• Leksi

I vått och torrt och väntan

Jag är också riktigt kluven till att vaccinera mig. Det står i den officiella informationen att just det här vaccinet INTE är testat på gravida. Det räcker för att få mig att bli tveksam. Sen är ju det här vaccinet inget jättenytt utan består av gamla vacciner som de utvecklat. Alla komponenter var för sig är testade på gravida men inte just den här kombinationen.

Jag ligger lågt ett tag till. Ska på 20-veckors träff på MVC (med andra blivande mammor) om två veckor (dagen före UL) så jag antar att det blir mycket prat om det då.

• Leksi

Åh, jag blir helt tårögd av att läsa dina inlägg Fru Bygg. Låter helt underbart och precis så som man vill ha den första tiden. *hjärtar också lillprinsessan*
    Mysigt att gå på första promenaden!

• Leksi

Och långa inlägg gillar vi i den här tråden!

• Leksi

Grattis Bruttan till lyckat NUPP-test!! Måste vara helt underbart att få se den lill* där inne och dessutom få så lovande resultat.

Hej alla andra!

• Leksi

Åh det låter ju som en helt perfekt start på helgen Lanovia!
    Simning och sedan hem till dukat bord och MAT!!

Jag vill gå heeeem!! *dör av tristess och orkar inte ta tag i något vettigt*

• Leksi

Pust! *torkar svetten ur pannan* Har inte haft möjlighet att logga in på tre dagar och nu har jag läst ikapp allt! Det märks på tempot att Hvidis och Ingis är tillbaka, nice!!

Grattis Bellabus på första namnsdagen!

Grattis Ninnis till lyckad spolning & hoppas du får en riktigt skön helg med familjen i Norge!

Stort lycka till Blommis med allt ni har framför er. Skönt att du fick ett sådant bra bemötade på IVF-kliniken i Uppsala. Jag har förresten en kompis som gjort IVF där. De hade också problem med att få till barn nr 2 men de lyckades med IVF och nu har de två ljuvliga döttrar (den äldsta är 8 och lillasyster blev precis 1 år).

Sonja, vad läskigt när dottern har så hög feber så länge! Hoppas hoppas hon och papsen kryar på sig snart & att ni andra slipper smittas. Själv tog jag vaccinsprutan i onsdags efter mycket vånda.

Daa, jag rekommenderar Murad. Inte helt lätt att få tag på (jag köper på Åhléns City i Stockholm) men de räcker i evigheter och hjälper superbra mot finnar. Jag använder den som heter AHA/BHA Exfoliating Cleanser.

• Leksi

EA&MJ skrev 2009-10-30 13:07:53 följande:

Hvidis-här får en framtida bebis snarare leta efter tutten
    Här också... Fast de har faktiskt blivit aningen större sen jag blev gravid *väx!väx!väx!*
  • Leksi

lanovia 08 skrev 2009-10-30 13:34:41 följande:

Och jag delar gärna med mig. *tittar lite förfärat ner i klyftan och är rädd att jag kommer behöva en stolek större till på bH om ett tag*
    I wish! Jag är jättelycklig för att jag fick köpa nya BH:ar i storlek B...
  • Leksi

Jenny förresten, gud vad jobbigt att du fick så där ont i armen efter vaccineringen! Och att det inte verkar bli bättre heller..! Men bra att du kom iväg på en trevlig fika under ditt höstlov i alla fall. Jag vaccinerade mig i onsdags och det känns ungefär som ett getingstick så här efter två dygn. Hårt men inte direkt svullet, rött och jätteömt. Vaknar på natten om jag lägger mig på den armen. Hoppas det går över snart, det verkar i alla fall inte bli sämre.

Doppresent - kan du inte göra de där små sockarna (visst var det det?) som du sålde på marknaden? Annars brukar jag ge bort BRIO-leksaker, något rejält i trä så där, klassiska leksaker. Eller en matchtröja i barn-storlek om föräldrarna hejar på något speciellt lag kan vara lite kul.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan