åt de första sparkarna.. tillsist vill man och inälvorna bara att bebisen ska ligga still bara en liiten stund.

Lexi: Skickare en kram till dig för nu har jag ju glömt vad jag skulle skriva! Amningshjärna...

Blommis: Har du det mysigt med mamma?

• Hvidbrud

Lillans mage har det bra! har precis bajsat två ggr... var av en gick helt upp på ryggen ock ut på mamman... värry najs- bebi bajs...

• Hvidbrud

hej blommis! välkommen tillbaks!
    Mammor... de rör runt djupt där inne på oss...

liten är bångstyrig och vill varken äta eller sova- hon kanske vill ha lite uppmärksamhet... hej hej! later!

• Hvidbrud

Ankan: Vad härligt att ni fått tid till UL. Snart på du se den lille som har det varmt och tryggt inne i din mage. Det är en helt obeskrivlig känsla... och helt plötsligt har man det lilla livet vid sitt bröst. Varje dag är det något nytt som händer.

• Hvidbrud

Bommis: tror du att din mamma flyttar ner, eller var det bara önsketänkande från hennes sida?

• Hvidbrud

Kanske Ester/Esther...

Fröken övertrött heter hon idag ialla fall... Ville inte sova efetermiddag eller kväll eller natt, så hon fick sova med tutten i munnen hela natten. Dvs att jag kunde inte röra mig eller slapna av ordentligt, men vad gör man inte. När jag kallade henne lillmonstret i morse fick jag det största leendet av henne och allt är förlåtet... NU har hon slocknat av sig själv och sover förhopningsvis bra hela dagen. Det brukar betyda en bra natts sömn också.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan