• Hante

Juli 2010 del 3

Då vår gamla tråd är stängd fortsätter vi här, än är det ju långt kvar tills juli.
    Gamla tråden se nedan:

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3436683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 15:11
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010 del 3
  • vimset

Har valt ringar (Ska även byta ut förlovningsringen), men vi har inte köpt dem än.
    Skulle gärna köpa dem redan nu! Känner dock mig själv och vet att jag skulle ha svårt att ha dem liggandes hemma utan att prova hela tiden!
    dessutom ska ju guldet från de nuvarande förlovningsringarna användas och jag vill inte gå utan ring i 10 månader!

• Korallbruden

Skulle vara kul att få se bilder på hur de ser ut

Jag är ute och letar efter en ganska så stor alliansring men har svårigheter att hitta rätt höjd på ringen för att matcha förlovningsringen.

• KatjaB

jag har en ring liknande min i mitt galleri, fast den kommer ha färre och större stenar, så kanten blir ju inte lika bred, och så blir inte infattningen som en kanal som det är på den där.
    Förlovningsringen är den som finns på bild. älskar den

Har suttit o kollat lite på näbbkläningar nu, men vet inte.. tänkte först sy själv men vet inte om det knappt är värt det om man köper från Kina.
    Fast många är ju nästan som små brudklännigar o det har jag lite svårt för.
    Lägger upp några bilder i galleriet så kom med kommentarer nu!
    Den där marrängen tänkte jag kunde vara kul dock utan rosetter om man har en kofta/kavaj till sådär och kanske ett par svarta converse-skor.

• rosesarered

KatjaB,

jag gillade tylldrömmen och den gröna klänningen bäst.
    Hur mycket kostar det med näbbklänning från Kina? frågan är vilket är mera lönsamt.
    Du sparar säkert en del tid om du bestället och vad jag har förstått så är det inte så rysligt dyrt heller att beställa.

• NightElf

Jag har fått en ring efter min mormor som jag ska använda som vigselring. Det är en alliansring i vitt guld med diamanter och safirer. Den är ganska hög så den blir inte i jämnhöjd med min förlovningsring men de passar ändå väldigt bra ihop. Det finns en bild på den i mitt galleri.

• NightElf

Vi har fått jättefina stora snäckor och sjöstjärnor i silvrig metall från Riverdale av min mamma. Vi ska ha dem på honnörsbordet och sedan vanliga snäckor på övriga bord. Även en oljelampa i samma serie som (med lite fantasi och i det här sammanhanget) ser ut som ett sjöborreskal. Ska se om jag kan hitta någon bra bild på dem. Kanske kan vara nåt för er andra med samma tema att fundera på!

• KatjaB

tror att de ligger på 70 dollar, om de inte höjt priset.. så det är väl 350-400 kr? Om jag inte är helt ute och cyklar..
    Jo, tiden sparar jag ju på att inte göra det själv, tänkte att det kunde vara ett roligt "pyssel". Fast jag kommer väl stressa mot slutet och sitta och svära vid symaskinen sen.

Ju mer jag tittar på dem så gillar jag den gröna mest tror jag. Tycker den är rätt charmig. Fast det kan nog bli en annan färg, vårt färgtema går ju inte i grönt.. beror ju lite på vad tärnan vill ha för färg på sin klänning. Tänkte låta henne bestämma själv över sina kläder o så matchar jag i färg till barnen.

• Mia 77
    hojsa skrev 2009-10-02 15:12:37 följande:
    tack tack :) jag är relativt nyinflyttad men min m2b har alltid bott här..så har inte så stor koll på frisörer, smink osv.. till bra priser du kanske har något tips...Mia 77 skrev 2009-10-02 13:42:50 följande:
    Kommer gå till min frisör och göra håret, dock gör de ej sådant i normala fall utan bara till stamkunder . Kommer få betala 650 kr/h, helt överkommligt.
    Sminket kommer jag göra på bodyshop, kostar 500 kr inkl provmakeup.
  • LyckligTjej

Har idag hämtat hem matrialet till våra save the date kort  
    så imorgon blir det lite pyssel,
    känns spännande och se om det blir så bra som bilden jag har i huvudet

• JollyO
    KatjaB skrev 2009-10-03 10:18:10 följande:
    Förlovningsringen är den som finns på bild. älskar den Har suttit o kollat lite på näbbkläningar nu, men vet inte.. tänkte först sy själv men vet inte om det knappt är värt det om man köper från Kina.
    Det finns fina klänningar på ebay för ungefär 300 kr inklusive frakt!
Svar på tråden Juli 2010 del 3