Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt och väntan

Ja mat är trevligt!
    Maken också, synd bara att pappa är hos oss, men det går ju att vara tyst som en mus. Är väl lika bra att börja öva...

Leksi hoppas du får gå hem snart då.

Ha en bra kväll alla!

• lanovia 08

Oh Ingis och Hvidis vad trevligt med massa inlägg från er.

• lanovia 08

Vad kul att husbygget går framåt Ingis, håller fortfarande flyttplanen till januari?

Hvidis vad tråkigt att hissen inte fungerar. Har den varit trasig länge? Att en hiss kan gå sönder får man nog räkna med men är ju trevligt om de lagas snabbt igen.

Pussa era små tjejer från mig.

• lanovia 08

Nej här har jag egentligen inte tid att sitta. Vi har varit på Horbach och spenderat lite pengar idag. Fast bara en bråkdel av allt vi skall spendera där. Sedan var det Maxi och mathandel. Nu är jag trött och har stängt in valpen i sin hage för att han skall vila lite och vi andra får lite lugn och ro.
    Jag tänkte passa på att göra jordgubbssylt, vika tvätt och tvätta. Måste ju tvätta upp all tvätt så länge vi har möjlighet att avända maskinen.

• lanovia 08

Ja har du aldrig varit där, en mkt speciell affär kan man säga.
    ingenjörsbruden skrev 2009-10-25 13:22:30 följande:
    lanovia 08 skrev 2009-10-24 16:35:13 följande:
    HORbach, Lanovia???????? Hahahahahaha! Sorry!
  • lanovia 08

Nu har jag läst en bit av allt jag missade bara för att jag var borta från datorn EN dag.

Något som skrevs för några dar sedan men jag lyckats glömma varje gång jag skrivit men inte tänkt desto mindre på däremellan.
    Andbeyond: *kram* *kram* *kram* Hoppas du kan bli tagen på allvar och få den hjälp du behöver.

Fry Bygg: hej! Vad kul att höra från dig. Hur gick det med besöket hos svägerskan (för det var det ni skulle till eller?)

Blommis, skönt att magen är bättre. Surt att du blev så dålig lagom till provet men smarkt drag att hoppa det.

Ingis: en vecka till utan dig? snyft och kram
    En extra kram för din frustation över maken. Självklart orkar vi läsa det du skriver. Som Blommis skrev ös på!

• lanovia 08

*kramar Daa*
    Även om det gått några månader sedan MF är det väl klart att känslorna kommer tillbaka mellan varven.
    Det där med att försöka få barn, vara gravid och ha barn verkar vara något som ökar gråtfrekvensen enormt mycket (även för en sådan som mig som alltid varit en lipsill)

• lanovia 08

Så nu har jag läst ikapp allt tror jag. Finns massa mer att skriva kommentarer på men orken tryter.
    Jag fattar itne hur jag lyckats ta mig till stolen på jobbet idag.
    I helgen har det passats hundar, bakats, servat karlarna som jobbat i badrummet (fanns inget bra för en gravid att göra där nu så jag har hållt mig borta) tvättats och promenerats med hundar. Helgen avslutades med att min bror med familj och mammasom inte varit där på några dar kom och vi åt tacos och glace au four (eller hur det nu stavas). Mysigt och trevligt men när de som skulle åka väl hade åkt fanns det inte mkt energi kvar i denna kropp. Jag tvingade ut mig med maken o hunden för att få lite frisk luft. Sedan satte jag mig i soffan för att sticka. Och kan ni tro mig när jag säger att jag somnade mitt i stickandet i en rätmaska.
    Nattens sömn hjälpte inte mkt, skulle bara vilja ligga ner och vila varena lem i kroppen.

• lanovia 08

Förresten så är jag så dödligt nyfiken på vad min man hittat på. Jag fyller år om 3 veckor. När han fyllde så fixade jag som ni kanske kommer ihåg en tripp till köpenhamn. Att vi skulle göra något liknande nu vore helt underbart för vi pratar ibland om om hur skönt det vore med en weekend på ett hotell någonstans med god hotellfrukost etc. Men med renoveringen som pågår just nu så inser vi ju att det får stoppa vid drömmandet.
    Det som gör mig nyfiken är att mannen helt plötsligt hade vädligt mkt mindre pengar på sitt konto än vad han borde ha haft och jag får aboslut inte komma inärheten av hans kontoutdrag, har har erkänt att det har med min födelsedag att göra. WHAT????

Svar på tråden I vått och torrt och väntan