• Hante

Juli 2010 del 3

Då vår gamla tråd är stängd fortsätter vi här, än är det ju långt kvar tills juli.
    Gamla tråden se nedan:

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3436683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 15:11
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010 del 3
  • NightElf

hahahaha
    ja det hade vart kul!

Mrs Opp skrev 2009-09-23 16:14:07 följande:

Hihi! Jag började läsa ditt första inlägg och kände inte igen vad jag själv skrivit. Hann tänka "wow, vad kul, en tjej som bor i Göteborg och kommer från Dalarna och har kommit lika långt som vi i planeringen" innan poletten trillade ner. Lite trög idag...Vi kanske får ordna en Göteborgsfika lite längre fram, för det lär ju vara fler här i tråden som bor i Götet.
  • KatjaB

jaja, då fatta jag fel tänkte att du bara tänkt att använda floratejp. Det blir säkert jättebra

JollyO skrev 2009-09-24 11:24:12 följande:
    Självklart ska jag även använda snöre, tejpen är ju väldigt spänstig vad jag förstått!
  • NightElf

Var på bröllop i somras då bruden hade en egenbunden bukett av ängsblommor. Hela blomstertemat bestod av det (vi plockade dagen innan) och det var väldigt fint och romantiskt! Så var det roligt att umgås dagen innan och lugna brudens nerver och komma bort från hennes stressade släkt lite.. haha

CeKe skrev 2009-09-23 21:56:18 följande:
    Även jag funderar på att göra min egen bukett av rosor, alternativt av ängsblommor faktiskt =) och det borde väl gå, hoppas jag! Men som sagt, det blir nog till att öva med billigare rosor dessförinnan!
  • CeKe

Haha, jaaa, jag kan se det framför mig att alla springer runt som yra hönor och tuppar och jaaa, jag brukar väl inte bli på världens bästa humör av stressigt folk runtomkring mig =) Så det kanske vore nåt det där med att gå ut o plocka blommor!

• inlio

Vi ska ha blåklint på vårt bröllop, både som brudbukett och som dekoration och blommor på borden i festsalen.

Kan dock inte bestämma oss för om vi ska köpa dem eller plocka själva!!! Det kommer ju att behövas ett par hundra stycken allt som allt.. och då ska de först plockas och sen sättas ihop i buketter. Plus att fixa iordning brudbuketten och corsagen..

Tur att det är lååång tid kvar så man hinner fundera mera och bestämma sej fram och tillbaka flera gånger! :)

• KatjaB

ja, det går ju åt en del blåklint, men ni kanske har nåt ställe där ni vet att det finns mycket.

Åh, vad klantig jag är.. skulle betälla pay-per-wiev och kolla på en film här.. klantiga jag såg inte att filmen börjar förrän 21.30 och tänkte att det måste blivit fel, så nu har jag beställt filmen några gånger till eftersom det aldrig funkade.. hehe.. hoppas filmen är bra nu, blir en rätt dyr film

• Mrs Opp

Måste dela med mig av mitt senaste internetfynd. Har ni hört talas om MOO cards? Det hade inte jag innan jag hittade till deras websida alldeles nyss. De säljer jättesöta kort och klisteretiketter och utöver deras egna bilder kan man lägga upp sina egna. (i obegränsad mängd)

Jag kommer att göra stickers, 90 i ett häfte med upp till 90 olika bilder, att klistra på diverse bröllopsprylar, typ kuvert, godispåsar mm.

Kolla in: uk.moo.com/en/products/

Ursäkta att jag låter som en reklamfilm, jag är bara så löjligt glad! ytlig? jag? nej vadå?

• KatjaB

vilken kul idé! ska ni ha kort på er då eller vad har ni tänkt?

• rosesarered

Ser att ni pratat blommor här. Om ni inte redan varit inne på gamman.se så rekommenderar jag ett besök där. Det finns blomskolan där det finns tips på hur man binder sin bukett och gör blomdekorationer.

• Mrs Opp
    KatjaB skrev 2009-09-25 07:31:23 följande:
    vilken kul idé! ska ni ha kort på er då eller vad har ni tänkt?
    Ja, någonting sådant. Jag har en stiliserad bild på oss jag har gjort i Photoshop som skulla passa, sedan vill jag nog ha några andra också med datum, bild på kyrkan, bild på cupcake mm. Har inte riktigt tänkt ut allt än...
Svar på tråden Juli 2010 del 3