I vått och torrt och väntan
Om han har slagit henne så spelar inte någonting annat någon roll!!! Det brukar aldrig vara en engångshändelse.
B-O-R-T bort bort!!!
Om han har slagit henne så spelar inte någonting annat någon roll!!! Det brukar aldrig vara en engångshändelse.
B-O-R-T bort bort!!!
Ja, det är skitsvårt!
Det där har jag frörsökt förklara i vår familj. När jag var HELT ny i sambons släkt så uppdagades en sådan här sak och av någon oförklarlig anledning så pratade den här tjejen en del med MIG en kväll på en familjemiddag och jag sa på hemvägen till sambon att jag fick alla vibbar om att något var fel.
Sedan började hennes föräldrar ringa mina sväron för att undra om inte VI två kunde umgås och ifall jag hade något planerat på nyår????
Nå, jag ringde henne och sa att jag hade fått veta ett och annatoch att hon skulle veta att hon alltid kunde komma hem till oss (bodde i en etta på 29 m2 på den tiden). Jag sa också att jag förstod om hon inte kunde prata så jag ställde ja och nejfrågor, gav henne min portkod osv.
Hon valde tatt vara med honom i alla fall det nyåret.
Lite senare ko sanningen fram i hel familjen och min svägerska blev vansinnig över att ingen gjort något och att alla de här sväronen och alla hållit saken hemlig (klassikern_lova att inte berätta)
Svägerskan satte sig i bilen och åkte och hämtade den här tjejen, som vid det här laget hade svarat ja på frågan om hon ville ha hjälp.
När vi pratade om alltihop hävde min svåger ur sig till mig :"Varför gjorde inte DU något då, du som verkar veta allt så bra om sånt här?"
Ursäkta men jag blev presenterad för den här familjen för två månader sedan och har aldrig träffat tjejen förr. Det är inte MITT fel att ni inte snackar omsaker i er familj! Jag har gjort vad jag kunde och pratat med henne, och erbjudit henne att bo hos mig om b´hon ville. Att ni kunde hämta henne hemifrån beror bara påatt hon vid det laget var redo att lämna. Annars hade ni aldrig fått med henne därifrån.
Att de dessutom hade en jättevilla i ett av sthlms finare områden OCH att tjejen är min svågers kusin kanske spelade en viss roll för valet att åka hem till dem?
Iallafall är jag glad att jag sa högt att något var fel, för annars hade saken väl fortfarand evarit en familjehemlighet...
Babbla babbla...
Jösses vilket babbel jag kom med därovanför!
jag är visst fortfarande en aning störd över den där grejen som nu är länge sedan...
Jag har filmtips:
Sambon hyrde två filmer som är de första två i en serie om sex filmer. Det är de som handlar om Johan Falk. Jag blev faktiskt positivt överraskad och det var en bitvis mycket otäck verklighet som skildrades. En bit Sverige som få vet särskilt mycket om. Se dem!
Jodå, det gick bra, såtillvida att hon faktiskt inte gick tillbaka till puckot utan träffade en annan. Att även de sedan separerat är en helt annan story och den har som väl är inget med misshandel att öra.
Däremot har jag förstått att det här är en rastlös och lite osalig tjej, en sådan som inte kan träna lagom utan med besatthet, inte kan jobba lagom utan som en galärslav, inte har ett vidare sunt förhållande till mat, är helt överdrivet renlig och pedantisk...
Hon har nog egentligen väldigt mycket att ta itu med inom sig själv och jag undrar om hon någonsin gör det.
Och släkten tror jag lärde sig en del i den här härvan. Typ att den där sortens hemligheter inte är så bra.
Skynda! Det är en ljuvlig unge!
HURRA för fosterrörelser Ankan!
DET tycker jag du ska Ankis!
Tänk ändå Ankis, att du redan hunnit ända hit igen! Jag menar, jag har hängt på BT i ett år nu drygt. Och på den tiden har vi hunnit vänta på plus, jubla över plus, gråta över mf och jubla över plus igen...och nu är det redan snart UL-dags igen och lilla kinder-ankan sparkar!
Jag tycker det är ganska många händelser på samma år!
SA jag förresten att min sista lilla kissekattonge åkte idag? Ända till Öland har hon flyttat nu och de hade fallit pladask för henne när de såg henne i min annons. Jag undrade ju lite försiktigt hur det kunde komma sig att de inte tog en av alla andra förtiarton som både är yngre och ligger öovanför min annons.
Men det var just henne de ville ha. OCH lilla tösen gick rätt fram till tjejen, gjore åttor runt hennes ben, kröp upp i knät på henne och tryckte nosen mot hennes bröst och S-P-A-N-N så hela hon vibrerade.
Saken var biff!
-Jag hade kanske redan berättat allt det där... *minneslucka*