Precis, jag förutsätter att detta är människor man tycker om och bryr sig om!
Det är ju helt omöjligt att veta vad som försigår i deras liv. Ett bröllop är kul, men inte livsviktigt för övriga världen.
I mitt fall visade det sig t ex att en av de som inte svarat höll på att separera från sin sambo. Om jag hade haft attityden med att hon får skylla sig själv så hade jag bara ökat på hennes börda genom att frysa ut henne. Hon blev jätteglad att jag ringde, bad om ursäkt att hon glömt att svara och ville jättegärna komma. Det är klart att jag ringer och frågar varför de inte svarat. Utan kommunikation i världen så blir det bara fler och fler konflikter i onödan.
Handen på hjärtat tjejer, den här attityden med, de får skylla sig själva, jag tänker minsann inte ringa osv. Är inte det att lägga väldigt mycket betydelse på sig själv och hur man själv ser världen?
anne på grönkulla skrev 2009-08-22 23:49:15 följande:
Om man inte vill ta en ev diskussion om svar och så på sin bröllopsdag utan vill veta i förväg skulle jag ringa. Inte för att man ska behöva eg men för att jag skulle föredra det framför alternativet - och det handlar ju trots allt om människor man bjudit, inte obekanta som man inte bryr sig om.