• Daa

I vått och torrt och väntan

Jaha... ingen idé att gruva sig längre: dags att ta tag i städningen.

• Daa

Hej!
    En härlig, men blåsig söndag.

Lanovia: alltid besvärligt med försäkringstjafs, hoppas det ordnar sig kvickt.
    En vän till mig tillrättavisade mig en gång och sa att man aldrig ska tänka att katastrofen lurar om hörnet bara för att man är alldeles för lycklig. Hon tänkte så. Hennes liv var perfekt, så som hon ville ha det. Hon ångrar idag att hon inte vågade njuta då, för en tid senare förlorade hon så mycket och livet blev med ens väldigt tungt. Nu har hon det betydligt bättre igen, men det var några svåra år.

Ninnis: håller med att innebandy är skoj. Kanske inte att titta på, men att utföra. Oj, det var länge sen nu.

Hjälp! Nu håller vinden på att ta med sig vårt tak! Det låter så iaf.
    Men taket på friggebodan verkar ligga stadigt iaf

• Daa

Lite trädgårdspyssel och en promenad senare: rejält rosig om kinderna. En härlig dag, som sagt, men blåsig.

Ninnis: förstår att du saknar innebandyn. Jag har bara spelat på "kompis"-nivå, men det är riktigt roligt. De senaste gångerna (och det var ganska länge sen det med) har jag dock mest varit ett s k rundningsmärke för de rappa nittonåringarna.

Bruttan: hoppas ni hittar nån kul aktivitet till grabben.

*hjärtar Moa med den lilla innebandyklubban *

• Daa

Med "Bruttan" menar jag givetvis Blomman i det här fallet.
    *suckar*

Men Bruttan, har du hört nånting från din syster?

• Daa

Goooooood MORGON!

Blommis: får små ångestattacker när jag läser din beskrivning av skolgympan. *ryser* Fast vår var inte så farlig. Däremot upplevde jag alltid stress när vi skulle ta oss runt elljusspåret springandes eller på skidor. Men visst var det de framgångsrika målgörarna som räknades (blev själv aldrig särskilt populär hos gympamagistern, fast jag spelade fotboll på fritiden (kan kanske ha att göra med att jag aldrig var bra... )).

*hjärtar miss Muffin och Ninnis hund*

Dags att jobba.

• Daa

Fru Bygg: kan inte tala av egen erfarenhet, men jag tycker att det låter normalt att vilja vara ensam med den nya familjemedlemmen. Tänk, så många nya intryck och så mycket nytt som ni ska lära er. Och det utöver att ni ska lära känna den lilla.
    Skönt att allt ser bra ut med lillsnuttan *hjärtar*

Blommis: Åh, vad vi hoppas att du ska få bli mamma igen! *kramar*

Lanovia: jobbigt med mardrömmar! Det kan få en ur balans hela dagen... Men spillevinken *hjärtar igen*

Igår hade jag en nyttig "No shit, Einstein?"-upplevelse. Har känt en viss stress att bli gravid igen och haft tankar som "åh, som tidigast blir det ett höstbarn och vi som skulle ha haft i januari, suck och pust och stön". Räknade igår ut att vi har försökt i ett halvår att få barn. Ett halvår. Då har vi hunnit med graviditet, MF och kroppens återhämtning. I ett ögonblick av klarsyn insåg jag att ett halvår är ingenting, inte i det här sammanhanget. Maken verkade inte så imponerad av min insikt, då han vetat det hela tiden men den kändes bra iaf.

Nu tycker jag mig höra matlådan ropa mitt namn.

• Daa

Fru Bygg, vi började försöka igen direkt efter första indianbesöket efter MF, men efter skräckupplevelsen förra månaden (då mina indianer behagade uppföra sig som ett MF istället för att vara som de brukar och jag mer eller mindre bröt ihop) valde vi att ta en paus. Väntar indianer i veckan så nu är det dags att besluta om vi ska pausa lite till eller börja om igen (för nog känns det trist att "slösa" bort ÄL ).
    Synes. *vinkar*

Blommis: det känns som om det är otroooligt länge sen vi konstaterade att vi har ett plus. Men det är mindre än ett halvår sen.
    Det är bra att du babblar när det är så lärorika saker!

• Daa

Swwwwiisch!
    Det var ljudet av lunchrasten som flög förbi och försvann.

Hoppas ni får en fin eftermiddag.
    *kramar*

• Daa

Åh, Jenny, hur är det? *orolig* Får du kontakt med vårdcentralen? *kramar*

*vinkar till Sonja* Ses vi i veckan? *ivrigt*

Ninnis: vilket gulligt mess! Sånt kan göra ens dag.

Lanovia: hur känns halsen nu? Fick också skrapa rutor på morgonen. Upptäckte till min stora glädje (har börjat samåka till jobbet) att fler människor i bilen=snabbare varmt och gott.

Bruttan: är snön kvar?

Hvidis: så härligt med skrattande lillmuffin! *smälter*

*hjärtar dansande barn*

• Daa

Hej Ankan! *vinkar*
    Visst, du har ju ledigt nu (eller kommer jag ihåg fel... )
    Härligt med trädgårdspyssel när det är fint väder.

Nu har jag ätit massa mat. Kunde inte med att slänga bort det som var kvar när jag blivit mätt. Finns viss risk att jag blir lite däst här på eftermiddagen.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan