Man ska ju alltid leta vidare om man inte trivs med en läkare...sen är ju det något som bara du/ni kan bedömma...
Och sambon hanterar det hela riktigt illa...men jag gissar på att om han sett det hela som från en annans perspektiv, så hade han nog hållt med dig! Man är 2, därför ska man ju inte 'dra lasset' själv!! *kramar*
passionsblomman skrev 2009-10-29 00:47:58 följande:
Jo, och så har det ju då diskuterats med sambon ett varv då också.Naturligtvis har vi hunnit mer eller mindre storgräla fast någorlunda kontrollerat, och sedan som väl är ändå lyckats prata vettigt.Min sambo är INTE jättebra på att kommunicera. Framgförallt inte när det är jobbigt.Man skulle kunna sammanfatta allt med att han i slutet av dagen, när jag sa för hundrade gången att jag MÅSTE få känna att han är delaktig och att vi är två om allt det här, kläcker ur sig "Men det orkar jag inte. Jag orkar inte känna och oroa mig. Jag vill bara vara saklig i det här"jamen tjena herr krokodil! För så är ju livet! Och om man inte låtsas om känslorna, oron och allt det, så finns det nog inte1och DESSUTOM så blir ju jag helt ensam med hela lasset då! Då ÄR jag ju så ensam som jag stindom känner mig. Om all sorg, smärta, oro, allt velande och alla kluvna känslor bara ska vara mina och han ska titta fram och varamed när de POSITIVA och glada delarna kommer, de han "klarar av" Jag frågade honom om han verkligen inte hörde själv hur otroligt absurdt det lät.Då började han garva och var ju tvungen att medge att det KANSKE blir en något sned fördelning på vårt gemensamma känsloliv. -Vi delar glädjen för det är kul och blir dubbbelt. Men Passsion tar sorgen själv, för den orkar jag inte med. Eftersom jag vet att hon är stark så kan jag låtsas om att den inte finns, för hon klagar ju så sällan.Schysst upplägg!Well, totalt sett-och en roman senare så är det kanske ändå så att dagen inneburit ett steg till på vår resa och att det nog var ganska viktigt.