Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt och väntan

Sonja underbart att höra att ni alla är friska igen!

Nedräkning ja.... jo lite grann har den ju börjat. men det är ju svårt också, dels har ju inte hjärnan fattat ännu men sedan så vad skall jag räkna ner till. Skall jag räkna till BF eller till 2v innan eller 2v efter? Ja man vet ju liksom inte riktigt var slutet befinner sig.

• lanovia 08

Så lite så!

Ninnnis skrev 2009-11-12 09:53:05 följande:
    Självklart! Tack för hjälpen, makker lanovia 08 skrev 2009-11-12 09:20:48 följande:
  • lanovia 08

*smälter som stearin* Gud så söt gudson du har Ninnis. Förstår att städningen blev nedprioriterad.

Ankan, ´magen skall nog hinna växa till sig. *kliar mig lite fundersamt i huvudet* vilken vecka är du i nu, du har nyss gjort UL så jag gissar på v19?
    Vill också minnas att du inte kunde på söndag??

vilka blir vi? Är EA fortfarande på?

• lanovia 08

Jag läste också mataffären, väldigt vad vi var läskunniga här idag då.

• lanovia 08

Ja den söta Ankungen!

Ninnnis skrev 2009-11-12 11:59:56 följande:
    Jamen det är ju det vi har sagt hela tiden! Ankungen!
  • lanovia 08

*torkar en liten rörd tår ur ögat*

*och nickar väldigt instämmande till det där med urinblåsan som stuttsmatta*

Hvidbrud skrev 2009-11-12 11:40:40 följande:
    Fru Bygg: Visst är det helt otroligt att man är mamma! I början kunde man liksom glämma det i några ögonblick. Nu efter 3 mån, har det börjat sjunka in mer och mer. Den lilla människan, med sin helt egna personlighet är min dotter. Jag är hennes mamma och hon har legat i min mage. Det var hon som sparkade och hoppade stuttsmatta på min urinblåsa...
  • lanovia 08

Ja vem kan det vara??? *härtar lilla E*

Hvidbrud skrev 2009-11-12 12:07:10 följande:
    Åh, jag hör ljud från sovrummet. (nån ligger och grymtar, vem kan det vara?)
  • lanovia 08

härtar??? eller kanske hjärtar?

• lanovia 08

Appropå barn som sover, hur ofta kollar ni till era bebisar? och då allra helst om den ligger ute o sover (om de gjort det ännu)
    Läste en diskussion på FL som handlade om det lilla spädbarnet som kvävts till döds av familjens katt. Diskussionen gick ut på att det var väldigt konstigt av mamman att inte kolla till barnet oftare än 1 gång i timmen.
    och det kanske är konstigt jag har inte ett barn själv ännu så jag kan inte uttala mig egentligen. Men min spontana tanke var att om barnet sover tryggt i sin vagn och man inte hör något från babylarmet då kanske man passar på att pyssla med något man behöver göra och inte springer och tittar till det hela tiden? eller??

Svar på tråden I vått och torrt och väntan