• Hante

Juli 2010 del 3

Då vår gamla tråd är stängd fortsätter vi här, än är det ju långt kvar tills juli.
    Gamla tråden se nedan:

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3436683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 15:11
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010 del 3
  • KatjaB

rosa eller limegrönt verkar ju vara rätt populärt. rosa och brunt ihop... men dessa kanske du redan har

• Korallbruden

Hej KatjaB!

Det verkar vara lättare att hitta kopior eller begagnade Pronovia än Garamajer... har fortfarande en dröm om en redan använd klänning även om spargrisen fortfarande är hotad

Det där med inbjudningskort verkar inte vara så lätt... vi funderar på ett enkelt kort med hänvisning till en hemsida.

Skälva utformningen av kortet är vi inte klara med. Tycker "alla" verkar vara så extremt duktiga med sina kort vet inte om jag skulle ha tålamod att göra 50 st jättefina kort? Hur tänker ni där brudar och hur lång tid tar varje kort?

KatjaB skrev 2009-11-23 21:25:03 följande:
    Men är inte pronovias dyra de med? provade en la sposa själv som var en riktig drömklänning för ringa 16000 kr.*host* tackade för mig och surfade in på millys väl hemma igen
  • CeKe

Tja, jag gör lite i taget när det gäller korten och då känns det inte så jobbigt.. ett par timmar här och där olika kvällar. Känns lite skoj faktiskt. Jag gör ju i o f sig inga avancerade kort. Finns bild i galleriet och alla fyra sidor kommer va av samma typ när det gäller papper och glitterlim...

Kan förresten berätta att jag är bra mycket gladare idag. Har köpt nytt papper, skrivit ut på nytt (inga fel denna gång, pust) och klippt ut korten.. SÅ är nästan tillbaka där jag var igår =)

Sen fick jag till slut tag på lite tejp. Gick in i affären som hade slut igen, för att fråga när de skulle få in ny.. det skulle ta upp emot 2 v. 'föreståndaren lät mig dock köpa en redan påbörjad rulle billigt, så har lite att jobba med så länge i a f! Supergulligt tycker jag.

• Korallbruden

Bra jobbat! vad snällt gjort av butiken att sälja en påbörjad rulle.

CeKe skrev 2009-11-23 23:35:14 följande:
    Tja, jag gör lite i taget när det gäller korten och då känns det inte så jobbigt.. ett par timmar här och där olika kvällar. Känns lite skoj faktiskt. Jag gör ju i o f sig inga avancerade kort. Finns bild i galleriet och alla fyra sidor kommer va av samma typ när det gäller papper och glitterlim... Kan förresten berätta att jag är bra mycket gladare idag. Har köpt nytt papper, skrivit ut på nytt (inga fel denna gång, pust) och klippt ut korten.. SÅ är nästan tillbaka där jag var igår =)Sen fick jag till slut tag på lite tejp. Gick in i affären som hade slut igen, för att fråga när de skulle få in ny.. det skulle ta upp emot 2 v. 'föreståndaren lät mig dock köpa en redan påbörjad rulle billigt, så har lite att jobba med så länge i a f! Supergulligt tycker jag.
  • Karlstadtös i Stockholm

KatjaB skrev 2009-11-23 22:08:53 följande:

rosa eller limegrönt verkar ju vara rätt populärt. rosa och brunt ihop... men dessa kanske du redan har
    Ah! Lime har jag missat! Tack för det! Det stämmer, det har jag också sett lite här och där.
  • rosesarered

Ja roligt med nån som gifter sig samtidigt!
    Hmm måste tänka efter...
    Vi har klart:
    vigselförrättare och vigselplats
    fotograf
    festlokal prel bokad väntar på menyer och vill skriva avtal så fort som möjligt. Varit lite struligt då stället bytt ägare och renoverat nyss så allt har gått lite sakta.
    Vet på ett ungefär hur inbjudan ska se ut, finns under starka bilder i mitt galleri.

tja, det var väl de stora sakerna som är färdiga.
    Just nu håller jag på och kollar efter klänning. Maggiemodellen jag gillar och provat heter Michelle och jag har bild i mitt galleri. Tänker rätt mycket på klänningen eftersom den satt så otroligt bra på mig.. Men vet inte, det finns ju tusentals klänningar och vet inte om jag kände dendär 100% rätt känslan när jag provade... dock tyckte jag ju att jag såg SNYGG ut vilket jag inte känt i andra klänningar riktigt förutom kanske en Nixaklänning.
    Iallafall ska jag och prova fler klänningar nu på torsdag tänkte jag.
    Nixaklänningar har jag provat några bland annat en jag också har i galleriet. Det jag märkt hittills gällande alla klänningar är att det på bild är en sak men en helt annan sak när man tar på sig klänningen. De klänningar jag provat och gillat har varit klänningar jag tyckt varit ganska intetsägande på bild och hängandes på galgen.
    Kul med inbjudningar! Nån bild att bjuda på kanske?
    saga 2010 skrev 2009-11-22 00:19:15 följande:

rosesarered> vad roligt att ni gifter er samma datum :) har ni hunnit långt i er planering? Maggie Sotteros kollektion är fin. Vilken modell har du förälskat dig i? Har du hunnit testa någon Nixa och hur var dem i så fall:)?Vi sitter just nu och putsar på inbjudningskorten som ska vara klara om några veckor. Tror att det kommer bli ett riktigt fint resultat och tänk så mycket billigare det är att göra egna! Nu börjar det vara svårt att hålla sig om vår lilla "hemlighet" inför nära och kära. Man vill ju så gärna berätta och bolla tankar och idéer. Tur att det finns mötesplatser som denna för utbyte av tankar! Haha jag skrattade så då jag läste att någon av er drömde bröllop. För min del har det handlat om mardrömmar om brudklänningen. Helt plötsligt är det den stora dagen och jag har glömt att köpa en klänning. I ren panik får jag springa ut på stan och köpa nån vit tygtrasa på H&M. Med andan i halsen och hjärtklappningar är jag hemma med mitt missnöjda köp då jag kommer på att bröllopet inte är förrän om en månad. Jag pustar ut och förstår att jag iaf har mer tid än en timme på mig att hitta nåt mer passande att promenera i längs altaret... Sen hör jag en kattunge som har kommit vilse. Då jag kommer ut och ser ja... en ROSA katt blir jag mäkta förvånad men blir helförtjust över denna nya söta ras jag aldrig tidigare haft kännedom om. ALLTSÅ... drömmarna speglade mina känslor för vårt rosa tema och stressen över att inte hitta rätt klänning. Min sambo skakade på huvudet med ett leende då jag skrattandes berättar om nattens eskapader och ja, visst har han ju rätt då han utbrister: - It´s a wakeup call... *fniss*
  • rosesarered

Förresten ni som bor i Stockholm, vilka brudklänningsaffärer har ni varit till och hur var servicen? krävdes tidsbokning?

Själv har jag varit till Lilly brud&fest vid Odenplan. Servicen helt okej.
    Ingvors brud&fest i Norrtälje, två otroligt trevliga och goa damer som tar emot blivande brudar.
    Princessa i Södertälje. Tidsbokning och otroligt proffsiga och serviceminded, hittills bäst kundbemötande och service.

• Juli 2010

rosesarered: Michelle modellen e sååå snygg tycker jag hade själv funderat på den, men nu har jag bestämmt mej för en annan...skall beställa från Kina

• saga 2010

Inte för att jag bor i Stockholm men jag var där för en månad sen och provade klänningar. Jag kan varmt rekommendera Stockholm Brud & Fest. Jätte gullig personal, hjälpsamma och vänliga :). La Sposa kollektionen är fantastisk, tyvärr är inte priserna desamma...

Jag lovar att lägga in bilder på inbjudan efter jul. Eftersom sidan har ögon och öron vill jag vänta till dess att vi har gått ut officiellt.

• idajohanna82

rosesarered: vilken vacker klänning! Jag har provat på många ställen men tänkte hela tiden tillbaka på nästan den första klänningen jag provade! Så i förrgår beställde jag den! Den såg ganska tråkig ut på galgen men på så var den jättefin! Nixa var det... Enkel med halterneck och diskreta broderier fram. Jättevacker... Jag är så glad nu när det äntligen är gjort!!! Hoppas du hittar din drömklänning...

Svar på tråden Juli 2010 del 3