• Superskrutt

Hur många tärnor kommer ni ha?

HUr många tärnor kommer ni ha, och hur funkar det ska man ha en "huvud tärna" och vad är i sånna fall hennes uppgift?

• Svar på tråden Hur många tärnor kommer ni ha?
  • Tausen

Vi tänkte inte ha varken nån tärna eller marshalk..är det konstigt?? Alla har reagerat negativt på detta..

• Flodis Hjärtat

1 tärna troligtvis. Min bästa vän som tyvärr bor 50 mil bort så ja funderar på två, vi får se...

• Maria Adelé

Jag kommer att ha en tärna den äldsta av mina kära systrar, det får räcka så. Hade jag inte haft systrar så hade jag nog inte haft någon tärna, det är ju inget måste. Man får ju tänka på att vänner kanske hellre vill sitta tillsammans med sina respektive om de inte känner det övriga sällskapet så bra.

• Maria Adelé

Jag kommer att ha en tärna den äldsta av mina kära systrar, det får räcka så. Hade jag inte haft systrar så hade jag nog inte haft någon tärna, det är ju inget måste. Man får ju tänka på att vänner kanske hellre vill sitta tillsammans med sina respektive om de inte känner det övriga sällskapet så bra. En tärnas uppgift är väl att vara med dig under förberedelserna och att sen ha hand om brudbuketten under själva vigseln. Tärnan brukar också hålla ett tal till brudparet under middagen.

• CeKe

Jag kommer ha min bästa vän som tärna. Däremot tycker jag inte alls det är konstigt att inte ha nån, det bestämmer man ju själv. Den enda uppgift min tärna har är väl egentligen att umgås med mig innan själva vigseln, när jag och hon blir sminkade etc. Tror det är trevligt att ha en vän med sig då =) I o f sig är det min kusin som kommer fixa till mig, så där ha jag också suveränt sällskap, samt att vi kommer hålla till hos mormor.

Min tanke kring det här med bröllop är att det är en stor dag för mig och min blivande man, men att det ju just är oss det är stort för och antagligen bara en kul grej för våra vänner. Så jag förväntar mig absolut inte att en tärna ska ställa upp för minsta vink innan bröllopet, men däremot vara en bra kompis att bolla lite med.. som jag i o f sig även skulle gjort även om hon inte var tärna =) Sen hoppas jag ju i o f sig att hon drar ihop nåt kul innan bröllopet, som en möhippa eller liknande =)

• kikel

Jag kommer ha 3 st och 3 brudnäbbar

• lexiwed

Inga tärnor och ingen bestman! Vi kommer nog gå in arm i arm med en 6-månaders bebis på brudgummens arm och en treårings hand i min. Tror att det kommer bli mysigt!

• csillag

Jag kommer faktist ha 6 tärnor + 5 marskalkar
    Min huvud tärna kommer gå in själv för att hon e Maid Of hounor o hon sedan går ut med min sambos bestman som redan står där framme med min sambo.
    blir överlämnad av min far.
    utöver mina täror så finns våra 3 barn som kommer vara näbbar

• KatjaB

Jag har en tärna, min kusin. min sambo ska eventuellt ha en marskalk, men han kan inte riktigt bestämma sig för vem då ingen känns helt given. Så jag tror att han vill ha en, speciellt för att ha någon att fördriva tiden med innan och som lugnar nerverna på stora dagen, och för en eventuell svensexa.

Sen har vi våra två barn som brudnäbbar, så det blir ett lagom stort följe för vår utomhusvigsel

• Korallbruden

Vi har två tärnor och två marskalkar. Absolut inte konstigt att inte ha tärna eller näbb. Det verkar som alla har olika önskemål om vad tärnorna skall göra. Mina hjälper mig under dagen och håller i Mr Korall om han skulle ångra sig vid altaret... och hjälper mig ut ur kyrkan om han kommer i ljusrosa eller apricos frak

• Humlan66

Just nu är en brudtärna bestämmd men jag vill ha en till fast vem är oklart ännu

Svar på tråden Hur många tärnor kommer ni ha?