• Superskrutt

Hur många tärnor kommer ni ha?

HUr många tärnor kommer ni ha, och hur funkar det ska man ha en "huvud tärna" och vad är i sånna fall hennes uppgift?

• Svar på tråden Hur många tärnor kommer ni ha?
  • Superstarfia

jag har två. min bästa vän och min lillasyster.. min "maid of honor" kommer vara den som har huvudansvaret för mina prylar under dagen..

• badkulan 83

Det blir två tärnor här, min barndomskompis å min ena kusin. Jag tänkte mer att de kunde dela på ansvaret, att utse en som "huvud tärna" tycker jag verkar jobbigt. Men å andra sidan har man 3-4 tärnor så kanske det behövs.

• qelzo

2 st hoppas jag;))
    Min bästavän/kusin och min svägerska
    sedan ska barnen vara näbbar och en bestman och det är min blivande mans bror,

• Martinaa

Inga alls! :P

Däremot har jag ett värdpar, där tjejen kommer vara SOM en tärna för mig. Hon var med när jag provade klänning, hon är mitt bollplank osv. Bara det att hon inte kommer vara med oss i kyrkan utan sitta i bänken som en vanlig gäst. Hennes uppgifter, tillsammans med värden startar egentligen på festen sen.

• Björnisarna

1 tärna ska jag ha!:)

• pettan

Jag ska ha två st! Min syster och min bästa vän! Min syster kommer att ha "huvudansvaret" för min bästa vän pluggar på annan ort och kommer ta sin examen 1 dag innan bröllopet så hon har inte möjlighet att ta på sig så mycket innan som tex att fixa möhippa och assistera mig under dagen då hon kommer till stan i bästa fall 2-3 timmar innan vigsel!

Svar på tråden Hur många tärnor kommer ni ha?