Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Bruttan,plötsligt minns jag ett år uppe i Umeå då första snön kom just så här dags. Jag har foton på de översnöade rosorna som rosa sticker upp med tilltufsade huvuden ur drivorna och fönstren ser ut som på julkort, med snö på alla spröjsen.

Eleverna från Skåne grät nästan och kved "ta mig HEM jag kan inte leva här!" (Detta var på en folkhögskola)

Här tvivlar jag starkt på att det blir så värst vitt överhuvudtaget. Lite trist, men det får väl gå.

Skönt att höra att du är med på samma mammagalopp som jag...hade iofs nästan väntat mig det.

• passionsblomman

Utan ljud fick jag kolla Hvidis, men ändå!

Åh vad vi skrattade när lilleman var liten och dansade. Han hade några mycket egna mooves!

• passionsblomman

ÅÅåh dansande barn...

Bt krånglar för mig som attans ikväll! Jag kunde inte logga in och skriva helt plötsligt! Disaster!

BT sa att mitt konto inte finns etc. Jag trodde jag blivit anmäld och raderad ett tag. Jag har ju sågat en del dag.

• passionsblomman

Vad jag gör uppe?

-Väntar på min sambo som snart kommer hem efter att ha kört från Stockholm när nu sista passet är jobbat på gamla jobbet.

• passionsblomman

Usch vad trött jag är!

Men nu är det ju ingen idé att lägga sig, när han ju snart har kört hela vägen!
    jag var lite rädd att han skulle sitta och somna så jag ringde och babblade slut på batteriet.

"jag stannar och käkar en hamburgare eller så" sa han .
    Ursäkta, men vart då nånstans? Mitt i natten en tisdag/onsdagnatt i Småland? -Lycka till!
    Det är ju macken som gäller då såklart.

Det tycker jag nästan är den största skillnaden på storstadsregionen och landsorterna-att man efter ett tag i Sthlm glömmer att saker faktiskt är STÄNGDA utan att nån ens har dåligt samvete för det. En söndag i Östersund eller Oskarshamn är det då inte många butiker som har öppet precis. Fast nu med alla köpcentrum så blir det ju mer och mer, som Onoff och sådan. Allt ska vara öppet jämt.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan