• gumzan

JUNI 2010

Är det någon mer därute än jag som ska gifta sig i juni nästa år?

• Svar på tråden JUNI 2010
  • Plutten2010

Men det gör väl inget..? =)

Vi kör på rosa (ingen specifik nyans), vitt och platina (ordval förklaras nedan).. =) Vi utgår dock från vitt i våra inbjudningar osv och gör sen detaljerna i rosa resp platinum (som vårt embossingpulver heter.. =) )

• gumzan

finns det i platinum oxå ? suck hihi kan man se hur det blir nånstans?

• Plutten2010

Har en bild i mitt galleri på vår inbjudan som ska ha ett hjärta embossat med platinum-pulvret. Bilden är dock tagen i dåligt ljus..

Annars hittar du exakta pulvret här;
    www.reprint.se/visa.asp&sida1=121&sida3=3756&PkatId=16

• MallaA

OJ, nu känner jag att vi måste sätta lite fart på det här med inbjudningar. Vår gästlista är klar men inbjudningarna har vi inte ens börjat med. Men ska de ut i januari så är det nog som sagt dags...
    Fast jag har lite tankar. Vi träffades på studentkåren Rindi (Rindi=murgröna på gotländska) så vi ska ha murgröna på inbjudningskorten. Färgtema blir nog därför grönt, rosa som jag gillar också vitt.
    Sen har jag en idé om att plocka stenar på en av stenstränderna på ön och skriva gästernas namn på och ha till bordsplaceringen. Så kanske ska vi ha lite silver i färgtemat också.

Vad tror ni? Blir det bra?

• Plutten2010

Jag har egentligen bara gjort våra save-the-date-kort och eftersom de ska gå i ton med våra inbjudningar så har vi ett exempel på inbjudan.. Kommer pyssla med de först framåt årsskiftet.

Låter som en roligt idé! =) Kul! (både med inbjudan och stenarna!)

• gumzan

MallaA, det blir ju jättebra med stenarna placerings"kort" våra kompisar hade det när de hade bröllopsfest ute på Garpensfyr i Kalmar sund. De hade även limmat på små snäckor och lite lavendel, jättevackert faktiskt.

Plutten2010: När ska ni skicka ut save the date korten? Iallafall så var de jättefina tyckte jag.

Sen är jag sååå sugen på favors i prickiga askar från calligrafen, och sen har jag sett ett underbart prickit paraply från Lisbeth Dahl ååå det skulle bli så bra bröllopskort med det med på nått. Kostar bara 299kr. Vill vill vill...

• Plutten2010

Tack! Fast bilden i mitt galleri är vår "prototyp" på inbjudan. =) Save-the-date-korten har jag gjort långsmala (har delat ett liggande A4 på fyra) med ett rosa-glittrande hjärta upptill. Pappret är släkt med det kortet vi har till inbjudan och hjärtat är detsamma som på inbjudan. Har skrivit ett sött litet (eller snarare ganska långt)rim på också. Kan lägga in ett exempel om någon är intresserad.

Vi ska nog skicka de i mitten av oktober. Kuverten är frankerade och klara, köpte de här söta frimärkena till www.posten.se/i/ebutik/img/stor/S241827.jpg =)

Vad kul med de prickiga sakerna! Det är detaljerna som gör det!

• Ellabay
    chachounette skrev 2009-10-01 11:46:59 följande:
    Ellabay --> Kul med någon mer som ska vigas av en släkting! Min pappa ska viga oss och han har vigt alla mina syskon så det känns kul. Sen är min blivande mans syster också präst så vi funderar på om vi ska ha båda två... Jag tror att jag är lite mer positiv än min m2b till det, han är mer osäker på hur det skulle gå till. Någon som har erfarenhet av mer än en präst?
    Oh vad kul med en till! Ja, min sambos pappa har sagt att det är en ära att få viga sin äldsta son och mig. Vi är de första av hans barn som han viger ¨så det kommer bli såå spännande. Han är en sån lugn och bra präst så det känns toppen!

Inbjudningskorten ska vi börja fila på nu när min sambo kommer hem efter sin NHL resa nere i sthlm. vårt färgtema kommer gå i ljusgrönt, ljusrosa och vitt (ev cremevitt) så vi får se hur vi gör med färgerna på indjudan. Tycker det är jättesvårt att välja hur vi vill ha det. :(
    Men ganska enkla med plats för en del text då vi har en del info om boende, internetsida m.m att skriva in. kommer skicka ut dom lagom till nyår tror vi blir bra. :)
  • Ellabay
    MallaA skrev 2009-10-01 18:24:10 följande:
    OJ, nu känner jag att vi måste sätta lite fart på det här med inbjudningar. Vår gästlista är klar men inbjudningarna har vi inte ens börjat med. Men ska de ut i januari så är det nog som sagt dags...Fast jag har lite tankar. Vi träffades på studentkåren Rindi (Rindi=murgröna på gotländska) så vi ska ha murgröna på inbjudningskorten. Färgtema blir nog därför grönt, rosa som jag gillar också vitt. Sen har jag en idé om att plocka stenar på en av stenstränderna på ön och skriva gästernas namn på och ha till bordsplaceringen. Så kanske ska vi ha lite silver i färgtemat också. Vad tror ni? Blir det bra?
    Vi hade också lite planer på att gifta oss på gotland förut då min morfar och mormor är från gotland och jag har spenderat måååånga stunder där under min uppväxt och älskar ön. (ser det som mitt andra hem) Har gotlandsringen med murgröna på och skulle vilja ha murgröna i vår dukning. Har även tänkt blanda gotländsk, västerbotten och lite södermanland i vår lokal under festen. Får se om det hela går igenom. kan lätt bli för rörigt.
    nu är klockan mkt så känns som jag svammlar. ;)
Svar på tråden JUNI 2010