• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Ninnnis

Sonja igen, det är klokt att ni inte bylsar på lilltjejen när att hon har feber. Det är ju så lätt att man gör det för att man fryser, men febern går ju ner om man försöker hålla det svalt istället. Men det vet du ju redan, du är ju en rutinerad morsa

• Sonja68

rutinerad...nja, jag känner mig jättenovis fortfarande! MEN jag har en väninna som har 2 vuxna och en sjuårig tjej. Hon är min mentor Samt att jag rådfrågar erfarana mammisar, kollar lite i sjukvårdsguider och så gör jag en egen bedömning utifrån det.

Ha en skön prommis med gullhunden och sedan lägger du dig och vilar!

• Hvidbrud

Fråga till de i min värld utinerade morsorna:, vad ska man göra med skorv? Det ser inte ut att störa henne, men det är ju inte så snyggt...

• lanovia 08

Oh, det lärde mamma mig när vi var på Ullared. För då ifrågasatte jag om vi verkligen skulle köpa något för jag tyckte det kändes så dubbelt med annat vi köpt. Men då sa hon jo köpt den för den är om inte annat väldigt bra vid skorv.
    Men vad var det?? Undrar om det inte var Vaselin????

Hvidbrud skrev 2009-10-28 15:05:39 följande:
    Fråga till de i min värld utinerade morsorna:, vad ska man göra med skorv? Det ser inte ut att störa henne, men det är ju inte så snyggt...
  • lanovia 08

Ja visst är det helt otroligt, ett liv i magen!
    Skall verkligen försöka bli bättre att tänka på dessa kloka ord. men jag vet inte riktigt om jag bara vill sitta o se på, det är ju roligt att hjälpa till också. Men jag har ju inte mkt till val. så som jag höll igång i helgen var ju definitivt INTE bra. Det märkte jag i måndags.

Sonja68 skrev 2009-10-28 12:41:38 följande:
    Hej! Lanovia: Lyssna på INgis!! Du är GRAVID och "helig" just nu. Du SKA sitta och kolla när maken och farsan och hela övriga världen jobbar och sliter, och äta praliner njutningsfullt. Du måste varva ner NU och vila dig inför det som komma skall. För sen blir det lite av den varan...Du är vacker och gravid och hormonerna härjar i din kropp, så allt är precis som det ska vara gumman. Du bär ett liv inom din kropp.
  • lanovia 08

Sonja, håller med dig i vad du skriver om hund. Tycker verkligen att man lärt sig mkt av det. Nu vet jag ju ännu inte vad barn innebär men tror precis som du skriver att mkt kan översättas från hunduppfostran till att ta hand om barn.

Ninnis märks att ni inte hade eran hund som valp annars hade du nog märkt av det där med sömnlösa nätter och tidiga morgonar. Nu har vi inga problem att få våran hund att sova tills vi går upp, men när hon var valp visste jag precis vad som gick på TV kl 6. Och det är precis likadant med föräldrarnas valp. Han har nu äntligen lärt sig att vara tyst o inte börja gny mitt i natten men han vaknar fortfarande strax innan 6 o vill ut.

• lanovia 08

Sonja, usch vad dålig hon blivit lilltjejen. Förstår att man blir orolig som förälder.

Ninnis, ha en trevlig promenad. Horisontalläge i soffan låter trevligt.

• Sonja68
    Hvidbrud skrev 2009-10-28 15:05:39 följande:
    Jag gjorde ingenting i princip.
    När jag såg att flagorna hade släppt och var lösa så tog jag babyhårborsten (en sån där mjuuuk)och masserade försiktigt, försiktigt, och försökte borsta ur det.
    Någon sa att man kan smörja med barnolja för att mjuka upp dem och sedan när man tvättar med barnschampo så kan man försiktigt med handduken också försöka gnugga bort lite.
    Men annars: Låt det vara och borsta bort eftersom.
  • Sonja68

Bebisarna besväras inte av skorv och det brukar försvinna innan de är ett år.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan