Hur många tärnor kommer ni ha?
HUr många tärnor kommer ni ha, och hur funkar det ska man ha en "huvud tärna" och vad är i sånna fall hennes uppgift?
HUr många tärnor kommer ni ha, och hur funkar det ska man ha en "huvud tärna" och vad är i sånna fall hennes uppgift?
kommer att ha en tärna - min närmaste vän. Alternativet hade varit mina kära kusiner men då hade det blivit alldeles för många tärnor!
mina 2 systrar
Jag kommer ha 4 tärnor, mina två systerdöttrar och min blivandes systrar. Min äldsta systerdotter kommer vara "maid of honor". Den yngsta i sällskapet är då 12 och den äldsta 18 så ingen kommer få någon speciell uppgift förutom att hjälpa mig på bröllopsdagen med mig själv
2 st, 2 kompisar, huvudtärna är min bästis, min bästa vän kommer spela istället och det tycker jag att hon får göra, bara hon får vara ledig nu
Jag kommer ha tre tärnor. Barndmsvännen, svägerskan och min blivandes storasyster. Min svägerska gifte sig i fjol, då jag va en av hennes tärna. En bor i Dalarna, en i Södertälja o en i Göteborg... Inte idealiskt, men det går! Telefon finns ju då vi inte kan ses. :)
Det är den som bor längst bort som är mest hjälpsam o lyrisk. Då jag nys flyttat har jag ingen ny bästis här som jag tänker anförto uppdraget. Vill ha de jag litar på den dagen som hjälpande händer.
Dock är väl killen syster inte den mest lyriska person som gått i ett par skor. Men hon blev glad o där var det faktiskt min sambo som önskade det.
Den som engagerar sig mest o hjälper till, är den jag kommer ha som" mail of honor". Kommer inte utse någon, det får tjejerna slåss om själva, att vara bästa töttningen ;) Hehe
Mina tärnors huvudjuppift är att finnas där som stöttning innan och under vigseln.
Jag vet :) tavningen va sådär :P Hehe
här är det oxå tärnan längst bort som är mest engagerad
1 tärna, min närmsta vän.
Min syster bor 35 mil bort och därför blir inte hon tärna... Svårt att kommunicera och träffas däremellan. Däremot tackade hon glatt ja till att vara vår solist i kyrkan. Hon kände att hon inte behövde vara på plats här för att ta det hedersuppdraget utan kan öva hemma tillsammans med sin sångpedagog etc.
4 tärnor, mina närmaste vänner sen många år tillbaka. Sen ska våran dotter som då är 1,5 år hennes kusin då 7 år vara näbbar
Kommer ha en/ingen tärna beroende på om sambon bestämmer sig för att ha bestman eller inte..