Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt och väntan

Godmorgon allihop! Ute regnar det och är trist men vad gör väl det??? Det är ju FREDAG idag!!! snart börjar helgen och det innebär hummerfest!!!

EA, förstår att hoppet börjar sina, jag vet så väl hur det är. Men rätt som det är kan det vända och pluset titta fram! *håller tummarna*
    Hur är det har ni hört av er till någon för att få hjälp? Vill minnas att du skrivit något om IVF?

*nynnar med Daa och hoppas det tagit sig för Blommis* *nynnar för Daa också så ÄL ger resultat denna månad*

• lanovia 08

Ni är så underbara allihopa, erat stöd är oväderligt för mig!!!
    Igår läste vi lite i profylaxboken och kompendium vi fick med oss från auroran. Är så skönt nu när vi har börjat med det här för nu tvingas även maken börja läsa och fundera. Hjälper ju lite att han vet vad jag pratar om när jag kommer med mina funderingar och orosmoment. men jag klarar bara små duster varje dag ananrs får jag panik.

som sagt mannen har lite att lära också, han har just insett att alla kvinnor inte föder liggandes på rygg.

Daa skrev 2009-11-05 20:55:55 följande:
    Underbart att höra att du börjar ana det! Vi har inte tvivlat en sekund Men allvarligt talat, lanovia, jätteskönt att höra det från dig. *kramar*lanovia 08 skrev 2009-11-05 15:34:52 följande:
  • lanovia 08

EA, vad segt det är denna väntan på att det skall ta sig. Den höll på att driva mig till vansinne mellan varven.
    Skönt att de inte hittat något fel ändå. Då har ni ju chanserna på eran sida ialla fall. Rätt som det är tar det sig. Och snart är det januari och ni kan få ytterligare hjälp.

Japp årlig hummerfest i stugan med familjen. *mums*
    Och imorgon tänkte jag o maken få till en mysdag med brorsbarnen, om vi kan lyckas kidnappa dem från resten av familjen.

• lanovia 08

Daa, Låter som ni har rätt roligt på erat jobb!
    *kramar om i illamånedet och surheten*

Verkar som vi alla lider av trötthet just nu. Själva somnade vi som vanligt i soffan igår. Maken har nog blivit skengravid för han stensover vid sidan om mig.
    Igår blev jag klar med min andra socka till spillevinken, men det blev några tupplurer på vägen. fortsätter att fascineras över hur man kan somna mitt i en rörelse.

Ninnis, härligt att ha favvokillarna hemma igen och få en mysig morgonpromenad med hunden. Hur länge är de hemma nu?
    Hmmm... vin på en torsdag och du försöker påstå att ni inte klarar av att sätta guldkant på vardagen just nu?

Leksi, hur mår du annars nu? Allt bra? Hur långt är du?

Ingis vad jobbigt att hon inte vill ta bröstet. Tyvärr har jag inte mkt råd och erfarenhet att komma med.

• lanovia 08

Leksi, där fick jag ju svar på frågorna. ialla fall en del.

• lanovia 08

Kan inte låta bli att le lite åt detta. till slut testar man allt.

Hoppas så att det bara skall ta sig för er snart! Ni vore ju långt ifrån de första som det bara tar frusterande lång tid för. och om inte annat så närmar sig ju hjälpen, även om jag förstår att det också skrämmer. Helst vill man ju klara det här helt själv, stolt som man är.

EA&MJ skrev 2009-11-06 09:34:47 följande:
    Nej skämt åsido så har vi nog testat det mesta, sex varje dag, varannan dag, framifrån, bakifrån, pergo, rosenrot, akupunktur, käcka råd om att slappna av etc.
  • lanovia 08

Frågan om det är två hade kanske inget med din storlek att göra? Utan den verkar liksom höra till, lite för att "skrämmas" "tänk om det är två". jag fick den nästan av alla (kändes det som).
    Men visst det är bara att väja sig, får ständigt kommentarer om att jag är liten eller stor. "Oj så långt gången och så liten" "oj så stor och så lång tid kvar..."Alla har åsikter.

Leksi skrev 2009-11-06 16:38:39 följande:
    Fick förresten den klassiska frågan "Är du säker på att det inte är två?" idag för första gången. Blev faktiskt lite ställd, tycker inte min mage är speciellt stor (det är bara ett par veckor sedan jag inte kunde dölja det på jobbet längre och folk som jag bara är ytligt bekant med vågar fortfarande inte fråga om jag är gravid), men det är nog bara att vänja sig vid att folk fr.o.m. nu kommer att ha åsikter om hur man ser ut.
  • lanovia 08

Nu har jag försökt läsa ikapp vad alla skrivit, har haft en hektisk em på jobbet. har jobbat över typ 1h men nu måste jag sluta så vi kommer iväg upp till stugan någon gång.
    alltså hinner jag inte kommentera något mer.
    Utan önskar er alla en trevlig helg!
    *kram*

Svar på tråden I vått och torrt och väntan