Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Just det!

Bestäm dig för "Ovanligt Bra Daa" istället! OBD dvs. i sällskap med B2 väntandes på B2JR och OBDMinior.

Daa skrev 2009-10-29 11:33:15 följande:
    Vad skulle jag göra utan er, ni kloka (och gulliga )?Tack. *bestämmer mig för, tillfälligtvis i alla fall, att jag inte är knäpp eller ovanligt klen*
  • passionsblomman

Sant Ninnis!

Det jag tycker är ett stort feltänk från min sambo är att han gräna säger "jamen det är inte sån jag ÄR , eller just det är bara så jag ÄR" när det egentligen handlar om hur han väljer att GÖRA:

Alltså, man kan VÄLJA att medvetet visa lite extra omtanke tillexempel. Och HUR man väljer har med vem man är att göra isåfall. och framförallt med vem den man tänker uppmuntra rär.

Nu tillexempel, när han vet hur ont jag har i min kropp, så vore "kom och sätt dig så ska jag massera in Tigerbalsam på din axel" bland det mest kärleksfulla jag kan tänka mig.

Hade vi haft en liten bebis och jag ammat som jag gjorde med sonen, så hade "du, ta och pumpa ur så tar jag nattmålet" varit samma sak.

Det är saker som vem som helst kan använda ren intelligens för att räkna ut och det betyder SÅ obeskrivligt mycket.
    Det har inte ett skit att göra med om man själv är en romaniker eller har lätt att prata om känslor eller något sådant.

• passionsblomman

Titta!

Det är ju såhär det är jämt!

Jag har verkligen sagt till min sambo att det är helt absurdt att irl sitter jag med en karl som har mage att GÄSPA medan jag berättar om mitt gynbesök (naturligtvis skyller han det på att det är jobbigt att köra bil...)

...och för att få frågan "hur gick det idag" och någon som verkligen intresserat undrar hur man mår, ja då får man logga in på internet!

Där det finns en tråd med underbara, verkliga människor som FAKTISKT bryr sig!
    Ninnnis skrev 2009-10-29 11:56:54 följande:
    *skyndar mig att massera in tigerbalsam på Blommis onda axel och häller upp en kopp te*
  • passionsblomman

Nu har jag haft ett jättelångt samtal med en urtrevlig människa på den där Linnékliniken!

Hon tyckte jag skulle ringa en av de listade samarbetsläkarna och det har jag gjort. Den 11/11 ska vi således till ytterligare en gynekolog för att ha ett informationssamtal om IVF och en bedömning av oss som par. Med förhoppning att den personen är lite roligare att ha att göra med än snubben igår kändes.

Hon på Linnékliniken sa skarpt att den typen av frågor angående min tidigare behandling och vår utredning verkligen inte är något jag ska behöva svara på och att allt detta ju är jobbigt nog ändå.

HAN utmålade sig ju själv som samarbetandes med dem, men hon lät som ett frågetecken inför hans namn, så jag tänker göra mig omaket att försöka träffa en annan och hoppas på bättre känsla.

Så nu är det iallafall inbokat tid för genomgång av alltihop det här och så får vi väl se vad vi beslutar och vart vi ska ta vägen. Hur vi än gör så måste det ju hur som helst åkas iväg ganska långt, medn detfår man ju lösa isåfall.

Känner mig ganska duktig som fortsatt ringandet och berättandet efter gårdagens pärs.

Nu ska jag hänga med sonen till innebandyträningen. Ses!

• passionsblomman

Hahahahaha!

Ninnnis skrev 2009-10-30 07:49:01 följande:
    Måste bara berätta, eftersom vovven fick sin svans kuperad på Irland när han var liten så han kan vara lite känslig där. Vi har därför sagt till gudsonen att man inte ska pilla på hans svansstump, eftersom det kan göra ont på honom. Detta har han förstått, och talar gärna om det både för oss och andra.Igår undrade gudsonen var vovvens snopp satt. Jag sa att den sitter undertill, mellan bakbenen, vilket han böjde sig ner och kontrollerade. Lite senare säger han plötsligt "Nu har jag känt på XXX´s snopp. Den hade han inte ont i!"
  • passionsblomman

Men NUUU kom jag äntligen in! Det har varit ngt knas här hos mig iallafall, så det inte gick att logga in!

Fast jag har ju inte alls tid att sitta här eftersom vi håller på att städa inför helgen...
    ...men man måste ju få hoppa in och vinka lite åtminstone *vink vink*

Ikväll ska min son på Halloweenfest som 5:orna ordnar i skolan med disco och maskerad och hela tjotaballongen. Hoppas han får kul.

Igår bestämde hon som driver ICA här och jag att hennes son och min son nog skulle ha kul ihop och frågade dem om de ville leka här idag.
    Hennes son bor hos sin pappa men är här på helger och lov och så. Han är 9, alltså ett år äldre än min. Nu sitter de och spelar Nintendo och de verkar ha trevligt.

*samlar på kompisar och glada stunder för min lilla pojke*

• passionsblomman

Man kan också gå och bli tjock, så blir det större tuttar också. Men det är inget roligt, för proportionerna är ju desamma och när magen är lika långt ut som tuttarna blir det inte mycket till sensation hursomhelst.

Men skulle man bli smal igen en dag, ja då vet man ju redan att tuttarna därmed skulle reduceras till små skinnpåsar.

Halvkul sådär, vilket som alltså.

• passionsblomman

Det var en fin ängel Jenny!
    Änglar måste anses som synnerligen passande just i dopsammanhang.

Som av en händelse så har jag faktiskt just stått och kollat på min sons doppresenter, som låg i en kasse i en kartong. De har varit nerpackade länge, för i vår lilla stuga fanns ingenstans att ha dem. Jag hade faktiskt glömt vissa saker.

Själv älskar jag böcker i present till barn. (till alla för den delen) Alla de där skattkammarböckerna och sådana som Tomtebobarnen och sådana där fina gillar jag. Och så vill jag hatt de som ger dem skriver i dem också, för det är kul att se sedan som vuxen vem som givit boken.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan