Ninnnis skrev 2009-08-19 10:30:36 följande:
Leksi, jag förstår att det är många tankar! Hoppas du kan koppla av och sova när det har sjunkit in lite Vi har båda haft hund som barn, men inte sedan vi blev tillsammans. En fördel med att skaffa en "vuxen" hund är att vi då vet lite mer vad vi får, tex att hunden gillar att åka bil, trivs med nya människor, barn etc. Detta är en förutsättning för oss eftersom maken ska ha med hunden på jobbet.
Ja, snart kommer jag nog somna av ren utmattning!
Tur att det här är sista arbetsdagen på ett tag. Vi har semester fr.o.m. imorgon och hela nästa vecka. Nice!!
Nä, framför allt har jag väldigt svårt att ta in att det skulle vara sant. Skulle verkligen vilja få det bekräfat genom ett VUL eller något, då först tror jag att jag skulle våga ta in det och glädjas till fullo. Jag är så klart superglad nu också, men är livrädd för att de ska säga typ "nähä, du är ju inte gravid, hur kunde du tro det?" när jag kommer till MVC... Ska ringa dit imorgon och höra vad de säger.
Vad himla bra att din man kan ha med sig hunden på jobbet!
Det är ju helt perfekt! Fördelen med en vuxen hund är ju att ni slipper all "potträning" (nu står det still i mitt huvud - vad kallar man det på hundspråk?) och den kanske är ganska så fostrad också när ni får den? Spännande!!
Ingis, skriva en lista... ja det kanske är lika så bra! Jag är bra på det *funderar på varför jag inte kommit på det själv*, har redan en lååång lista med saker vi ska hinna med på semestern.
Kram Blommis så här i uppbrottstider. Har ni bestämt när flyttlasset går för dig och sonen?