• Hante

Juli 2010 del 3

Då vår gamla tråd är stängd fortsätter vi här, än är det ju långt kvar tills juli.
    Gamla tråden se nedan:

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3436683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 15:11
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010 del 3
  • KatjaB
    JollyO skrev 2009-10-04 00:10:17 följande:
    Det finns fina klänningar på ebay för ungefär 300 kr inklusive frakt!
    ok, ja jag ska först bestämm vad jag vill ha för klänningar, sen kolla vad det kostar hos milly o om jag hittar liknande på e-bay. Får kolla vad som blir billigast
  • KatjaB

Tycker det ser ut som taft på den gröna klänningen, och jag lutar mer o mer åt att ha taft istället för satin på klänningen, så det kanske är bra.. tycker det blir så fin lyster

• källerudd

Vi kommer vänta med att köpa ringa rill våren...som några har skrivit jag hade inte kunnat låta ringen bara ligga och vänta, jag hade velat prova hela tiden..

Är inte så aktiv med planerande eller saker över huvudtaget just nu, men det kommer föhoppningsvis igång snart igen...Är ju ingen panik heller inte än iaf...

ska ringa frisör i veckan iaf, för nu är det oktober =)

• rosesarered

Jag börjar ångra mitt val av tärna/toastmaster
    Känns så himla tråkigt, vet inte riktigt hur jag/vi ska göra. Det är lite känsligt för att personen det gäller är min blivandes syster.

• KatjaB
    rosesarered skrev 2009-10-04 18:40:05 följande:
    Jag börjar ångra mitt val av tärna/toastmaster Känns så himla tråkigt, vet inte riktigt hur jag/vi ska göra. Det är lite känsligt för att personen det gäller är min blivandes syster.
    aj då.. är det samma person som är både toastmaster och tärna?
    kanske kan du då säga att det blir för mycket för henne att vara både och, att hon inte hinner njuta nåt under festen alls knappt. Och bara ha henne som tärna?
  • rosesarered

Jo det är samma person som ska vara bägge eller som vi hade hoppats på. Tyvärr så har det för det första varit väldigt trögt med att få ett svar om hon ville överhuvudtaget och jag märker att hon inte alls är intresserad av att prata om något gällande bröllopet. Eftersom jag vet att andra kanske inte tycker att det är lika kul med bröllopet så har verkligen låtit bli att prata om bröllopet och i princip bara nämnt småsaker.
    Men nu känner jag bara att det inte känns kul alls då jag känner nästan en motvilja hos henne att prata om hennes klänning till exempel. Jag har sagt att vi betalar en klänning till henne men att vi kanske kan bestämma en helg då vi går och köper klänningen. Men inte ens det verkar hon ha någon lust med.
    Jag har en annan äldre vän som jag egentligen känner att är bättre lämpad att vara tärna och eventuellt toastmaster.
    Vi ska ha ett toastmasterpar så vi har redan en som ska vara toastmaster men han vill gärna ha någon att dela ansvaret med därav rollen som både toastmaster och tärna. Vi har inte så många folk att välja emellan tyvärr

• CeKe

Du kanske kan låta svägerskan va toastmaster tillsammans med den andre, och så komnpisen vara tärna?

• rosesarered

Jag har tänkt på det men just nu känns det inte bra att ha svägerskan som toastmaster eller tärna överhuvudtaget. Magkänslan säger bara att det inte kommer att bli bra.
    Svårt att förklara men det har känts som att det nästan är jobbigt att prata om bröllopet med henne för att jag får "negativa vibbar".
    Till saken hör att hon separerat för några månader sen från sin sambo som hon hade varit tillsammans med ungefär lika länge som jag och min sambo.
    Eftersom vi är vänner så kändes det självklart att hon skulle vara delaktig i bröllopet men ju närmare bröllopet vi kommer så känns det inte alls lika självklart.
    Känns så tråkigt eftersom hon tillhör familjen.

• KatjaB

kanske därför hon är så anti bröllop nu då, eftersom hon nyligen separerat.
    Dessvärre kan man ju inte gärna återta en sån förfrågan, om det inte är så att ni pratar om det o du frågar om hon faktiskt vill vara det här, att det känns lite som att hon egentligen inte känner sig så sugen.
    Men om hon nu vill vara tärna kan du ju säga att det blir nog mycket för henne att vara både tärna och toastmaster, och då bara ha henne som tärna (om hon inte vill så håller hon säker med), och så kan du ha två tärnor, henne och kompisen och då kanske din kompis vill vara toastmaster också

rosesarered skrev 2009-10-04 19:10:29 följande:
    Jag har tänkt på det men just nu känns det inte bra att ha svägerskan som toastmaster eller tärna överhuvudtaget. Magkänslan säger bara att det inte kommer att bli bra.Svårt att förklara men det har känts som att det nästan är jobbigt att prata om bröllopet med henne för att jag får "negativa vibbar".Till saken hör att hon separerat för några månader sen från sin sambo som hon hade varit tillsammans med ungefär lika länge som jag och min sambo.Eftersom vi är vänner så kändes det självklart att hon skulle vara delaktig i bröllopet men ju närmare bröllopet vi kommer så känns det inte alls lika självklart.Känns så tråkigt eftersom hon tillhör familjen.
  • rosesarered

Jag ska prata med henne och lägga fram det som du säger, fråga om hon verkligen vill själv eller om det mest bara känns jobbigt.
    Det kanske funkar att ha den andra kompisen som tärna/toastmaster också har inte tänkt i dom banorna eftersom jag varit så inställd på bara en tärna.

Det känns bättre nu, måste lita på att allt löser sig i slutändan!
    tack för stödet tjejer

Svar på tråden Juli 2010 del 3