I vått och torrt och väntan
Hej!
Ingis sitter och ammar just nu kan jag uppdatera et med! Skrev och grattulerade. Åh, vad härligt att hon har fått en liten flicka! Där lurade hon oss nästan allihop! Jag trode bensäkert att det var en liten pojke.
Skälv sitter jag med en halvtsovande baby vid barmen. hon vaknar till och suger lite.. har hållt på så hela morgonen (hon lät mig sova nästan hela natten med bara en snabbis-matning)nSå nu är hon hungrig men har en liiiten magsäck.
Hon växer så det knakar. i tisdags var hon 55cm lång och vägde 4140g hon hade gått upp 510g på en vecka!
Lite sliten börjar jag bli nu... men det vänjer man sig nog vid efter ett år eller så... Lite känslig och lättirriterad, men vi har beväpnat oss med tååålamod, tror det är det bästa när man blir lite småbarnstokig.
Nästa vecka kommer svärmor och ska bo här i 5nätter... får lite ont i magen av tanken, men det ska nog gå hur bra som helst. Maken har beställt MBC på tv och skrivit en lååång lista på mat han saknar och gjort plats i frysen och köket. Gästrummet står färdigbäddat, men jag oroar mig mest för om jag kan slappna av när hon är här eller om jag kommer känna mig som en gäst i mitt eget hus. Och jag känner mig väldigt överbeskyddande för min dotter. Jag vill passa henne, ¨¨ar rädd för att hon ska ta henne från mig... Vet att det är obefogad rädsla, men den är där i alla fall... Det ska nog gå bra...
Läser med er och gläds och skjuter på indianer, men antingen ska jag byta blöja eller ge mjölk eller så har bommullen övertagit min hjärna varje gång jag ska komentera... sorry!