• Hvidbrud

I vått och torrt och väntan

Ang pappa ledighet, så tycker jag att det har varit jätte skönt att min man varit hemma de första 7 veckorna med oss. Det gör att jag känner mig lite starkare att bygga upp rutiner med lillan själv nu.
    Även om jag vet att maken skulle älskat att vara hemma med oss hela tiden, såg han ut som om han hadde lite mer energi när han kom hem från jobbet i går. han hade varit saknad på jobbet och jag tror att han hade saknat lite av rutinerna där också och att det inte är så personligt som det är här hemma. Här blir man ju överväldigad av allt nytt och alla nya utmaningar som den lilla ger en.
    Har diskat och satt igång en tvätt. Får promenent besök på fredagförmiddag av bellabus och hennes mamma!

• Hvidbrud

Lanovia: ååååh, jag känner igen det där kliandet i fingrarna att man bara vill sy och skapa! Gör det, man blir så imponerad av sig själv när hormonruser är slut och man är sig själv igen och tittar på allt man faktiskt själv har gjort!

• Hvidbrud

Det ska jag göra! ja, hon sa att datorn kom hem i helgen, ska bli kul att läsa hennes inlägg igen! Och kul att se fladderbuset utanför magen också!

• Hvidbrud

Vad ni läser krimi, som man säger på danskaÄlskar också att läsa, men det var ett tag sen nu. Det kommer i perioder, när jag kan läsa 3-4 böcker på nolltid, men sen har jag en längre paus när lusten byggs upp igen. Min favorit deckarförfattare var Minette Walters en gång i tiden. Har faktiskt inte läst nån svensk alls (förutom män som hatar..., såklart, men den var så äcklig att jag inte har fått lust att läsa de andra två ännu. På galma dar har mitt visuella sinne blivit starkare och känsligare, har inte lust att känna sånt äckel som man gör av den boken).

Min bästis kommer förbi i morgon på brunch! Så himla härligt! Oj vad vi ska snacka!

• Hvidbrud

Lanovia: Men så konstigt.. Mssade dig också igår Lanovia... Får kolla upp att jag skrivit in rätt nummer. Konstigt att vi inte kan nå varandra...

• Hvidbrud

Gullsnuttan pratade med sin pappa med videosamtal ida. Oj vad hon snackade! Det var med små tjut och alla vokaler!

• Hvidbrud

Det går fint. Har en insats i vagnen som jag har lagt henne i och så får hon flytta med runt i den när jag går och fixar och donar. Vi leker och har det mysigt.
    Han inte med promenad idag bara... men det tar jag igen i morgon med Ingis. Håll tummarna för fint väder!

• Hvidbrud

Ankan: Ja, jag drömde också om kattungar. Många ggr. De stack också ut genom huden och bet mig i tummen.
    Nu ligger hon här brevid och jamar passande. Och slocknade! *hjärtar*

Det är helt ortoligt det här. Så fort det går och så mycket som händer. Hon har verkligen börjat komunicera de här senaste dagarna, med ljud och leende och ögonen. Det är inte bara skriiik av oliga slag utan skriket börjar förändra sig till nya ljud. Så himla facinerande och otroligt gulligt!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan