Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt och väntan

Nä vad gjorde man utan er?? jag hade nog haft färre vänner kvar irl, för de hade nog blivit less på att höra alla mina tankar och funderingar. Även om jag givetvis pratar lite med några av dem om det kan man ju inte älta allt på samma vis som här.

Eller så hade jag varit mer deprimerad av att bära alla tankar själv. Nej Hurra för er!!!!
    *kramar*

EA&MJ skrev 2009-10-20 16:35:55 följande:

Ninnis-utan trådvännerna hade jag inte klarat mig så här långt i barnverkstaden
  • lanovia 08

Godmorgon!
    *börjar dagen med att ge Bruttan en stor kram inför dagens NUPP*
    Som jag tror och hoppas kommer gå kanon.
    Förstår att det måste vara jobbigt att lämna lilltjejen, men en middag med maken, det är inte fy skam.

jag känner mig helt slut idag. Gjorde inget fysiskt jobbigt igår kväll men tydligen psykiskt. Pappa är ju här o hjälper oss göra om badrummet. Och det skall verkligen göras från noll, en vägg skall rivas och allt skall byta plats. Så igår satt vi och skissade och flyttade runt alla inredning (på papper vi bar inte fysiskt runt det) tills dess att vi fick något som såg bra ut. Tror vi testade alla möjliga o omöjliga varianter. Nu får skissen vila till ikväll så får vi se om det fotfarande ser lika bra ut då.

appropå föräldrarna så är även deras valp här. Som faktiskt är så gott som rumsren för utom när de tvåbenta missar att han försöker säga till oss att han vill ut. Ena gången resulterade detta i att han sprang ner för trappen och kissade på vårat tält (som ligger i ett hörn och borde blivit ihopvikt för ca 2 mån sedan). Där fick vi vårat straff för att vi inte hade lagt undan tältet. Tror vi fick rent det, men snacka om att pricka rätt ställe för sina behov.

• lanovia 08

Förresten måste berätta vad mer jag gjorde igår. Jag köpte garn för att sticka sockar och en kofta. Så igår började jag på första sockan till lilla spillevinken. Tror de kommer bli så sköna att få ha på sig i februari i när det är kallt.
    jenny tror du har smittat mig i all din tillverkning.

• lanovia 08

Bruttan, hmm intressant beteende av din svärmor. Vi sa ju för ett tag sedan att föräldrar är bra på att göra en irriterad.
    Fast jag måste säga att svärisar är ytterligare ett kapitel för sig.

• lanovia 08

Förresten så fick jag också ont i armen av vaccineringen. jag var ju så "kaxig igår på dan". men sedan kom värken smygandes, nu kan jag inte lyfta armen särskilt högt.
    Hur går det får dig Jenny?

• lanovia 08

Jenny, låter inte alls bra med armen.
    Var det i förrgår du tog sprutan? Läste i det vaccinationsblad man fick med att om inte biverkningarna går över efter 1-2 dar skulle man höra av sig till läkare. Så har du fortfarande ont imorgon skall du nog ringa.

Varför denna sömnbrist i natt Blommis?

• lanovia 08

Välkomen ut från filten Ninnis. Du är saknade när du inte är här.

Blommis det är nästan så jag blir lite arg men bara nästan.
    Men du är INTE KASS!!! Du säger ju själv att du är en klippa på orddelen. Jag tycker att du (om du orkar) sätter dig 30 min idag med orddelen nu bara för att se hur duktig du är. Sedan tar du 1h med mattedelen för att få igång tänket. man måste faktiskt inte vara expert på alla delar. Skulle självförtroendet svika efter matten avsluta med lite ord så du ser hur duktigt du är.
    Har du betalat kan jag förstå att du vill gå. Men ta det för vad det är. Jag suger på högeskoleprovet, gjorde det nog bara en gång eller så har jag förträngt de andra. Men tycker att jag har tatt mig någonstans i livet ändå.

• lanovia 08

Tjohooo för en gångs skulle lyckades jag. Inlägg 3200!!! Inte lika häftigt som jämt tusental men ändå!

• lanovia 08

Daa vad bra att du känner dig bättre idag, både hälsomässigt och glädjemässigt.
    Hoppas du får något gott att äta. här är jag full i magen av ärtsoppa och pannkakor. *klappar förnjöt magen*

• lanovia 08

blommis jag önskar så att jag kunde trolla till en veckas vila för dig och din familj. Det hörs att du behöver det och det är ju inte så konstigt som du har legat i det sista. du skulle må gott av en veckas time-out.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan