Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt och väntan

lanovia 08 skrev 2009-10-27 20:35:06 följande:

Ojoj P.S I love you den såg jag i våras när jag var ensam hemma en helg. oj vad jag bölade. mannen råkade ringa mitt i det och fråga vad jag gjorde. Jag kunde knappt svara honom, ser på film fick jag nog snyftat ur mig på något vis.
    Jag tänkte väl att det var ungefär vad du skulle säga ifall du hade sett den!

UUUUJ när hon sjöng "I love you till the end" på den där kareoke-baren!
    Jag tycker faktiskt den filmen fångade väldigt realistiskt de olika faser man antagligen skulle passera efter en sådan förlust.
  • passionsblomman

JAG VILL OCKSÅ TRÄFFA BT-SESSORNA!!!!

*Grön av avundsjuka!*

ingenjörsbruden skrev 2009-10-27 21:26:19 följande:
    Nemas problemas med katt o vovve! Då blir katten bara rastad! Absolut måste du får träffa de (i tråden) första BT-sessorna!
  • passionsblomman

Jättesnabbis. Ha en bra dag alla!
    nu åker jag till min nya gynmott. och sedan vidare för att hämta en bäddsoffa vi tänkte slå till på (Blocket)

Kommer nog bli sent idag.

Sköt om er!

• passionsblomman

Nu har jag äntligen hunnit ikapp! Mitt i natten när alla andra lagt sig...

Sitter och försöker smaälta och sammanfatta dagen och vad jag egentligen tycker om den nya gynekologen jag var hos.

Jag har så blandade känslor att jag inte riktigt vet.

Det frsta vi kan konstatera är att det var synd att jag bokade tid på höstlovet, eftersom vi borde varit där både sambon och jag tyckte gyn. Kan jag ju hålla med om, inte minst för att det känns förbannat jobbigt att försöka återberätta efteråt och liksom känna sig tvungen att komma med lite slutsatser och så.

Nu var ju sambon tvungen att vara med sonen som ju INTE ska vara med på just de här samtalen...

Nå, jag har iallaflal varit där och blivit undersökt och han har ju konstaterat samma saker som det som står i mina papper.

Vad som INTE kändes kul alls, var att han var full av stora frågetecken över allt möjligt och tillexempel helt och hållet ifrågasatte vafrör vi ens hållit på med inseminationer och inte tyckte det verkade vara någon riktig utredning gjord och det ena med det femte.

Jag kan ju för helskotta inteveta hur saker är på andra ställen, borde vara eller kunde ha varit. Inte heller varför just jag blev hänvisad till just det stället jag nu varit på sedan i våras.

Nu i efterhand känner jag att han nog borde ringt kliniken och ställt vissa frågor till dem istället och fört en diskussion med DEM om vad han tycker.

Dels för att jag tycker jag kan få slippa stå till svars för saker som inte jag själv beslutat och inte riktit vet svaren på, och dels för att jag inser att det finns lite olika tyckande och prestige och konkurrens i den här karuselllen mellan olika personer. Det hörs tydligt, både på läkaren på kliniken och på den här snubben. Jag tycker de kan sköta evntuella käbbel och sånt bakom kulisserna så att säga.

Han har iallafall rekommenderat dden IVF-klink ha påstår vara Sveriges absolut bäsata och avrått helt från vår närmsta och typ alla andra också.

Vad gäller tiden fram till en ev IVF så tycker han vi ska fortsätta med hormonbehandlingar så det går att pricka ÄL, men anser att vi ska sköta saken själva hemma i övrigt och fattar som sagt inte alls vitsen med inseminationer.

(motiveringen på kliniken var ju att det är 25% högre chans än vanligt samlag, och att sambons arbetstider gjorde hemmapökandet rätt svårt att tajma plus att det inte fanns så mycket tid att vänta pga min ålder.)
    Den här gyn verkade tycka att absolut enda anledningen till nseminationer är kassa spermier.
    Dessutom sa han att man inte alls styr cykeln till regelbundenhet med Pergotime "nej nej, det är HELT fel"
    Jaha, men nu har iallafall Pergotimen lett till att jag BÅDE haft ÄL och mensen har kommit som en klocka jämfört med annars, så målet har ju hursomhelst uppnåtts...

Nu vet jag inte om jag ska ta alla hans påpekanden som att de förra varit dåliga eller bara annorlunda eller om det är HAN som är dålig istället. Om nån fattade det där..

M på kliniken sa iofs att det ju blir lite så att det man jobbar med lätt blir det man förespråkar, och den här karln har visst jobbat på IVF-klinik förr, så då tycker väl han att inseminarium är värdelöst. Inte vet jag.

Hursomhelst, han verkar ju inte tycka det ser kört ut för oss, och tycks ju t.o.m tro på en sk spontan graviditet som vi "fixar själva" vilket för mig personligen känns ungefär lika sannolikt som att någon plötsligt skulle ha plockat ner en sjärna från den småländska natthimlen eller så.

Men jag får väl se det positiva i det.

Och när det då gäller IVF så är det alltså helt upp till oss själva att ringa vilken klinik vi själva vill och besluta vad vi vill.

Oc är det någon som undrar vad det var han rekommenderade så var det Linnékliniken i Uppsala.

• passionsblomman

Jo, och så har det ju då diskuterats med sambon ett varv då också.

Naturligtvis har vi hunnit mer eller mindre storgräla fast någorlunda kontrollerat, och sedan som väl är ändå lyckats prata vettigt.

Min sambo är INTE jättebra på att kommunicera. Framgförallt inte när det är jobbigt.

Man skulle kunna sammanfatta allt med att han i slutet av dagen, när jag sa för hundrade gången att jag MÅSTE få känna att han är delaktig och att vi är två om allt det här, kläcker ur sig "Men det orkar jag inte. Jag orkar inte känna och oroa mig. Jag vill bara vara saklig i det här"

jamen tjena herr krokodil! För så är ju livet! Och om man inte låtsas om känslorna, oron och allt det, så finns det nog inte1

och DESSUTOM så blir ju jag helt ensam med hela lasset då! Då ÄR jag ju så ensam som jag stindom känner mig. Om all sorg, smärta, oro, allt velande och alla kluvna känslor bara ska vara mina och han ska titta fram och varamed när de POSITIVA och glada delarna kommer, de han "klarar av"

Jag frågade honom om han verkligen inte hörde själv hur otroligt absurdt det lät.

Då började han garva och var ju tvungen att medge att det KANSKE blir en något sned fördelning på vårt gemensamma känsloliv. -Vi delar glädjen för det är kul och blir dubbbelt. Men Passsion tar sorgen själv, för den orkar jag inte med. Eftersom jag vet att hon är stark så kan jag låtsas om att den inte finns, för hon klagar ju så sällan.

Schysst upplägg!

Well, totalt sett-och en roman senare så är det kanske ändå så att dagen inneburit ett steg till på vår resa och att det nog var ganska viktigt.

• passionsblomman

Ja, tänka att det verkar så vanligt med strutsgrejen!
    Fast ibland får ja känslan att alla andra s a m t a l a r och så fiiiint med varandra och gullar och pluttar och masserara och öht har värsta film-förhållandet. Och tex är jättekära mitt i sina bråk så de KASTAR sig i säng direkt efter "oh, baby I´m sorry.."

Så är det inte här.

Daa: Man får ha bryt och jag för min del tror du fortfarande hanterar allt det som hände och hur det blev och att du innerst inne är rädd att det inte ska kunna funka för dig alls.

Sett tll statistiken över hur vanligt det är med MF så är det naturligtvis befängt att tro att det inte skulle bli alls "bara" för att man haft ett MF, men vem FASIKEN sitter och fyller hjärtat med statistik!!!!

• passionsblomman
    Ninnnis skrev 2009-10-29 11:18:18 följande:
    Eeehhh, nej, inte här heller...Sex mitt i ett bråk?! Det går ju inte när man är en långsint martyr! Hur skulle det se ut, om jag föll till föga mitt i mitt tysta surande? Då tror han kanske att vi är sams?! Ve och fasa...
  • passionsblomman

Och hörni; doktor gyns skarpaste:
    .."och jag HOPPAS verkligen att du inte sitter och läser och tar din infpormation utifrån diskussioner på NÄTET, för det är det dummaste man kan göra. Vare sig det gäller hur många månader man kan äta Pergotime eller när det är dags att gå vidare till ev IVF:er så är det UNIKT för varje par och man ska SKITA i hur och vad alla andra gör!!!!!"

Han lät riktigt arg.

-"Eh, nääääääääää, jag lyssnar bara på doktorn...."

Jag tror inte jag lät riktigt övertygande där.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan