Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Åh, nu håller jag på att kolla upp vad detskulle kosta att ställa upp villavagnen på en camping på åretruntbasis.
    Om det är någorlunda rimligt så kan vi ju faktiskt hyra ut den under säsongen. Undrar vad man kan ta per vecka för det?

• passionsblomman

Jenny, jo i köket är orginalinredningen kvar och de förra ägarna har också tagit fram trägolven i nästan alla rummen. Dörrarna finns kvar överallt, och två av kakelugnarna.
    Punschverandan är helt i orginal också.

Det är ju en sorg och helt hemskt att man kastat ut så många fina eldstäder ur husen. Förmodligen har man använt dem som fyllnadsmaterial under nya hus dessutom.

Ninnis, jag har inte testat, men nu skiter jag i det där i ett par dagar, här ska flyttas!
    Om det verkar för fjösigt med indianantalet, så har jag tester härhemma att kolla med på söndag isåfall.

• passionsblomman

Jag är överlycklig för de vi har! De är en stor bidragande orsak till att vi bjöd på huset! Och öppna spisen! och punschverandan....
    ..och tornrummen...och mitt gå-in-i-skafferi!

Hurra!

Jenny står brud 090801 skrev 2009-09-10 22:41:08 följande:

Trist blomman att man tar ner gamla fina eldstäder, men du får vara glad för de två du har där. Vi har bara delar av en som ligger nedmonterad på vinden...
  • passionsblomman

Jag vet hur han kände sig!

Ninnis, du får komma och vara i mitt skafferi så mycket du vill!

Tornrummet nere ska vara bibliotek. Det uppe ska en dag i framtiden vara min atljé. Men om vi får ett barn till så blir det först barnrum-guuuud vilket barnrum det blir!

Och naturligtvis ska våra gäster sova där, så en bra bäddsoffa är ett absolut måste.

Jenny står brud 090801 skrev 2009-09-10 22:47:31 följande:

Vi har oxå ett "gå-in-i-skafferi". Min man har alltid drömt om det i "sitt hus" så när det var det här var han liksom såld...
  • passionsblomman

Ni MÅSTE se "Changeling" med Angelina Joline och John Malkovich!
    Det är Clint Eastwood som är regissör och den är så stark att jag knappt ståod ut-eller det gjorde jag inte, men herregud vad bra den var! Fast jag varnar er, man VILL verkligen slå en del personer i filmen sönder och samman. Och värst är att hela historien är sannn också. Se den!

• passionsblomman

Nu alla söta, ska vi lasta flyttbilen strax. Hoppas det går in allt som står travat här, för soffan är stor!

Hvidis: Jag förstår din känsla precis och jag hade INTE velat ha någon annan hos mig i fem nätter så tidigt, det kan jag säga.

Det är också så att ens bebis är ingen jäkla trofé, så det där att få hålla och gulla, det är för alla andra än mamma och papppa ett totalt privilegium, en ära och en bonus. INGET man borde låta någon, och längden på den stund man låter dem är upp till en själv att känna vad man "klarar".

Det ä rinte ens överbeskyddande utan i själva verket väldigt naturligt.
    jag tro vi är skapta för att vilja veta vart vi har lilla bebis-nämligen NÄRA-läs i famnen, såhär i början!

Kram alla fina tjejer!

vi ses efter helgen!

• passionsblomman

Nej, ikväll ska vi lasta mer saker hos svärisarna i Västerås, men IMORGONkväll, då ska jag svimma på schäslongen!

Ninnnis skrev 2009-09-11 14:50:54 följande:
    Sätt dig i nya fina röda soffan ikväll, ta ett glas vin och njuuuuut! :-P
  • passionsblomman

Heeeeej!
    Hemma i stugan igen-den känns inte så "hemma" nu, för det är väldigt kalt och ekande här...

Har inte läst mer än Ingis uppdatering och måste väl egentligen sätta fart nu direkt, men iallafall:

GRATTIS än en gång Ingis! Underbart och mirakulöst och fantastiskt är det att lilla bus är här!

Jag är så glad att allt gick bra!

Nu ska jag fortsätta att plocka ihop vårt pick och pack så det blir tomt på riktigt nån gång.

Har haft ett bryt, för sonen har sovit hos sin bästis i helgen och nu när jag hämtade honom hade han fått en tavelhylla och ett inramatfoto av de två polarna tillsammans, så han inte ska glömma sin bästa vän.

Ååååh, tårarna sprutar bara jag tänker på det!
    och så hade han skrivit ett kort sjäälv, med spretiga små bokstäver...Jag dör! Mitt hjärta!

• passionsblomman

Nu är det Stora Städdagen och jag får absolut inte sitta här idag, så jag vinkar till er allihop och går och börjar med det slabbigaste:badrum inklusive golvbrunnar och annat mysigt.

Ha en bra dag allihop!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan