hur mycket kostade hela ert bröllop
vill veta ungefär vad det kostar,
vill veta ungefär vad det kostar,
Oj..det har rusat iväg mer än vi trodde. Närmre 180 000:- och vi har 130 gäster. Med bröllopsresa skulle jag gissa att vi landar på 260 000:- kanske. På lördag är det dags.
Vill verkligen att alla missförstår mig rätt nu, men är det ingen som får lite ångest över alla dessa pengar som bara försvinner under en enda dag.
Jag förstår verkligen också att detta är en gång i livet och man vill ha denna upplevelse.
Men tex. så var jag och min sambo och reste i nästan ett halvår och gorde av med lika mycket pengar som många här gifter sig för.
Vi har tänkt runt 20.000 kr exkl ring, klänning och resa.
Vi kommer nog komma upp i ca 75000 kr för ca 90 personer. Vi kommer ha ett relativt enkelt bröllop med buffé som vi lagar själva osv, men det springer iväg med så många gäster. Summan inkluderar allt, ringar, resa, kläder, mat och alkohol. Tror att
vi kommer undan ganska bra ändå, vi har bara sparat för bröllopet i ett år drygt.
Jag förstår hur du menar Nove, jag blir själv mörkrädd över hur mycket pengar som går. Vi som vill köpa hus snart och som älskar att resa, de pengarna hade räckt långt, men vi får hoppas att dagen blir fantastisk och värt varenda öre!
Jag förstår oxå vad ni menar men ser det nog inte som att alla pengar läggs på en dag. Jag ser det som att alla pengar läggs på första dagen av resten av våra liv. Läggs på vår kärlek. Sen sparar vi oxå till hus och försöker hålla ner vår budget så mycket vi bara kan, men under 60.000 kommer vi aldrig klara att hålla det.
Alla tänker vi olika och prioriterar olika Och tur då att BT finns så alla kan ventilera sina tankar och få tips i olika riktningar.
Visst är det skrämmande att ett bröllop kan kosta verkligen hur mycket som helst, men har man redan hus eller annat man behöver och önskar redan, varför inte? Eller varför inte lägga pengar på ett bröllop om det är det man vill och ta det andra efter hand?
Allt beror ju på vad man som par önskar och hur man vill ha det. För vissa kanske detta är enda stora festen i livet och de tycker att det är kul att ta ut svängarna. Andra kanske verkligen drömmer om det STORA bröllopet med allt som hör till, Hollywood influerade eller ej - varför skulle det vara fel? Andra kanske kommer från andra kulturer eller kretsar där det är vanligt med bröllop på ett "visst sätt" (kom inte på ett bättre sätt att uttrycka mig, sorry). Andra kanske helt enkelt har råd att planera ett bröllop i den klass, stil de vill utan större budgetbekymmer. Det finns alla varianter....
Värt att betänka tycker jag är att många kanske istället tycker tvärtom, att det är märkligt att man kan få ihop ett bröllop för så liten budget som många här har. Det blir kanske inte dessa personers idé och tanke av hur ett bröllop är....
Och, nej jag missförstår inte din fråga Försöker bara ge en nyanserad tanke om varför en del väljer att spendera mera eftersom det finns så många budgettrådar just nu på BT där man förfasas över summor som kanske egentligen inte är så stora för ett bröllop. Men som sagt, allt är relativt och beroende av livssituation och önskemål!!!
Vi tänkte en budget runt 25.000 för 32 gäster exkl resan. Gästlistan har dock ökat till 54 pers och budgeten slutar nog på ca 40.000 istället. Jag kan hålla nere priserna tack vare en hel del massa bra fynd på ändå väldigt fina saker som kandelabrar mm. Jag säger bara, passa på på reor! Trots det lilla priset kommer jag att få ett vackert magnefikt drömbröllop precis som jag vill.
Vi kommer hamna på runt 40-45000 då är inkl allt utom resan. Kommer ha ca 35 gäster
Vi kommer väl bli ca 50 pers totalt och jag räknar med att det blir ca 20.000:- exkl resa, den tar vi en annan gång. Dessutom kommer detta bli en dubbelfest, bröllopsfest/30-årsfest då både killen och jag fyller 30 nästa år och då på vintern, så då tar vi det vid bröllopet då det förhoppningsvis är lite varmare.
Ja, visst är det underbart att vi alla är så olika! =)
Så länge alla är nöjda med sina egna bröllop så var det ju värt varenda krona...
Lycka till allesammans!
Vi hade en budget på 32000 å nu när allt är betalat å klart hamnade vi på mellan 35-40000. Då blev vi 54p å vi bjöd på buffé, alkohol, kaffe kaka å tårta, korv me bröd till natta mat.
Vi hade vårt absoluta drömbröllop - ett litet intimt bröllop för våra närmsta. Mitt ute på en pir vid ett gammalt kalkbränneri från 1600-talet. Det var ingen stor fest, för sådant avskyr vi. Det var inte människor vi tycker om men umgås med "bara ibland". Det var verkligen våra absolut närmsta familjemedlemmar och vänner - någon annan hade vi inte velat ha där.
Det kostade ändå 30 000:- vilket inte är mycket, men mycket med tanke på att vi inte hade någon dyr fest. Vi bjöd på tårta och champagne och dukade med linnedukar, äkta silver och porslin. Allt funkar men det måste inte kosta skjortan.
Framförallt tror jag att alla är olika. För oss var det vårt drömbröllop, vi var ungefär 20 personer... Det kändes inte billigt på något sätt, vi hade investerat rätt bra i ringar, kläder, smycken, frisör, sminkös, fotograf osv. Jag tror att alla väljer, eller försöker att välja, det bröllop som passar dem bäst - oavsett vad det kostar.
Det beror på hur mkt pengar man har. Har man tillräckligt med pengar att lägga både på hus och bil och ect..så gör det inte mkt om man lägger 200.000 på ett bröllop.
Vi la ungefär så mkt, och ångrar ingenting:P
78 000kr för 65 gäster + oss själva
Inklu allt!
Klassiskt bröllop:
3 rättersmiddag med serveringspersonal städning och bra lokal utanför linköping.
Vi bjuder inte på alkohol av 2 orsaker många barn och att jag inte kan dricka alls, utan att få åka akut till sjukhuset och det vill jag inte en gång till