• Leksi

I vått och torrt och väntan

Vi berättade förresten för svärmor i lördags trots att det är så tidigt, men maken ville så gärna. Hon blev rörd och fällde en tår, precis den reaktion man vill ha! Hon har ett barnbarn sen tidigare men det är första gången hon blir farmor (kontra mormor alltså).

• Leksi

Tittar in lite snabbt och säger hej!

Vad skönt Blommis att det inte var helt nattsvart. Och blir det IVF så småningom har det ju ingen som helst betydelse, bara det finns ägg och det gör det ju!

Åh Lanovia, fy vad sugen jag blev på äppelkaka! Mmmmmm gud vad gott! Annars är jag mest osugen på saker just nu, t.o.m. avocado som jag vanligtvis älskar får det att vända sig i magen på mig bara jag tänker på det. Jag har också varit väldigt yr de senaste veckorna, men har kommit på att det faktiskt blir bättre om jag försöker ignorera det. Så du har så rätt om det där att tänka saker till sanning! Till viss del tror jag att man kan påverka hur man mår genom vilken inställning man har (givetvis inte om man är sjuk eller så, men ni förstår vad jag menar?). Förresten Lanovia, vi ska se Takida i Stockholm.

Bruttan - håller tummarna stenhårt för att det är en nidis och att plusset stannar kvar!!!

Jenny, åh kan inte du sy bebiskläder åt mig också? *bersnällt* Jag är totalt värdelös på att sy och äger inte ens en symaskin. Faktum är att jag imorgon ska upp till mamma med en hög kläder som behöver lagas... Vi ska göra det tillsammans är det sagt, men jag vet hur det brukar bli med den saken!

Hvidis, hur går det? Är allt bra med dig och lilla familjen? Har ni haft några besök än? *kramar*

Ninnis, hoppas du har en skön semester med nya vovsingen!

• Leksi

Va kul Blommis! Stort lycka till! Kul också att det verkar vara stort intresse att köpa er stuga, låter lovande!!

Hej Daa! Ja, det är verkligen märkligt. Har kommit smygande de senaste dagarna och det är ganska mycket som inte känns gott... Väldigt konstig känsla, jag älskar mat och brukar vilja äta mycket och ofta!

Såklart vi vill se bild på vovven Ninnis!

• Leksi

Ha det så bra Fjällbruttan! Hoppas ni hittar riktigt mycket kantareller och att det finns ett litet pyre i din mage...

Lanovia, satt precis själv och läste på text-tv om en gravid kvinna som de vårdar för svininfluensan på KS här i Stockholm. Har inte varit speciellt orolig förut, men nu är det svårt att ignorera det faktum att gravida tillhör vaccinationsgrupp 1 o.s.v. Tycker det är skönt att jag inte pendlar t.ex. (cyklar till jobbet) och jag skulle nog resonerat som du också om någon kände sig sjuk. Har jag berättat att min chefs dotter (ca 12 år) fick svininfluensan för någon månad sedan? Hon smittades när de var på Cypern och frisknade till av sig själv. Men hon var ändå så pass dålig att de var till akuten och tog prover.

Själv mår jag sämre och sämre. Är yr och vimmelkantig hela dagarna igenom och förstår inte hur jag ska kunna jobba och vara som vanligt nästa vecka (har haft semester den här veckan). Grå Katt, känner igen mig precis i det du skriver förutom att jag måste äta typ varannan timme för att hålla den värsta yrseln borta. Jag äter en frukt det första jag gör på morgonen (nektariner är en favorit just nu, slurp!).

Jenny, hoppas din cykel rättar till sig snart.

Blommis, gud vad roligt att budgivningen går så bra och yet more to come!! Håller tummarna för inseminariet också så klart!

Ninnis, åh vilken härlig hund ni verkar ha fått! Myyyyss! Inboxa mig gärna namnet om du vill... Har ingen erfarenhet av hundar (och så har du ju fått en mängd bra svar nu) men katter kräks i alla fall när de äter gräs, det vet jag!!

Hvidis, låter sååå underbart när du beskriver din nya tillvaro med lill muffin!! *hjärtar* Hoppas ni kommer på ett passande namn snart. Har ni dissat alla namn ni hade på förslag innan hon föddes?

Ingis, gud vad skönt det måste vara att sluta jobbet för att veta att man ska vara mammaledig x antal månader!! *längtar!!* Hann du med allt du hade tänkt? Förmodar att det vore skönt om bebisen väntar någon vecka eller så med att komma så du hinner varva ner och boa det sista där hemma.

Daa - visslar och håller tummarna...

Oj, nu är det bäst jag börjar med middagen. Lovade att fixa tacos medan maken är och spinnar (ja, jag skulle följt med men bangade eftersom mitt huvud svävar i luften idag och det är så j***a obehagligt). Har lite dåligt samvete men men, kör ett pilates pass imorgon bitti istället. Hoppas det är en bättre dag...

• Leksi

Gud vad kul Blomman!! Mera mera mera!! Fler pling i mobilen!!

Och grattis Ankan till anställningsintervjun igår! Projektanställning fram till jul är ju heeelt perfekt!! Håller tummarna för att du får det!

Jenny, jag kan i alla fall INTE rekommendera Testbolagets ÄL-stickor. Jag provade med dem och fick aldrig något utslag trots att jag måste ha haft det! Clearblue digital skulle jag satsa på om jag var du. Har inte testat dem själv men de verkar klart bäst och tydligast.

• Leksi

Åh Lanovia! Va mysigt med bebisfladder!! Och så UL imorgon, spännande!! *längtar*

Vad skönt Ninnis att bilresan gick bra för vovven!
    *visslar med Lanovia*

Grattis till ny soffa Blomman!! Alltid kul när budgivningen blir bättre än väntat och man kan unna sig något nytt! När vi sålde vår lägenhet förra våren hade vi sådan flax att vinsten räckte till ett nytt (IKEA-) kök i nya huset! Inte alls fel kan jag säga.

• Leksi

Grattis till nya jobbet Ankan! Du måste vara något extra!! Härligt att det finns vettiga arbetsgivare där ute.

Och grattis Lanovia!! Va härligt att allt var bra på UL!!

Hvidis, jag tror inte Vichy finns som märke längre, tror det är uppköpt av något av de andra stora. Men det kan väl inte spela någon roll vilken sorts mineralvatten det är? Hoppas det funkar!

• Leksi

Hm... mina första graviditetssymptom var en monsterfinne på hakan samt att jag var lite täppt i näsan på nätterna... *visslarsomsjutton*

• Leksi

Åh Daa... vad hemskt! Stora kramar, jag tänker på er.

• Leksi

Åh vilken spännande dag för Ingis!!! Iiiiihhh!! Hoppas bebisen kommer idag och utan att pina sin mor alltför mycket! En väldigt fin dag att födas på, precis som när Hvidis blev mamma.

Tackar som frågar Ankan, , jag är fortfarande yr och lätt sjösjuk varje dag. Börjar bli rätt less på det och hoppas innerligt att det blir bättre snart. För många går det ju över runt vecka 12 och i dag är jag på 11+0. Ska på inskrivning imorgon eftermiddag, spännande! Skulle bli så glad över ett VUL eller lyssna på hjärtljud eller någonting som bekräftar att allt är ok med barnet, innan dess vågar jag inte riktigt glädjas ordentligt. Är därför ändå glad för yrseln, de ömma brösten och att magen putar lite misstänkt på eftermiddagarna.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan