Inlägg från: Jenny står brud 090801 |Visa alla inlägg
  • Jenny står brud 090801

I vått och torrt och väntan

Tack för tipset. Det tänker jag göra om det inte blivit bättre om några månader. Men än så länge tänker jag försöka att inte oroa mig för det och bara ta det som det kommer. Känns liksom lite tidigt att dra igång med det redan... för visst kan det väl ta några månader efter man slutat med pillerna innan det blir regelbundet. Ger helt enkelt kroppen några månader att reda ut det själv innan jag tar hjälp.
    Nu skall jag åka till simmhallen med en klass, hörs senare

ingenjörsbruden skrev 2009-08-28 08:25:33 följande:
    Jenny: Jag tycker du ska ringa till en privat gynmottagning o boka en tid.....min mens blev liksom din mer o mer sen....sen blev jag knäpp...ville veta när den skulle komma så man kunde planera osv....fick hjälp rätt så omgående o blodprover togs osv....det visade sig att jag hade lite knasiga hormonhalter i kroppen....pärlband av äggcystor(äggblåsor utan ägg) på äggstockarna.....så jag fick diagnosen PCO-S....men bara det att VETA vad som är knasigt är rätt skönt....o har man en diagnos så får man hjälp direkt om man vill skaffa barn.
  • Jenny står brud 090801

Tårarna rinner på mina kinder också, åhh vad tråkigt
    lanovia 08 skrev 2009-08-28 23:51:15 följande:

Den gamla trötta hunden, finns nu inte mera. Vi satte oss i TV-soffan strax innan nio för att mysa och ta det lugnt. Helt plötsligt började hunden rycka konstigt med huvudet vilket slutade i ett rejält epilepsianfall, vi åkte iväg till Blåstjärnan. Efter ytterligare ett anfall och snabb undersökning av honom blev slutsattsen att antingen måste de göra en stor ordentlig undersökning (Dv.s röntgen massa prover etc etc) eller så var det dags att låta honom sova för gott.Då han var 11 år och varit trött de sista så visste jag redan vad mina föräldrar skulle säga men ringde ändå och pratade med dem.Nu sover han som sagt gott. *gråter i mängder*
  • Jenny står brud 090801

Var tvungen att springa iväg och gosa med min vovve en stund efter att jag läst inläggen här.

Känner mig lite deppig idag, gjorde gravtest i morse och det var ju som väntat negativt. Men inga indianer här ännu, men har nog lite känningar så de kanske kommer snart. Nu önskar jag nästan det så man kan börja om med ältest igen...

Ingis: Mysigt med att fixa det sista inför bebisens ankomst, bädda sängen låter riktigt härligt kul att få lite hjälp oxå

bruttan: Hoppas du har en härlig helg i husvagnen, och att ni hittar mycket svamp. Och såklart att det bor en liten filur inne i din mage...

• Jenny står brud 090801

Grattis Ninnis på bröllopsdagen!

Villemoa: *ger dig en stor kram* Vi har också lite sådana personer i vår släkt, riktigt trist.

Hvidis: Förstår att det måste vara svårt att välja namn, finns ju så många fina att välja på. Ta ni tid på er, som du själv skriver har ni ju ett tag till på er innan det behöver vara bestämt. Men lova oss att vi får veta när ni bestämt!

Idag har vi varit på kalas, firat min svåger som fyller 23 år idag! Var mysigt med söndagsmiddag.

• Jenny står brud 090801

För oss har det gått en månad sen vårt bröllop på tisdag! Det borde man väl fira lite iaf...
    lanovia 08 skrev 2009-08-30 20:21:33 följande:

Snart ett år, hjälp vad tiden går.
  • Jenny står brud 090801

Vi har alltid vår hund i bur i bagaget, och det har funkat jättebra. Hon blir hur lugn som helst och lägger sig och sover. Innan har hon inte kunnat vara själv någon annanstans än just i buren i bilen. Vi övade med korta stunder först, så att hon vande sig...

Ninnnis skrev 2009-08-31 16:54:40 följande:
    Lanovia, vi har haft honom både i bak- och framsätet, med sele som man fäster i säkerhetsbältet. Googlade lite och läste några som menade att hundarna blir mindre åksjuka om de är i en bur, det kanske är värt att prova?
  • Jenny står brud 090801

Härligt att få sig ett gott skratt såhär på en måndagskväll!! Ibland får man skratta åt sin make...

Daa skrev 2009-08-31 19:31:49 följande:
    Har just kommit tillbaka efter att ha undsatt maken. På provtur i sin projektbil fick han soppatorsk, ca en kilometer hemifrån. Som den goda hustru jag är (skrattade åt maken? Okej, kanske inte så god hustru ändå ) åkte jag ju genast dit med reservdunken. Då insåg han att han behövde lite verktyg så jag fick skjutsa hem honom. Plötsligt drog karln ner byxorna och satte sig bredvid mig. Ett ögonblick hann total förvirring fara genom mitt huvud, men sedan kom jag ihåg Fjällbruttans dyblöta svampplockning med döttrarna och deras strategi att skydda bilklädseln från väta. Det var väldigt svårt att inte skratta hela vägen hem. Men det slutade lyckligt iaf.
  • Jenny står brud 090801

Åhh vad skönt. Jag som slutar tidigt idag också. Då skall jag passa på och sitta ute i fina vädret.

passionsblomman skrev 2009-09-01 09:26:43 följande:
    Här ska det bli jättevarmt i eftermiddag! Och därnere i söder är det en stor fet sol över hela Skåne och Småland ser jag på kartan nu!Skönt, då är det helt ok att stå och kolla fotbollsträning...
    Grattis till ökningen igår Blommis, håller tummarna att det går upp ännu mer under dagen.
  • Jenny står brud 090801

Nu sitter jag här och äter lunch... känns konstigt att äta lunch redan nu. Men jag har lektion mellan 10.30-13.30 så då är det mat nu som gäller.
    Vad händer hos er andra tjejer idag då?

• Jenny står brud 090801

Svårt att koncentrera sig på något annat väl?

passionsblomman skrev 2009-09-01 09:48:45 följande:
    Ja håll allt du kan! Vi sitter här på helspänn och väntar på pling i telefonen...
Svar på tråden I vått och torrt och väntan