Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått och torrt och väntan

Sonja: Tack för tipset!

Har värkar nu var 10 min ung...så det är nog på G snart!
    Blir nog inget kalas ikväll för vår del...men vi får se hur det artar sig....
    Kan inte vara förvärkar nu tycker jag....strålar i ryggen o gör rejält ont i magen...typ mensvärk XX antal gånger.
    Dock fortfarande helt hanterbart....så ja....önskar att man hade en liten display på magen som kunde berätta hur pass vidgad man var så hade man inte behövt kolla längden på värkarna osv...

Blommis: Fasen va ni sliter! Gött att lite är på plats! Synd att vissa saker inte är kvar som ni trodde o att spisen är så pass dålig. Gullig grannfarbror!

• ingenjörsbruden

Ninnis: Jäkla MÖÖÖÖÖG! Tur att du har maken o vovven hemma!

Blommis: I´ll try, I´ll try....

Men nu har maken åkt till tomten....det regnar som fasen här o virket vi fick i går är inte tillräckligt väl skyddat...suck!!!!! Så mina värkar har så klart lugnat ner sig....o ärligt talat....jag vet inte om jag vill påskynda det.....inte bra men jag oroar mig lite för husbygget....suck!
    Nåja....kommer det så kommer det!

*lånar ut min tens-apparat till Daa´s ländrygg*

• ingenjörsbruden

Bara för det så fick jag en riktig värk nu....hahhahaha ska nog knipa käft!

Jaha....ska jag umpaumpa-skakarumpa eller ska jag avvakta....hmmmm

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-09-05 10:58:22 följande:
    Ingis, glöm inte att se till att äta nu mitt i all väntan och räknande av minutrar.Om du jhar det lugnt nu, så koka lite pasta och kolhydratladda så mycket du orkar. Du kommer att behöva energi och bränsle för att genomföra det här.Min bm på förlossningen sa att det är det vanligaste "felet" att kvinnor kommer in och inte har någon näring i kroppen så krafterna helt enkelt tryter helt i onödan.Man ska ladda som en idottsman inför ett långlopp.Oroa dig nu inte över huset guman! Släpp med ett medvetet beslut allt sådant och lita på att det kommer att bli bra. För det kommer det.
    Jaaa...men maken är ju inte här....*snyft*

Hahahaha...ingen fara...jag laddar! Är hungrig som tusan....o har varit det i ett par dagar....o spagetti är en stoooooor favorit!

Maken ringde! Han är snart hemma igen!

Ska verkligen försöka att inte oroa mig för husbygget....men tyvärr så känner jag av makens oro....han oroar sig just nu för förlossningen, kritiska moment på husbygget o på sitt jobb...det smittar rejält.....phu.......

Nu ska jag sätta igång del 2 av Sagan om Ringen....
  • ingenjörsbruden

HUR ont gör en riktig värk eg???

Så himla jäkla jobbigt att inte VETA säkert....blir villrådig.....e det en riktig värk....eller bara en rejäl förvärk???? Men om värken gör ont ut i ryggen...strålar ut....då är det väl en riktig värk?

Suuuuuuuck!

Önskar jag hade en display på magen.....

• ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-09-05 11:09:38 följande:
    Ingis, det är klart att ni känner oro och spänning inför såväl förlossning som husbygge! Ni får försöka hitta lugn och tryghet i varandra och jobba som det fantastiska team ni faktiskt är! Det kommer att gå alldeles utmärkt, alltihop
    Ja det är rätt....jag o maken är ju verkligen varandras motsattser där....jag är ko-lugn o han oroar sig för ALLT! Men är lite känslig nu tror jag.....

Nä nu sparkar jag igång filmen o går o dränker två dracenor i vasken.....
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-09-05 11:10:49 följande:
    Jag kan tyvärr inte hjälpa dig där, Ingis... Ring BM, de kan säkert vägleda dig!
    Nä...det tyckte jag INTE de kunde....de sa bara att det skulle göra ONT o att jag skulle veta def när jag hade en riktig värk....jahapp.....va klok man blev av det då!
    O så skulle man ha så ont så att man inte kunde prata i telefonen med BM samtidigt som man har värk....men det kunde svägerskan o det var fasen nära att de födde hemma....var bara inne 2 h innan tösen kom ut.
    Nåja....det är nära in till sjukhuset....
  • ingenjörsbruden
    Daa skrev 2009-09-05 11:19:55 följande:
    *funderar på att experimentera med Ingis tens-apparat*
    Den e jääääädrigt bra!

Blommis: Jahapp...då fortsätter jag o har mina gooooooosiga förvärkar då!

Kommer ni ihåg att vi inte gick på makens brorsdotters födelsedag i början på juni då han kände sig lite krasslig o frågade föräldrarna till födelsedagsbarnet OM de tyckte det var ok om vi kom eller ej....o så ville de ju att vi skulle stanna hemma....o så kom födelsedagsbarnets kusin o var störtförkyld o så klart så blev hela familjen jätteförkylda...... Lång historia....hahahaha
    Men nu så fyller svägerskan år o har bjudit dit oss ikväll....men maken är lite ringrostig i halsen....vilket jag påstår är pga han envisas med att ligga på rygg o snarka.... Så nu ska vi inte på kalas ikväll....herre min je.....
Svar på tråden I vått och torrt och väntan