• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • lanovia 08

*kram till Ninnis*

så mkt härliga kramar man får idag.

Ninnnis skrev 2009-10-28 11:46:45 följande:
    Kraaaaaaaam Lanovia!
  • Sonja68

Hej! Lanovia: Lyssna på INgis!! Du är GRAVID och "helig" just nu. Du SKA sitta och kolla när maken och farsan och hela övriga världen jobbar och sliter, och äta praliner njutningsfullt.
    Du måste varva ner NU och vila dig inför det som komma skall. För sen blir det lite av den varan...
    Du är vacker och gravid och hormonerna härjar i din kropp, så allt är precis som det ska vara gumman. Du bär ett liv inom din kropp. Glöm inte det.
    på dig!

Nu har jag vilat en stund och maken har avlöst mig, så just nu är jag på jobbet och röjer undan lite på skrivbordet.
    Men fy alltså, lillgumman hade 40,6 grader i temp vid lunch
    Jag gav henne Alvedon och sen somnade hon.
    Hon fryser, men jag fick henne att avstå från tjocka kläder utan bara vara i trosor och t-shirt, har bytt ut tjocka täcket mot en lite svalare filt, öppnat lite på vädringsventilen i rummet, så det kommer in lite fräsch luft. Hon dricker vatten snällt, men hon är alldeles "kager" som vi säger här i norr (hon darrar som en alkis som har abstinens).

Lilla Skruttan!

• Ninnnis
    ingenjörsbruden skrev 2009-10-28 12:12:56 följande:
    *norpar Ninnis wienerbrö o kutar tusan*
  • Ninnnis

Vovven skällde åt sin egen spegelbild häromdagen när han upptäckte den i fönstret

Jag behöver ju ingen bäbis när jag har en vovven med så många bäbislikheter...

Hvidbrud skrev 2009-10-28 12:14:57 följande:
    Grillad kyckling blir det här.har hittat sin spegelbild! sträcker ut eter sig... ska bli kul att se vad hon gör när hon träffar bellabus imorgon!
  • Sonja68

Jo, 40,6 är högt. Men barn klara feber bättre än vi vuxna. Men klart man är orolig...
    Gäller att de dricker ordentligt, för barn blir fort uttorkade.

Jag och mitt ex hade vovve som vi tog som valp. Hon var som ett barn för oss. Ett jättebra övningsobjekt. Steget från hunduppfostran till barnuppfostran är inte så långt, faktiskt. Konsekvens, kärlek, tryggt ledarskap, klara budskap och regler osv. Samt att man fick en dos av sömnlösa nätter, torka spyor och bajs, banna och passa för allt som åkte in i munnen, och man lärde sig att inte alltid sätta SINA behov främst. För MIG var det jättenyttigt !
    Och att se alla framsteg en valp gör (nu har ni ju ingen valp men han gör säkert framsteg med ER och sånt som ni lär honom) är också underbart.

• Villemoa

Kramar till dig Lanovia!

Lycka till idag Blommis!

Vad skönt att höra att det gick bra med spolningen Ninnis!

Hoppas lilla K snart blir frisk igen Sonja!

• ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-10-28 13:03:09 följande:
    Vovven skällde åt sin egen spegelbild häromdagen när han upptäckte den i fönstret Jag behöver ju ingen bäbis när jag har en vovven med så många bäbislikheter...
    Pluss så slipper du bajsblöjor!
    *Kramar Ninnis*
  • ingenjörsbruden
    Sonja68 skrev 2009-10-28 12:41:38 följande:
    Hej! Lanovia: Lyssna på INgis!! Du är GRAVID och "helig" just nu. Du SKA sitta och kolla när maken och farsan och hela övriga världen jobbar och sliter, och äta praliner njutningsfullt. Du måste varva ner NU och vila dig inför det som komma skall. För sen blir det lite av den varan...Du är vacker och gravid och hormonerna härjar i din kropp, så allt är precis som det ska vara gumman. Du bär ett liv inom din kropp. Glöm inte det. på dig!Nu har jag vilat en stund och maken har avlöst mig, så just nu är jag på jobbet och röjer undan lite på skrivbordet.Men fy alltså, lillgumman hade 40,6 grader i temp vid lunch Jag gav henne Alvedon och sen somnade hon. Hon fryser, men jag fick henne att avstå från tjocka kläder utan bara vara i trosor och t-shirt, har bytt ut tjocka täcket mot en lite svalare filt, öppnat lite på vädringsventilen i rummet, så det kommer in lite fräsch luft. Hon dricker vatten snällt, men hon är alldeles "kager" som vi säger här i norr (hon darrar som en alkis som har abstinens).Lilla Skruttan!
    Stackars liten!

Hej hej Villemoa!

Nu måste jag mata busan inför dr!

• Ninnnis

Sonja, det är helt sant, man lär sig mycket om sig själv genom att ha hund

Maken (som arbetar som chef) tycker dessutom att han har väldigt stor nytta av "hundledarskapet" i sin yrkesroll. Det med att någon annan liten varelses behov kommer före mina egna håller jag helt med om, det är en trevlig omställning Sömnlösa nätter har vi dock varit befriade från, vovven är om möjligt ännu mer morgontrött än husse och matte

Nu ska jag snart köra hem till nämnda vovve och ta en lååååång promenad. Sen tror jag ryggen vill inta horisontalläge i soffan resten av kvällen...

Svar på tråden I vått och torrt och väntan