• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Jenny står brud 090801

Hej tjejer! Idag är jag inte riktigt lika deppig, har fakltiskt tagit mig utanför dörren här och varit och fikat med en kompis i stan. Mysigt! Letade present till en liten kille som skall döpas om 1 vecka, men hittade inget bra. Ni som har barn i samma ålder eller som har varit där vad tycker man om att få i doppresent? Egentligen skulle jag vilja göra något själv till honom men vet liksom inte vad jag skall hitta på. Kom gärna med lite tips

Ingis: Roligt att du är tillbaka

Sonja: Hoppas dottern mår bättre.

Lanovia: Du får ta hand om dig och bebis, lyssna på din kropp! Finns säkert något du kan göra med renoveringen, du kan ju alltid kolla i tidningar och leta idéer (Sen får någon annan genomföra dem bara)

Kramar till er alla!!

• Ninnnis

Lanovia, det finns onekligen vissa fördelar med att skaffa en "vuxen" hund. Eller, tonåring är han snarare Detta var ett medvetet val från vår sida.

Nu har vi varit ute och gått i 1,5 timma, iklädda varsin reflexväst Nu ska jag ta en dusch, sen väntar soffan!

• Jenny står brud 090801

Axeln är som innan, men jag försöker att göra lite saker iaf. Är så tråkigt att bara titta på tv. Men tar det väldigt lugnt.

Visst finns det fördelar med att skaffa en "vuxen" hund. Vi har planer på en hund till men vet inte riktigt om vi ska köpa valp eller vuxen. Mannen vill jaga med hunden, köper man en vuxen vet man mer vad man får och man slipper allt pass som det är med en valp. Dock är de ju så söta... och sen är det roligt att uppfostra hunden från början, inte för att det betyder att det går bättre då men ändå...

• Jenny står brud 090801

Hur är det med dig idag då Ninnis? Känner du av ngt från spolningen igår?

• lanovia 08

Hej Jenny, kul att höra lite från dig. Tänkte på dig förut idag.
    Skönt att du mår bättre! Bra att komma lite utanför dörren.

Jag är jätteduktig ikväll. Min kropp sa VILA och jag vilar. Skall simma någon dag i veckan, men det blir inte idag. Nu har jag suttit och kolla lite på vad vi har för fasta utgifter, allt för att kunna räkna ut hur många föräldrardagar jag skall ta ut. Kommer inte längre nu, skulle behöva komma in på mannens konto (o han är inte hemma) för att kolla om jag glömt något, men därifrån är jag ju portförbjuden fram till mitten av november.
    Så det får nog helt enkelt bli soffan nu, stickningen väntar.

• lanovia 08

Absolut finns det fördelar med det. Man kommer ju undan vissa jobbiga stadium. Fast samtidigt tror jag att jag personligen tycker det är för roligt med valp.

Vad duktigt ni promenerar. Jag skall gå ut med våran fyrbenta sedan och sparka boll. Hennes abosluta favorit.

Ninnnis skrev 2009-10-28 18:26:00 följande:
    Lanovia, det finns onekligen vissa fördelar med att skaffa en "vuxen" hund. Eller, tonåring är han snarare Detta var ett medvetet val från vår sida.Nu har vi varit ute och gått i 1,5 timma, iklädda varsin reflexväst Nu ska jag ta en dusch, sen väntar soffan!
  • Fjällbruttan

Hej!!

Jag lever, om än så förkyld och gnällig så jag inte ens orkat slå på datorn sen i lördags! Festen var kanon, bilder kommer sen...

Jag har en rekomendation, har nämligen bara lyckats läsa ikapp till sidan 365... 
    Lyssna INTE på PS I love you som cd-bok när ni kör bil... jag var tvungen att parkera för att kunna böla klart! (Ja, den är ännu bättre än filmen, boken alltså...)

Ska läsa ikapp omorgon, kramar till alla så länge

Förresten bor surtanten i vår källare och poppar upp med jämna mellanrum, speciellt eftersom jag inte får JORDGUBBAR SOM ÄR DET ENDA JAG VILL HA NU!!!!
    Tror kärrningdjäveln har flera systrar som sprider sig bland oss...
    Illa mår jag bara ibland, tack och lov

Förresten, har saknat er enormt!!

Kram igen!

• Jenny står brud 090801

Nu ska vi iväg och köpa pizza, ska bli såå gott!!

• Jenny står brud 090801

jag har både sett filmen och läst boken. Gillade båda jättemycket. Är en sådan film där man vill krypa nämre mannen i soffan och vara glad för vad man har... och förstår att det är svårt att köra samtidigt, vad jag grät...både till boken och filmen

Fjällbruttan skrev 2009-10-28 20:20:58 följande:
    Lyssna INTE på PS I love you som cd-bok när ni kör bil... jag var tvungen att parkera för att kunna böla klart! (Ja, den är ännu bättre än filmen, boken alltså...)
Svar på tråden I vått och torrt och väntan