hur mycket kostade hela ert bröllop
vill veta ungefär vad det kostar,
vill veta ungefär vad det kostar,
Vi har 77 gäster och vårat går på ca 45000 inkl. allt förutom bröllopsresan. Från början satte vi budget på 30.000 och fick sen ett tillskott och satte då budget till 40.000 men jag vet att det kommer att gå över litegrann för tillslut när man står där och ska välja det sista så kommer man ju såklart att välja det man vill ha och då går det åt lite extra, därav 45.000.
Det kostar alltid lite mer än man tänkt, och ju mer man betalar ju mindre behöver man kanske bestämma själv- tex att man kan få hjälp med menyförslag osv. Vi har komponerat menyn själva, allt från tilltugg till vickning. Bestämt varenda liten dekoration, letat kläder osv. Tror att båda sätten är bra på sitt sätt.
Lycka till med planeringen av bröllopet =)
Vi hade ca 105 gäster och vårat gick på ca 165.000 kr exklusive resa.
hejsan
läste at du ska gifta dig i chile
bröllop där stora och de är inte så dyra
och ringarna kan du köpa där det är billigare jag kommer från chile jag vet inte om du själv gör det men guld är billigare där än hemma o du kan design din egen ring o så får du den så som du vill
har hört andra som har gift sig där o det var värd pengarna det fördublas
jag gifte mig i växsjö o vi var 35 bet 75 allt som allt
vi räknar på attd et kommer kosta strax under 100000 kr för 60 gäster. ringar o resa ej inkluderat.
vi tror att allt landar på 65000:- till 70000:- Då är det allt mat, ringar, kläder,resa. På bröllopet är det ca.50 personer.
fyrabarnsmamma skrev 2009-08-17 22:19:50 följande:
Hur gör ni då?
tror det blir ungefär 60 000kr med 40st gäster. då har vi fullservice, live-band och annat med.
Vårt gick på ca 70.000 inkl resa. Men då reste vi bara, inom sverige med bil.
Vårat gick på ca 25.000kr. Då var vi 34 pers på bröllopet. Det som inte är inkluderat är resan.