Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått och torrt och väntan

passionsblomman skrev 2009-09-06 21:02:20 följande:
    Jag hittar ingen bild på soffan...däremot dök det upp en massa sådana där betygssättnings-sidor där den utiken sågas totalt! Jag måste nog kolla den där soffan lite noga innan vi köper den.
    Ojdå...det verkar ju inte så jättebra.... ...men den kanske har blivit bättre...alltså gamla dåliga betyg ligger ju kvar ett tag....hoppas det är så i sådanafall.

Nä nu ska jag slänga mig i soffan o titta på "Den utvalda" o gosa lite med maken.....magen spjärnar ngt enormt när jag sitter här vid datorn....

MASSA till er alla!!!
  • ingenjörsbruden

Förhoppningsvis har jag fått hem vår dator någon gång i veckan så jag kan sitta o spamma här i tråden o terrorisera er!!

tills dess!

• ingenjörsbruden

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej flickor!

Maken var gullig o släpade med sig datorn hem fr jobbet så jag kunde få tjöta lite med er!

Jo det är som så att vår stationära dator är lagad....MEN inte hämtad....så det blir väl i helgen eller nåt....så undertiden är jag utan dator här hemma....förutom när maken är gullig!

Idag har jag putsat fönster (tydligen ett gammalt knep för att få igång förlossningen) o skakat rumpa hela dagen!

Hade rätt rejäla (för)värkar fr 17-20.30 men nu verkar det ha lugnat ner sig igen....jahapp...

Var hos BM idag o allt såg bra ut....som vanligt!

Husbygget går frammåt med raketfart! Nu är nästan alla väggarna resta....dock utan utegipsen....men ändå! Så jäkla fräckt att det är VÅRT hus som byggs!

Har skummat igenom inläggen från gårdagen o idag....fnissar massor åt "hund o burkvisionerna"

Ankis: Håller på vitt jag osså....förstår att du inte kopplar vul med bra saker...*kramar om*

Bruttan: GRATTIS till vintersäsongen!!

Ninnis: Jävla indianer....hoppas det finns tid med spolning ändå...

Lanovia, smarthetslampa!

Blommis: Krukor är helt galet dyrt...sparar jag osså. Härligt att mannen fick ny tjänst om än inte exakt det ni ville ha.....o att han kan sluta en v tidigare.

Villemoa: Skickar kram o hoppas på att kommande dagar blir bättre!

• ingenjörsbruden

Men va tusan tjejer....sitter ni inte o väntar vid tangentborden när JAG....en lördagkväll passar på att titta in o uppdatera er?!

Hahaha!

Tack så himla jättemkt för alla lyckönskningar o tumhållningar.
    Det var en pärs....vetismén fortfarande om det verkligen var värt det....hade helvetiskt ont fr tidig onsdagsmorgon o fick inte epidural förrän 18 h senare pga att jag inte var tillräckligt öppen....o jag kan säga att jag tjatade o bad om att få det så FORT som det var tekniskt möjligt! Så superwoman....hahahaha...nja...DET var jag inte....

O lustgas....det kan de stoppa upp ngn stans där solen inte lyser....var ett av de få smärtlindrande jag kunde få....o jag blev SÅ JÄKLA illamående....så jag kunde inte nyttja gasens smärtlindring fullt ut heller....fick inte behålla mer en en rostad macka på 22 h.........

I övrigt så gick det bra...jag var en jäkel på att krysta iallafall...tur man e bra på ngt!
    Kanske lite FÖR bra....för jag sprack en del....dock bara ytligt...så jag är lite öm men fullt rörlig.
    Vårt lilla bus kom till världen 06.16.
    Maken hade inte koll på att de är gråblå efter "passagen" så han blev jätterädd...men stumpan började skrika rätt snabbt...
    Hon började suga på bröstet nästan direkt...o vilket tag!!

Så klart blev det avd 44 pga min graviddiabetes (som jag inte har haft....)
    Stumpan fick tillmatning utöver min amning direkt fr början....så hon hade faktiskt gått upp 10 g idag när vi åkte hem....o ja...hon äter som en häst!

I o med att man ligger på sal...så blir det vad det blir...stökigt med andra barn o föräldrar som stökar o bökar...första natten var HEMSK....vi var bara 3 i salen men en av mammorna hade fått problem med epiduralen....(sällsynt komplikation som var stora anledningen till att jag eg inte ville ha den)...så hon låg o gnydde o klagade HELA natten....
    O så var ju vår lillastumpa helt omättlig o ville vara vid bröstet HELA tiden..har ett sugbehov som fick bm att baxna!

Stumpan hade liksom sugblåsor på händerna redan när hon föddes....har legat o stutta o sugit på händerna i magen...

Nåja...vi åkte hem idag...2,5 dygn efter förlossningen o det känns helt underbart! Längtar efter att få sova i egen säng!
    Stumpan är så duktig så...ammar massor...får lite tillägg (bara tills min amning är helt igång) o sen sover hon i 4 h i sträck...GÖTT!

O ja...det lutar åt Isabella....kallar henne Bella lite på test nu....o det passar bra...för hon är SÅ HIMLA söt! (ugglan tycker ju bäst om sina ungar ju...hahhaha)
    Fick höra av barnläkaren att hon hade ett jättevackert huvud....dr trodde att det var ett kejsarsnittsbarn...blev helt häpen när hon fick höra att det var vanlig vaginal förlossning.
    Knasigt att man kan bli stolt för sådan saker...hahahha!

EN massa
    från oss!

• ingenjörsbruden

Tack söta ni....kan säga....alla de kvinnor som föder utan bedövning....jisses...DE är tuffa!

Skönt som tusan att vara hemma...stumpan har varit lite gnällig i natt/morse men nu är hon totalt däckad i vår säng....där jag osså låg o sov till för bara ett par minuter sen.

Hur var Österlen, Ninnis? Undrar en österlenatös....

• ingenjörsbruden

Ninnis: Åhh Haväng...där är så vackert!! Funderade på att gifta oss i det lilla fiskarkapellet som ligger i sluttningen...just nu står det still i huvudet på vad det heter...men det är pyttelitet o sååå fint.
    Låter som ni hade en riktig toppen söndag!

Daa: GRATTIS i efterskott!! Kan säga att jag faktiskt tänkte på dig mellan värkarna....kände mig lite snopen när jag efter 20 h av värkar insåg att vårt lilla bus inte skulle få samma födelsedag som du.... Men maken säger att han är glad att det blev den 10e....för 090909 är ju 666 upp o ner...hahhahhaha
    Hoppas att du mår bra o att indianerna har avlägsnat sig med en rejäl utskällning pga sitt uppförande....inte skrämmas så! *fyyyar på indianerna*

Blommis: Åhhh tårarna sprutar här osså.....guuuu va gullig!
    Kan inte vara så mkt plock kvar i stugan hoppas jag? Vilket datum är det nu ni är officiellt utflyttade?
    Kan säga att det känns fantastiskt att hon är här....facineras varje gång jag håller henne av att jag har lyckats få ut ngt så stort ur min kropp....*skakar på huvudet* Men det är otroligt så fort kroppen glömmer smärta! O tur e väl det!

• ingenjörsbruden

Bruttan: Fya mig för illamående....*grön i ansiktet*
    Dricka?! Skojar du?! Jag är världens SVAMP....maken bara skrattar...jag är lika "hied" som dottern med mat o dricka nu....innan kunde jag sitta o slöa med frukosten i 1 h....nu är den väck på 10 min!

Daa: Skrapa rutan?! *brrr* Men låter väldigt skönt med träning o bli svettig!
    Jag är så sjukt sugen på att ut o gå.....

Ninnis: Skönt att indianerna äntligen kom så den där spolningen kan bli av....men den kliniken du går till....eeeh verkar ju inte riktigt bra....inte spolmedel hemma?! Men din spolning var ju för tusan inbokad sedan ett bra tag!! *skakar på huvudet*
    Jäkla mög om spolningen inte blir av denna månaden....det suger ju verkligen...kan inte kliniken "låna" medel av någon annan klinik? Det MÅSTE ju bara finnas ngn lösning!

Ankis: Åhhh va mysigt att du känner livmodern! O skönt att illamåendet verkar vara på minskning!

Villemoa: Ohh vill osså plantera höstblommor!! Hoppas att besöket på bvc gick bra...förstår verkligen hur mkt det skär i dig när de ska sticka dottern....huvaligen.....lilla bus har ju redan blivit stucken 3 ggr varav den ena var PKU-testet o DET var ju helt brutalt! Maken blev nästan förbannad på bm....för hon fick kämpa mssor för att få ut det lilla blod som behövdes...så vårt lilla bus har världens blåmärke på ena handryggen...
    Skönt att illamåendet börjar ge sig o att aptiten är på topp!!

• ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-09-15 13:12:12 följande:
    *hjärtar Ingis lilla bus* Bra att ni har aptit, båda två! Blir det Isabella, förresten? Jag hade ju en spolningstid förr onsdagen, men den avbokade jag eftersom indianerna inte behagade passa tiden. Tyvärr sparade de nog inte medlet, det var kanske någon annan som fick det istället

Jaaa... det lutar åt Isabella...Kallar henne Bella redan.... o det passar bra...men vi ska suga lite till på namnet tror vi.....mellannamn är mer klara.....tror vi... Elvira Linnea...fr min mormor o makens farmor.

Asch svintotanten har nog druckit upp medlet.....eller aldrig beställt det....*morrr* jäkla tanta!

Sitter just nu o skriver m en hand o Bella i famnen....sovandes....försöker förlänga hennes sovpass ngt så hon är nymatad när vi är på bvc.
    Klurigt att skriva med en hand....men det tar sig......sa mordbrännaren!
    Nu ska jag se omjag kan lyckas trolla fram lite lunch till mig osså

:-P
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-09-15 14:01:24 följande:
    Underbart att höra att Ingis is back on track
    Mohahahaaa!

Villemoa: Usch...det skär ju så i en när ens batting skriker... ......men Bella var väldigt duktig....bm hade ett trick...maken fick ta på sig en latex-handske som de droppade lite sockerlösning på...sen fick stumpan suga på pappas lillfinger...o hon var faktiskt knäpptyst...fastän bm grävde runder.....*brrr* men tydligen så har de minst känselceller på handryggen....man lär sig massor hela tiden!

Jenny: trist med städ istället för bak. Man blir så frustrerad när man inte kan få veta DIREKT att allt funkar....o inte blir tagen på allvar med sin oro....men den som väntar på ngt gott....

Ninnis: Sicken gullig brorsa du har! Låter så mysigt med promis i solen med vovven!

Vi invigde barnvagnen igår....det gick bra till bvc men hem gick det värre....stumpan var HUNGRIG....liten gökunge...gapar STÖRST efter mat!
    Stumpan väger nu 3520g! jag TROR att min amning funkar! Hahahhahaa!
    O så blev sköterskan lite förvånad...för Bella kan redan fokusera på ens ansikte....o nääääästan följa det i sidled osså....ska man vara stolt då eller? Nåja...jag är det i vilket fall som!

Daa: Hoppas att denna cykeln blir MKT bättre!

Nä nu ska jag hoppa upp i soffan o njuta av mitt halvkalla kaffe innan stumpan vaknar o vill ha mera mat!
  • ingenjörsbruden

Hej goa flickor!

Försöker hinna läsa alla inlägg...men ja...det blir lite sönderhackat mellan amningarna....så jag skickar massa ömma tankar till er alla!

Speciellt till Grå katt! *kramar om*

Ninnis: Dina morgonpromisar....jag ska tänka på dig då....brukar sitta o amma i soluppgången!
    Förutom i natt...då sov stumpan 6 h i STRÄCK!!! DET gjorde jävligt ont i tuttarna kan jag säga! Så jag fick väcka den lilla busen o tvångsmata henne! Liiiite ge igen....för hon höll låda ända till kl 01 o hade ont imagen o sov max 5 min innan hon vakna o var arg.....

Idag har vi haft besök av lilla kusinen o sen gick vi en liten promenad om farmor o farfar o där fick det bli amningsstopp innan hemgång! Så farfar fick kika lite på busan osså. Han har varit förkyld så han har inte vågat hälsa på.

Idag är busan en hel vecka gammal....tiden går ryyyyysligt fort! Så mamma o pappa ska fira stumpan med italiensk pastasallad o glass till efterrätt!

Skaldjurslasagne låter inte fel alls....*dreglar*

Det låter både kul o jobbigt med valpvaktning! Skönt att det går bra med vovvarna tillsammans!
    Öhhh asså....om det är jobbigt att rensa svamp.....öööhhh så kan du skicka ner ett par liter till mig.....ööhhh alltså om du inte orkar rensa...så kan jag ta hand om svampen....heheheheh!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan