• Hante

Juli 2010 del 3

Då vår gamla tråd är stängd fortsätter vi här, än är det ju långt kvar tills juli.
    Gamla tråden se nedan:

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3436683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 15:11
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010 del 3
  • SessanC

Hej alla!
    Jag gifter mig i Göteborg den 24 Juli 2010!

• KatjaB

har roat mig med att göra lite olika servettvikningar med våra tygservetter.. undrar vad man ska ha? Näckrosen brukar jag göra hemma så den känns inte så ny och spännnande direkt. Funderar på fransk lilja, stjärna, solfjäder eller "pope"

Det är ju väldigt fint att bara rulla dem och ha servettringar men simon tycker bestämt att det ska vara vikta servetter. Vad tycker ni?

• CeKe

Personligen gillar jag det enkla, alltså ihoprullade med ngn slags servettringar. Men jag är ju så knäpp att jag inte alltid har hjärta att vika upp fint vikta servetter och använda dem =)

Själv skulle jag vilja hitta tjärat snöra att göra servettringar av, men vet inte var man hittar sånt.. har hittat på ett ställe men de sålde bara rullar om 100 m och det är ju liiiiiite väl mkt! och dyrt..

KatjaB skrev 2009-12-03 21:37:15 följande:
    har roat mig med att göra lite olika servettvikningar med våra tygservetter.. undrar vad man ska ha? Näckrosen brukar jag göra hemma så den känns inte så ny och spännnande direkt. Funderar på fransk lilja, stjärna, solfjäder eller "pope"Det är ju väldigt fint att bara rulla dem och ha servettringar men simon tycker bestämt att det ska vara vikta servetter. Vad tycker ni?
  • sigma

Servettrullar är det absolut snyggaste tycker jag! Har man inte lust/råd med femtielva servettringar kan man knyta sidenband som matchar färgtemat runt om, detta är dessutom rätt mysigt att sitta och göra tillsammans med t ex mamma och systrar/väninnor kvällen innan. Restaurangpersonalen blir säkert lyckliga över att slippa och lämnar gärna ifrån sig servetterna =)

• kece

undra om mcdonald's har utkörning om man beställer 100st happy meal till middagen. För senare på kvällen så kan man leka med leksaknerna när man blir full och trött. Nån som vet?

• JollyO
    CeKe skrev 2009-12-03 22:08:06 följande:
    Personligen gillar jag det enkla, alltså ihoprullade med ngn slags servettringar. Men jag är ju så knäpp att jag inte alltid har hjärta att vika upp fint vikta servetter och använda dem =) Själv skulle jag vilja hitta tjärat snöra att göra servettringar av, men vet inte var man hittar sånt.. har hittat på ett ställe men de sålde bara rullar om 100 m och det är ju liiiiiite väl mkt! och dyrt..
    Jag är inne på att nöja mig med jutegarn och tror att det kommer att se lagom marint ut. www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet&OPT=GET&AID=3 Hmm, vad tror ni?
  • Korallbruden

Kece: Vi har det som ett stående skämt hemma ... +meny till alla under middagen Det blir billigt och bra!!! Mr K tycker att jag skulle kunna gå in i kyrkan med Ronald MacDonald under sången "Dagar kan passera fort som en våg på öppet hav... livet har sina goda stunder" asg... min pappa lever inte så varför inte... bröllopet är sponstrat av MacDonals ... inte så vackert men orginelt

För att vara seriös igen så ja vissa Macdonalds har/har haft hemkörning. Kolla deras hemsida eller ring närmsta restaurang och fråga.

• rosesarered

Jag gillar ganska enkla vikningar som ljuset (?) och segel(?), ja som ni ser är jag inte riktigt säker på benämningarna här...

KatjaB skrev 2009-12-03 21:37:15 följande:
    har roat mig med att göra lite olika servettvikningar med våra tygservetter.. undrar vad man ska ha? Näckrosen brukar jag göra hemma så den känns inte så ny och spännnande direkt. Funderar på fransk lilja, stjärna, solfjäder eller "pope"Det är ju väldigt fint att bara rulla dem och ha servettringar men simon tycker bestämt att det ska vara vikta servetter. Vad tycker ni?
  • rosesarered

För övrigt så ska jag hämta ut min klänning idag! Jippii
    Tyvärr så blir jag tvungen att transportera den en liten sträcka på tunnelbanan och sen ska fästmannen komma och möta upp mig med bil. Ser inte framemot att åka tunnelbana i rusningstrafik med en jättestor klänning............. hoppas att det går att klämma in den försiktigt i en liten påse eller så.
    hmmmmmmmm, det kommer att bli intressant.

Innan klänningshämtandet ska jag sitta och skriva hemtenta, snark.

• kece

korall. Ska försöka förankra det hos ceke bara. Tveksam att hon gillar mitt matförslag. Men men. Enkelt och bra. :)

Svar på tråden Juli 2010 del 3