• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Fru Bygg

Ninnnis, tråkigt att din tjejkväll blev inställd, men nu får du istället njuta av din lugna fotbollskväll.

Lanovia, tyvärr kan inte jag komma på träffen. Det är den enda helgen fram till jul som vi har planer redan. Det är riktigt synd. Hade gärna träffat dig!
    Skönt att ditt aurorasamtal gick bra! Är glad för din skull! Klart att du och din man kommer att vara ett bra team. Jag hade vägrat att föda utan min man, han är ju mitt stöd när det gäller allt i livet och han känner ju mig bäst av alla! Han var ett otroligt bra stöd, även om det är jobbigt för männen att se sin älskling i smärtor.
    Du ska nog inte jämföra kramp med förlossningen. Förlossningen är en helt annan smärta (annorlunda, svårt att förklara) och efter förlossningen så får du ju något underbart i din famn!

• Fru Bygg

Ninnnis, jag hoppas verkligen inte att jag blir sjuk. Det kommer ju att vara så otroligt jobbigt om man råkar smitta Ella. Vill ju inte att hon ska må dåligt!

• Fru Bygg

EA, Det är underbart att ha en liten bebis i famnen, men som du säger så blir det tungt efter ett tag. Sen är det ju ett äventyr att själv kunna få lite mat i sig mm.

På tal om att somna barn i famnen. I lördags var vi på kalas hos svärmor och givetvis låg inte Ella i min famn mer än vid amningen. Hon vandrade runt hos alla andra hela kvällen, som ville hålla henne. Istället kröp min mans systerdotter (som är 6 år) upp i mitt knä och somnade där. Så tydligen har jag en sövande famn!

• Fru Bygg

Så nu är jag igång och spammar för fullt. Gäller ju att passa på när man väl har tid att logga in och skriva lite.
    Har precis läst igenom alla inlägg som jag missat, men minnet är ju som en guldfisks, otroligt kort.
    Jag skickar iväg kramar till er alla istället!

*kramar*

• Ninnnis

Naw, vad gulligt!

Fru Bygg skrev 2009-11-04 15:00:08 följande:

På tal om att somna barn i famnen. I lördags var vi på kalas hos svärmor och givetvis låg inte Ella i min famn mer än vid amningen. Hon vandrade runt hos alla andra hela kvällen, som ville hålla henne. Istället kröp min mans systerdotter (som är 6 år) upp i mitt knä och somnade där. Så tydligen har jag en sövande famn!
  • Ninnnis

Kram tillbaks, Fru Bygg!

Vad synd att du inte kan komma den 15:e Typiskt att du är upptagen just den helgen.

• Fru Bygg
    Ninnnis skrev 2009-11-04 15:24:03 följande:
    Den här måste jag nog göra till min whiskyälskande make:www.alltommat.se/recept/mousset%C3%A5rta-med-.../?
    Detta låter som ngt som jag också får göra till min man. Kanske ska passa på att laga den till honom på fars dag på söndag.
  • Fru E

*Fniss* och jag försöker att inte fresta min make genom att inte baka

• Fru Bygg

Ninnnis, vilken kanal går kvalmatchen på? Är lite sugen på fotboll ikväll, så jag kan ju hjälpa dig att heja lite!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan