Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Aaaaaaaa! Jag vill OCKSÅ ha äppelpaj!

Det ska jag minsann göra imorgon! Har ju äpplen i trädet ute ju!

Päronpaj, har någon provat att göra det? Vad GÖR man med päron utöver ingefärspäron? Jag har precis hur mycket päron som helst!

• passionsblomman

Kaske skulle jag pröva päron då...

Men vad ÄR det för uselt TV-utbud ikväll?

Varför är det ingen film eller ännu hellre: en sådan där engelsk deckare/mordgåta i typ två eller tre avsnitt...
    Pisstråkigt!

• passionsblomman

Nä, ingen TV4+ alls här.

Jag tror jag ska kolla på "Ghost" och fnissa åt när Demi pch Patric drejar lite senare.
    jag köper ibland filmer på ICA när det är 2för99 och så, det är ju ungefär som att hyra fast man har kvar dem, så jag har plockat på mig lite sådana där nostalgiklassiker som kan vara kul att ha. Ni vet som Pretty Woman, Can´t buy me love, Dirty Dancing etc.

Ghost ryckte jag åt mig nu när han dog häromdagen.

"Roligaste" olyckan tycker jag är min svägerska, som åkte till köpcentrum och när hon shoppat klart sklle köra ut ur garaget...
    .."men då var det nån jävel som hade murat upp en PELARJÄVEL rakt bakommig när jag backade!"

Life sucks!

• passionsblomman

Hihi! Jag har plöjt igenom allt möjligt roligt, från Rambofilmerna till E.T och en hel del däremellan.
    Tänk vad med film man sett genom åren om man börjar tänka efter...

Sådär ohemlig har jag också varit. Nån kommentrade et och sa att det var värst vad ni berttar tidigt, med undertonen "ni fattar att det kan gå åt skogen va?", men då sa jag att jo, men NU är jag ju gravid och skulle det skita sig så blir jag ju asledsen och då ska man stå ch förklara DET då istället. Det är väl bättre att ni vet så man kan bara vara ledsen rakt av isåfall.

Dessutom hade jag väldigt väldigt lite tankar på att det skulle kunna bli missfall eller gå snett. Jag var mest rädd att jag skulle fucka upp allt själv när bebis var född eftersom jag var så deprimerad under graviditeten...

• passionsblomman

Hörredu Bruttan, ta och skicka öer ALLA de där recepten tack!

Och nästa höst får du komma hit och hälsa på lagom såhärdags och plocka lådvis med päron. Jag tror jag har fem päronträd i trädgårdn. De är dessutom as-stora och hundra år gamla. Jag har aldrig sett så många frukter på samma träd förr.

• passionsblomman

Vad fasen, det måste vara ngnt knas med bt...jag ser dina inlägg med fördröjning Ninnis och flera andras i andra trådar också. Alltså, nu igår så var Bruttans det senaste när jag svarade henne, och ändå är ditt där nu fst det borde hunnit in innan jag skrev mitt svar...*svamla*

Vad gör ni idag?

Jag ska följa med sonen och kolla in innebandyn och vad det finns för lag han kan vara med i. HOPPAS det kan bli något så det blir lite fart. Han blir ju som en osalig ande om trampar runt härhemma annars.

Ses sen!

• passionsblomman

Nu har vi innebandat!

Men hörni, när man går från träningen och en av tjejerna som är ledare för det första är rejält tjock och för det andra RÖKER på vägen hem, hur fasen ser DET ut egentligen?

Hon spelar uppenbarligen själv,f ör nästa träning är hon och den andra inte där, för de har själva match då. Men hon ser verkligen inte ut att utöva någon fysisk aktivitet alls.

Träffade en pappa som har en son ett år yngre än min och de verkar gå bra ihop, så nu hoppas jag de både kommer att vilja leka och idrotta ihop framöver.
    Min son fick mycket beröm och glänste totalt på denna innebandyskola. Han och en tjej till är de enda -01:orna, alla andra är yngre.

Man kan säga att det märks att han lirat en del på skolgården under de här 2och1/2 åren.
    Tyvärr är det jädrigt tunnsått med grabbar i hans årskull och det finns inget lag som tränar mer regelbundet förrän 11-12-åringarna
    Måste lobba lite för att få ihop lite folk till ett lag tror jag,annars blir det ett litet helsicke med tjatig understimulerad unge hemma alla dagar.

OBS jag menar såklart inte att tjejer inte kan spela-däremot VILL de tdligen inte här, utan den ceerleadingdans som finns är det som drar tjejerna.

Nu har jag suttit och kollat nätet efter mer idrott, men sonen vet nog inte riktigt själv vad han vill göra så vi får se...

• passionsblomman

Åh vad länge sedan vi hörde av Hvidis och Ingis nuuuuu! Är det å det ska bli nu när det ploppar ut bebisar överallt?

och hur är det med förvärkarna i tråden idag? och allt annat? Bakar alla sig halvt fördärvade eller vad gör ni?

Vi skulle baka, så jag kånkade hem a lot, men sedan åt vi glass istället

Jag köpte en särskild burk bara för MIG som jag ska hämta lite ur senare. Hägendaas Baileysglass närmare bestämt. DEN ni!

• passionsblomman

Den är kvar i frysen än, men take my word: den ÄR så god som den låter! *slurp*

Jo, nyblivna mammor brukar ha fullt upp.

Det verkar passa dig mycket bra att ha hund Ninnis, friskis som du är och allt.

Rasen jag skulle vilja ha finns valpar på lite nu och då har jag sett, men de är förbaskat dyra de små liven! HEMSLA prise r har det blivit på alla småraser senaste åren, bara för kändisbrudarnas handväskehundar.

• passionsblomman

Villemoa: jaså, hon kör hög klubba den lilla räven...

Gú vad söta de är när de har de där småååå sakerna och ger järnet!

Ni skulle sett den ena killen som skulle vara målis idag! han såg ut som en Michelin-gubbe som någon pyst ur lite luft ur här och där...hihiii! Och så gav han tummen upp ill sin pappa på läktaren och ögonen lyste av stoltjhet där bakom hjälmens galler...Himmel vad jag fnissade inomords!

Hidis, jag vet att jag säger det i onödan men ändå: njuuut och ta in allt du kan i dina trötta sinnen nu! Vips är hon åtta och skriker i hallen att du slarvat bort hennes cheerleading pom-poms.
    Bebisdoften är borta ur huset och du sitter vid sängkanten på kvällen när hon somnat och undrar hur fasen allt kunde gå så fort...
    Skit i ALLT som inte är viktigt och bara var i stunden så mycket du någonsin kan.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan