Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått och torrt och väntan

Hej hopp i helggalopp!

Först en massa till er allihopa!
    Har saknat er massor!

Nu har jag äntligen fått hem den ordinarie datorn! Dock så måste vi kolla så att det finns virusprogram mm innan jag börjar surfa.....sitter nu vid makens jobbdator...

Har haft dubbelbesök idag o så ska svärisarna komma hit på middag ikväll...o jag har hunnit dammsuga 2 ggr redan....så nu ska jag försöka lägga Bellabus att sova själv i vagnen så jag kan få duscha o fortsätta med maten!

I morgon ska jag läsa in mig så gott jag kan på allt som hänt er!

Massa

• ingenjörsbruden

Kanske ska avlägga en snabbrapport innan Bellabus vaknar!

Husbygget går som tåget! Tegeln är jättefin...tur e väl det när vi valt det själva! Hahahahhaha Var liiiiiite osäkra på om teglet skulle funka med de rödbruna fönstrena osv....men det blidde bra! På måndag så är huset färdigt utvändigt....fattas lite panel här o var...men det ska vi ta efter hand....men huset är helt väderskyddat!
    Invändigt är det ju en del kvar...vi har isolerat ett lager, så denna helgen ska det sättas plastfolie o läkt så att nästa lager isolering kan sättas nästa helg, o elektrikern kan komma o dra sladdar i väggarna!

Ett bakslag.....WC-avloppet i det lilla badrummet hamnade fel vid gjutningen.....detta pluss golvvärmeslingorna gör att vi inte kan flytta avloppet.....o blir därmed tvungna att sätta en installationsvägg (ytterligare en 25 cm tjock vägg) utanpå väggen o dra avloppet i den....o så får vi ha en vägghängd toa....vilket vi iofs inte har ngt emot! Men dyrare är det tyvärr!

O så är jag fullt vilig att flytta till huset redan nu!

• ingenjörsbruden

Bellabus växer o knakar!

I tisdags så vägde hon 4685 g! Heheheheh så hon har gått upp 600 g på 2 v! Liiiite mkt...men buset är nöjd så då är jag nöjd!

Hon har precis börjat avfyra världens leende!!! Ett riktigt litet charmtroll! Preeeeciss som hennes mamma...

O så älskar hon att bada!

Mamma var här o myste med oss hela onsdagen! Såååå mysigt o ljuvligt!

Barnmorskan som förlöste oss ringde i tisdags o pratade igenom förlossningen o svarade på frågor! Väldigt trevligt! Rätt bra för man är rätt dimmig i skallen o är fullt koncentrerad på barnet...så man ställde inte så mkt frågor osv....

O så har min kusin osså fått barn! En pojke!
    Hennes förlossning gick supersnabbt! Var öppen 1 cm kl 01 o kl 3 var hon helt öppen o 5 var han född.....så skulle jag ha velat ha det!

• ingenjörsbruden

Blommis: Förstår dina känslor ang mamma.hade nog kännt samma!

Fru Bygg: vilken förlossning! Grattis igen!

Ankis: härligt med ul! trivs du bra på jobbet?

Ninnis: Bamsekram! Hoppás all matlagn i helgen blev bra!

Nu gastar Busan...... see y later alligator....

• ingenjörsbruden

Hej Hvidis

Jag satt o läste inlägg.....massvis m inlägg!

Jäkla hiss!
    Surt när man e sugen på att gå o inte får det....*surar ihop m er*

• ingenjörsbruden

Ja vägghängd toa e lättstädad....försöker tänka positivt.

Vi börjar i januari på babysim! Ser verkligen fram emot det.
    Om ni är intresserade ska ni nog boka nu....blir visst fotr fullbokat!

Busan har däckat t famnen....enhandsskrivivg e knepigt!

• ingenjörsbruden

Lanovia: stor spark IGEN till din svärmor.....blir så arg å¨henne när jag hör att hon e på dig när du tar alvedon eller dyl! MORRRRRR

Svar på tråden I vått och torrt och väntan