Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt och väntan

Fru Bygg vad skönt att det går så bra med Ella.

hej Villemoa. Hur är läget med dig?

• lanovia 08

Mums, vad sugen jag blir på att göra egen pizza.

Ninnnis skrev 2009-10-26 13:26:27 följande:
    Nu ska jag luncha på min matlåda med gårdagens hemlagade pizza med pizzasallad
  • lanovia 08

Efter ett halvt rep (det var så mkt jag orkade), kvällsmat och en havltimme in soffan innan sängen så missade jag visst rätt många sidor här. skall sätta mig och läsa ikapp.

Idag känner jag mig mkt bättre, hela kroppen skriker inte av trötthet. Var skönt att vakna imorse och känna att jag faktiskt orkade lyfte en arm utan att det kändes som ett maraton. hade en gång som plan att gå och simma idag, men tror faktiskt jag skall ta en vilokväll. Utnyttja att mamma är här och få hjälp av henne hemma.
    Pappa är ju här hela tiden medans mamma kommer och åker beroende på sitt jobb. Hon visste inte riktigt om hon skulle åka hem idag eller imorgon först. Men när hon såg min trötthet igår bestämde hon sig för att stanna en natt till för att underlätta för mig. *hjärtar mamma*

• lanovia 08

Hoppas humöret känns bättre idag Ninnis, frusterande att inte få träffa maken mer. *kramar*

Ninnnis skrev 2009-10-26 16:16:41 följande:
    Vad bra att det går ok med spelandet, Lanovia. Men jag förstår att du är trött på kvällarna Själv är jag sur, frustrerad och har ont i huvudet. Ska snart köra hem och äta lite innan ridningen. Om jag har tur (?) springer jag på maken innan han åker till Tyskland. Han kommer hem sent på torsdag kväll och åker till Sthlm på fredag morgon, där stannar han till nästa fredag. Tjoho.
  • lanovia 08

Ojjoj jag kan tänka mig att Moas mamma också var trött efter en sådan dag.

Villemoa skrev 2009-10-26 18:07:31 följande:
    Lanovia; här är det bra faktiskt! Har varit full rulle idag. Vi var på Öppna förskolan på förmiddagen och gjorde av med lite energi och så på eftermiddagen kom grannen med sina två pojkar så då gjordes det av med ännu mer energi Känner en som kommer sova gott ikväll...ja Moa alltså
  • lanovia 08

Blommis, vilka fina mattor! Och jag ger dig samma erbjudande som ninnis, vill du ha fler blomlådor att pyssla med är du välkommen hem till mig.

• lanovia 08

EA&MJ skrev 2009-10-26 18:31:03 följande:
    *Fniss*Visste inte att man kunde få träningsvärk av att vara på Ladies NIght och sedan gå ut och dansa i mer än 3 timmar
  • lanovia 08

Shit pommes!!!
    Svärfar har vid ett tillfälle önskat sig ett fotbollslag, men då sa jag snabbt att då krävs det insatser från mannens två syskon. Jag/vi tänker inte göra det jobbet själv.

Villemoa skrev 2009-10-26 21:05:32 följande:
    Ikväll blev min kusin mamma till sitt sjunde(!) barn, nu har hon fem tjejer och två killar En hel innebandy-femma och två avbytare
  • lanovia 08

Hej Sonja *vinkar* Stackars liten med feber. hoppas hon blir bra snart.

Villemoa, jadu vad är det med folk och deras rädsla för att ställa jobbiga frågor. vuxna har nog en tendens att försvinna bort lite när någon går igenom något jobbigt. Jag försöker verkligen att göra motsattsen för jag tycker det är vedervärdigt att se vissas rädsla för ledsna.

Till er som haft MF tillåt er vara ledsna och sakna. Tycker inte det är ett dugg konstigt att det är jobbigt och tårarna rinner månader efter. Ut med känslorna och i denna tråd lyssnar vi gärna.
    Den "dumma" kommentaren om att då är det bara att köra igen, är nog tänkt att trösta. Jag tänker så själv när jag hör att någon haft MF, jag förstår verkligen sorgen i att bli av med livet i magen. Men på något vis när jag vet hur skräcken att inte kunna bli gravid känns så kan jag när någon får MF tänka att fy vad hemskt men då vet ju dem ialla fall att de kan bli gravida. Sen inser jag det skeva i mina tankar och försöker att inte uttala dem. Men det är förmodligen så många andra tänker också.

• lanovia 08

Vad bra! Det glädjer mig

Ninnnis skrev 2009-10-27 08:23:55 följande:
    Tack Lanovia, det känns betydligt bättre idag.
Svar på tråden I vått och torrt och väntan