• Villemoa

I vått och torrt och väntan

Ååååh Hvidis, imorgon förmiddag är du MAMMA!! Ska tänka på er Nu gör sig hormonerna påminda igen...*sitter här och grinar*

Lycka till och kramar i mängder till er alla tre!

• Villemoa

Åååh Hvidis, nu är hon mamma *tårkar en liten tår* Vad skönt att allt gått bra! Tänk att nu ligger hon och snusar lillmuffins Välkommen till världen lillmuffins!

Ninnnis; jack russells som är såååå söta!!

Ankan; jobbigt att behöva smyga. Jag berättade för de allra närmsta i mitt arbetslag att jag var gravid för jag mådde ju illa och var yr så jag ville att de skulle veta och såå omtänksamma de var!

• Villemoa

*håller tummar och tår så hårt jag kan*
    Fjällbruttan skrev 2009-08-19 16:23:31 följande:
    Snälla snälla snälla, kan ni hålla alla tummar och tår för min syster?Hennes slempropp gick igår, inlagd med värkar och hon väntar tvillingar och är bara i vecka 24, tror jag, är så stressad nu så jag kommer inte ens ihåg, vet bara att hon skulle ha på julafton!Det är åt helvete för tidigt!Är en plåga just nu att vara 90 mil ifrån....Vill "hem" och skrämma bort alla värkar och trösta henne...tyvärr har hon en karl som har sjukhusnoja( han är guld i vanliga fall) men just nu vete fan om det inte är hon som måste hålla ihop dem!Vet ju hur det är eftersom jag var med om nästan samma med Saga och man är ju så jäkla liten och rädd!
  • Villemoa

Skönt att höra Bruttan att det är bättre med din syster, fortsätter också hålla tummar och tår! Vilket KS är hon på, Solna eller Huddinge? För är hon i Huddinge så är hon bara ett stenkast bort från mig

Blommis; håller med dig om att jag är tacksam över att bo i Sverige! Hade vi bott i något sämre bemedlat land när Moa hamnade i anafylaktisk chock så hade hon inte varit med oss idag

• Villemoa

Ninnnis; ha det så jättekul här i Sthlm i helgen!!

Ingis; förlossningen kommer att gå superbra!! Kroppen vet vad den ska göra så det är bara att följa med strömmen

Lanovia; jag ska gå på vattengympa men inte för gravida. När jag bokade så var jag inte gravid. Förhoppningsvis kan jag gå på den här lätt-kursen ändå. Ska bli skönt att gå iväg och träna lite för att förhoppningsvis hålla den värsta foglossningen borta. För att jag kommer få det den här gången också är inte en fråga om OM utan om NÄR...

• Villemoa

Det sägs ju att om man haft foglossning med ettan så brukar man få det med nästa också. Min kropp har liksom aldrig riktigt hämtat sig sen graviditeten med Moa och jag börjar redan känna av molande smärta i rygg och ljumskar. Därför tror jag att jag kommer få det igen. Men jag hoppas INNERLIGT att jag slipper för att det är helt överjävligt!!

lanovia 08 skrev 2009-08-21 13:52:26 följande:

Jo får nog bli vattengympa, nu har jag gått 17 fulla veckor så nu får jag lov att anmäla mig.Varför är du så säker på foglossningar? Eftersom du hade det sist eller vad?
  • Villemoa

Inte är du en klantskalle utan hjärna kära Blommis!! Du har bara haft för mycket att göra.
    passionsblomman skrev 2009-08-21 20:08:10 följande:
    Jag är en klantskalle utan hjärna! Här står jag och gör Andbeyonds bukett, tärnbuketter och så coursage. Åker till Bromma och kommer prick i tid för att lämna över allt så hennes kompis kan ta allt till Örebro där de gifter sig.Köper med mig sushi och åker hem till min jätteförkylda son och sätter mig och käkar.Får den där känslan att "näää, något är feeeeel"Går och kollar beställningslappen och inser att jag har MISSAT marskalkarnas coursager!!! *dör skamdöden*FYYYY vad urdåligt och värdelöst!Blir så besviken på mig själv!Nu säger då den rara Andbeyond att det inte gör nånting, men det är klart det gör! Skit!Snart ska jag läsa vad ni andra gjort idag. Ni har förhoppningsvis inte klantat er som jag.
  • Villemoa

Hej hopp!

Ååh idag blir Andbeyond fru!! Hoppas att det inte regnar alltför mycket på dem! Buketten låter jättefin Blommis

lanovia; ja verkligen trist med förkylning, krya på dig!

Här har det fullkomligt vräkt ner halva natten och hela förmiddagen! Och vi som ska ha kräftskiva med alla grannarna...kommer inte vilja sitta ute om vädret är likadant vid 16 som det är nu; blött, grått och kallt.

• Villemoa

Ska äta några för dig också för även om det inte blir nåt med grannarna så ska vi äta kräftor ändå
    Det "tråkiga" i kråksången är att vi är fyra vuxna som ska dela på två paket kräftor...men, man kan ju faktiskt köpa fler paket och äta en annan gång också!

ingenjörsbruden skrev 2009-08-22 11:58:48 följande:
    Ojdå...här är det strålande solsken o 20+ nånting...Ohhh kräftor....*dreglar* Jag vill osså! Ät några för mig med e du snäll! Kan lätt klämma 2 paketer själv.....fasen så hungrig jag blev nu då....
Svar på tråden I vått och torrt och väntan