• Hante

Juli 2010 del 3

Då vår gamla tråd är stängd fortsätter vi här, än är det ju långt kvar tills juli.
    Gamla tråden se nedan:

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3436683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 15:11
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010 del 3
  • Korallbruden

Just den är det. Jag provade flera olika men den var klockren. Perfekt med spansk slöja. Vacker elegant och ja... hmmm... dax att ta en titt på Pronovias också innan jag har gjort sönder spargrisen och snott pengarna...

• scimmietta

Den här tråden blir favorit! Den 3 juli ringer klockorna även för oss
    Har än så länge hunnit planera det mest grundläggande... bokat kyrka, festlokal, bestämt musik och klänning och såna grejer. Inte beställt klänningen än, det får bli i januari när det finns lite mer pengar på banken!
    Tänkte jag skulle kontakta lite olika cateringföretag för några menyförslag senare i veckan. Har ni redan fixat med mat??
    Kram på er alla!

• Casmel

Välkommen scimmietta
    Nja jo vi har maten nästan färdigt då det ingår i lokalen att använda deras catering.

korallbruden: shit va fin klänning men inte så kul om det spräcker halva ekonomin...precis som du säger så finns det ett liv efter bröllopet oxå även om det e svårt att se just nu

• Korallbruden

Hmmm... man vet inte hur länge man får leva... kanske bäst att passa på ... Känner mig som Gollum i Sagan om ringen. My preciussssssssssssssssssssssss... Hoppas jag lugnar ner mig till i morgon. Annars blir jag ju löjligt jobbig... vid en åder av 34 kan man ju inte bete sig som en 4 åring i en godisbutik...

Casmel skrev 2009-11-18 20:48:58 följande:
    Välkommen scimmietta Nja jo vi har maten nästan färdigt då det ingår i lokalen att använda deras catering.korallbruden: shit va fin klänning men inte så kul om det spräcker halva ekonomin...precis som du säger så finns det ett liv efter bröllopet oxå även om det e svårt att se just nu
  • CeKe

skratt! eller så beställer du en kopia från Kina =) Då får du ju klänningen så som du vill ha den fast till ett bättre pris

• Korallbruden

Ceke: Det blir ju inte samma kvalite.... =))) patetiskt jag vet...

Nej vet ni vad! Kvällspromenad.. det börjar bli dax för det... skall gå och fråga mr korall om han vill hänga med.

Tack för idag och trevlig kväll.

• KatjaB

korallbruden: den är fin! har du tur kanske du kan hitta en begagnad.

Åh vad trött jag är, har varit på lite halvdåligt humör idag.. trött och känner mig lite sliten. Så jag tänkte ta och klä om dotterns fåtölj som jag tänkt göra länge och så sydda jag fel, fick spel och började grina som en liten unge för att allt bara blev fel. Haha.. Simon garva lite åt mig varpå han blev skurken i det hela, så nu är tyg, symaskin och allt undanplockat och jag sitter o surar över att det är så synd om mig.

• rosesarered

Hej och välkommen!
    Vi gifter oss samma datum!!
    Vad roligt att överraska föräldrarna, vi berättade i somras när det var ett år kvar.
    Sen vann vi vår vigselförrättare på bröllopsmässan förra året innan vi hade ett datum bestämt och då sa vi det till bådas föräldrar. Samt att vi varit förlovade i snart tre år så tror inte att det blev någon större överraskning hade varit roligt att verkligen överraska så som ni ska göra.

Jag är också väldigt velig gällande klänning. Har provat några Nixamodeller och sen en Maggie Sottero som jag gillade väldigt mycket. Dock slog jag inte till utan vill kolla runt mera.
    Har dock Maggieklänningen i tankarna men har nu sett nya lillykollektionen på nätet och vill iväg och prova deras klänningar. Har också haft i tankarna att designa min egen klänning och låta sy upp den via matildasfest.
    Ja du ser, det är snurrigt som sjutton dethär med klänning!
    Vill verkligen bestämma mig för något snart....
    saga 2010 skrev 2009-11-17 16:51:48 följande:

Hej julibrudar!Denna tråd läggs genat i mina favoriter! =)Våra klockor ringer den 24 juli. Vi kommer överraska våra föräldrar på julafton genom att slå in inbjudan i ett paket. Ska bli himla kul att se deras reaktioner :)! Har ni köpt era klänningar än? Jag har lite lätt beslutsångest måste jag säga men har nog beslutat mig för att beställa från Kina iaf och det senast februari. Vad det blir är fortfarande oklart och det känns som ett svårt beslut. Vilka världsproblem man har, hehe, nej men det är en djungel och jag har hunnit ändra mig hundra gånger. Tror nu att jag börjar närma mig nåt som kan bli den klänning jag drömmer om. Någon annan som upplevt att det från början fanns hur många vackra klänningar som helst till att det inte finns nån som känns bra??! Som om det under processen uppstått någon form av kräsenhet...
  • trendig

nu har jag beställt min klänning!! :) blir en egendesignad från LNB Brudklänningar för 4000 kr, hur bra som helst, jag kommer bli ensam om den, plus att det är ett bra pris, och att jag fått välja HELT själv hur jag vill att de ska sy upp den. väldigt trevlig tjej som har den nätbutiken, mkt serviceinriktad och gullig. så nu får vi se om nån månad när den kommer hem til mig, färdig ! :) spännande! och skorna från divinityred ska komma snart oxå! :) även de har jag bestämt själv hur de ska se ut... hur bra är inte det att det finns såna webshopar??!!
    någon av er andra som beställt från LNB eller divinityred?

annars har vi bestämt från vilken restaurang vi ska ha maten ifrån, och beställt det samt serveringspersonal... det plus drickan som vi köper i tyskland, kommer gå på 40000 för 60 pers. mkt pengar men det blir en bra trerätters samt serveringspersonal som vi vet är duktiga. vi behöver inte gör ngt själva, väldigt skönt där.

och så ska jag börja med inbjudningarna snart, ska göra egna med material från panduro... det går på ca 500 för de 35 inbjudnkorten jag ska göra.. och så skriver vi ut på jobbet hehe *dont tell!* ska skicka inbjudningarna den 7 januari har vi tänkt... då hoppas vi på att folk inte har planerat sina sommarsemesterar än... ´

annars känns det rätt lugnt nu... vad gör ni som är aktuellt nu i planeringen?? :)

puss å kram på er!

Svar på tråden Juli 2010 del 3